kyosho caliber m24

• Topicstarter Topicstarter Brutha
  • Startdatum Startdatum
Paul H. zei:
Mare..Lijkt me een beetje moeilijk vliegen zonder controleboard..of is die foto genomen toen die er nog wel inzat?

lees aandachtig de tekst bij bovenstaande foto.

heey ik heb eindelijk weer een beetje gevlogen ik heb inderdaat gemerkt dat de staardrotor er traag is.. elke keer als ik de heli laat opstijgen draait hij in een hoek van 90 graden naar me toe.(de staard draaid dan tegen de klok in.)en ik heb ook gemerkt dat de staart rotor een beetje los zit kan ik hier ook wat tegen doen?

Paul H. zei:
Breken die bolletje's net zo snel af als bij de Hummingbird..Bij mij zijn er nu al 4 afgebroken

Voor de Hummingbird is het goed om in de ball-link een gaatje te boren van 1mm. en er dan een stukje staaldraad in te zetten. Vatslijmen met secondenlijn, afslijpen met een Dremelding en klaar. Bij mij braken ze ook, het blad hoeft maar iets raken en weg ball-link. Ik heb een paar nieuwe gekocht, direct voorzien van staaldraad en het was opgelost.

Ik snap er niets van, Ik heb met mijn Elite CP (zelfde ball links) toch wat stevige klappers gemaakt. (met een toerental van 2800 rpm) Ik heb nog nooit een balletje van de bladhouder gebroken.

Satoer zei:
@Marijn: Het vervelende is dat de tandjes veel fijner zijn dan een standaard heli. GWS verkoopt wel metalen tandwielen die hier op passen. Ik zal zo het art nummer eens voor je zoeken. De kans dat er iets anders kapot gaat is dan wel groten natuurlijk

Gevonden!: Het artikel nummer van het passende messing tandwiel is: EPS-9D van GWS

Satoer zei:
Ik snap er niets van, Ik heb met mijn Elite CP (zelfde ball links) toch wat stevige klappers gemaakt. (met een toerental van 2800 rpm) Ik heb nog nooit een balletje van de bladhouder gebroken.

Ik wel..
Of ik kan gewoon niet vliegen (50 % kans dat dat het is)
Of het armpje zit verkeerd om over het balletje heen en trekt het balletje van de Blade Grip af.
In de Manual van de Hummingbird Elite staat op bladzijde 5 rechts onderin hier uitleg over.

Laat ik nou ook zo'n ding hebben en er inmiddels een vluchtje of 20 mee gemaakt. Ik heb geen heli-ervaring , maar wel een jaar of 25 fixed wing.

De battery heb ik meteen vervangen voor 11.1v Lipo's met een m8 bout voor het gewicht, en het ding vliegt prima volgens mij. Ik kan er inmiddels een minuut of 10 mee hoveren. Daarna neemt mijn concentratie af, de accu houd het langer vol.

Wel heb ik het trainingsonderstel vervangen voor een carbon-kruis-met bolletjes.

Laatst, iets overmoedig geworden en in de huiskamer geoefend, maar daar raakte het staartrotortje de kast, waardoor de motor meteen doorbrandde.

Nog suggesties voor een duurzamer exemplaar? Ik had een Piccolo motor gekocht, maar het tandwieltje bleek anders vertand, dus ik proberen die te verwisselen. Na veel $^%$*% woorden de boel eraf, maar niet stevig genoeg het tandwieltje er weer op gekregen, dus, bij de eerste poging lag het tandwietje ergens waar ik hem niet meer kan vinden.

Ik kan me zo voorstellen dat het motoren van 2 a 3 euro zijn, en de tandwieltjes los te koop zijn, dit moet toch eenvoudig,veel goedkoper kunnen dan 20 euro voor zo'n mini ding waar ik nu nog niets aan heb?

Affijn, uit gemak ben ik op zoek naar een leverancier die ze origineel levert.

Maar hoe krijg je nou zo'n tandwieltje er wel schadevrij af?..of op..

Just my $0.02

Groeten
Guido
8) 8)

Back