kwaliteit Scorpion versus Hyperion

Ik zie die uitspraak van die fabrikant niet in dat draadje?

Waarom trouwens een X-post hiervoor? Zo belangrijk is het niet hoor ;)

Ik denk laat ik eens kijken, maar dat had ik net zo goed niet kunnen doen. Doorlinken naar een thread met 3 posts van een paar regeltjes is echt kansloos volgens mij.

Maar wat ik dus wel mis is een algemene motoren hoek op dit forum.

Tsja, ik kan het ook niet helpen dat jij niet in staat bent de relevante informatie er uit te halen, vergt inderdaad enige intelligentie, sorry. Het ging mij om de uitval aantallen, stond ik van te kijken. Maar jij: been there, done that, seen it all?? Niks "kansloos" dus, je bent gewoon te dom. Doe mij en jezelf een lol en zet mij in je 'ignore list', als je dat nog niet gedaan had, mijn berichten zijn duidelijk te moeilijk voor je. Een 'ignore' is beter voor je ego.

"Kansloos" is niks bijdragen in dit forum en alleen anderen afzeiken.

Ik voel een ban aankomen :)

Laatst bewerkt:
Iemand dom noemen die je niet kent is natuurlijk niet erg netjes. Gelukkig weet ik wel beter in dit geval.
Maar nog steeds vind ik het geen representatieve post. Jij post dat Scorpion motors gaat maken voor Hyperion op een ander forum en daar reageert iemand op die blijkbaar veel uitval heeft gehad van Hyperion motoren van alleen maar het type Z30. Dat heeft dus niks met dom te maken maar voor mij is dat totaal niet representatief. Dat zou net zoiets zijn als wanneer Maurice de Hond aan 5 mensen zou vragen waar ze op gaan stemmen en daar de totale verkiezingsuitslag op gaat baseren. Het wordt pas interessant als je naar een thread verwijst waar heel veel gebruikers dezelfde problemen hebben en dan het liefst nog met meerdere motor typen.
Dat is wat ik bedoel, wellicht is kansloos wat fout uitgedrukt van me, maar ja jammer dan, daar kan ik niks meer aan doen.
En nu ga ik stoppen want ik wil niet Hezik's taak overnemen, die is daar veel beter in.:)

Wat ik lees is iemand die veel motoren verkoopt (i.i.g. al 600 stuks Scorpion). De ervaringen van zo een leverancier mag je m.i. beslist representatief noemen.

Waarschijnlijk vind ik het net zo verbluffend als Ron, van de 600 Scorpions zijn en 4 defect teruggekomen, en slechts 2 was een produktiefoutje (overige twee gebruikersfouten?).
2 van de 600 motoren is erg weinig, altijd nog twee teveel, maar het is gewoon weinig!
Ook verbluffend was de 10% Z30 Hyperion motoren uitval. De absolute aantallen staan hier niet bij, maar ik ga ervan uit (gezien de 600 stuks Scorpion motoren) dat ook dit een representatief aantal is. En dat vind ik weer verassend veel uitval!

Je moet wel altijd goed lezen op een forum, wat is serieus, en wat is waar/niet waar, toch vind ik het waardevolle info! Dank daarvoor Ron!

Greetz, Aldert

ps. vind je een post niet interessant, reageer dan niet. Er worden genoeg nutteloze en onzinnige draadjes gestart.

Even voorop stellen dat ik er totaal niet op uit ben om iemand zwart te maken danwel het forum te verzieken.
Dat je het blijkbaar niet eens bent met mijn mening is ook je goed recht. Dat is ook niet mijn probleem en het zal ook niet mijn probleem worden met de standaardopmerking van reageer dan niet etc.

Ik vind het in ieder geval nog steeds erg knap dat je op basis van deze enkele zin
============
It has to be a step up for QC. I had so many z30 series hyperion motors demag, break stator from bearing tube, and fail in one way or another. It was about 10% failure rate. Scorpion motors have had 4 failures in 600 motors or so I have sold. Only two were factory problems.
============
een vergelijk kunt maken in kwaliteit tussen hyperion en scorpion.
Het gaat hier maar om 1 serie van een onbekend aantal Hyperion motoren en een onbekend aantal series scorpions. Het enige wat je kunt zeggen is dat er blijkbaar een slechte batch Z30's is geweest en dat deze verkoper in ieder geval positief is over scorpion motoren. Natuurlijk allemaal wel leuk om te lezen van die uitval maar het zegt mij niet zo veel zonder meer voorbeelden.
Wie verteld mij bijvoorbeeld wanneer deze problemen zijn geweest en of ze nog spelen, wellicht ook bij andere typen Hyperion motoren?

Ik vlieg dus lekker verder met m'n Z4020's want de kwaliteit daarvan heeft zich voor mij persoonlijk al ruimschoots bewezen.

En jawel, ook ik vind dat Ron af en toe best voor mij interessante posts er tussen heeft zitten.

Hey,

Hyperion zijn goede motoren, en er kan een slechte serie tussenzitten.
Nog steeds vind ik 2 motoren uitval op 600 motoren (Scorpion) een verbazend goed resultaat ;) !

Greetz, Aldert

Ik heb zelf wat bouwkitjes van Scorpion.
Motoren zien er erg goed afgewerkt uit.
Ik had 1 setje met gebroken magneten, de fabriek heeft me een komplete nieuwe motorkit opgestuurd.
Alle testen die gedaan worden met Scorpions komen ze super uit.
Magneten zijn beter dan de gemiddelde motor, zijn ook hittebestendiger dan de meeste motoren.
Ralph Okon (powercroco) haalt ook enorme vermogens uit de Scorpion kitjes.
Dus mijn mening is, als je een goede motor zoekt.. Scorpion!

GJ

Back