kyosho caliber m24

• Topicstarter Topicstarter Brutha
  • Startdatum Startdatum
Satoer zei:
marijn balkema zei:
ik heb het gevoel dat als ik m laat draaien dat hij dat verkeerde signalen uitzend kan dit??
Van deze zin begrijp ik helemaal niets.
Haha, maar ik begreep niet direct waarom jij deze zin niet begreep :lol:
Hij bedoelt dat hij denkt dat de zender verkeerde signalen(storing) uitzend vanwege de bijna legge accu's in de zender.

Groetjes Geoffrey 8)

sorry, :oops: ja ik las de zin ook na en ik vond m ook nog al raar, maar toen stond ie er al op :oops: wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen was dat als ik de heli laat draaien op de grond (dus niet vliegen) en als ik dan nogal lege batterijen heb (van de zender)(zoals nu) heb ik het gevoel dat de zender verkeerde signalen uitzend bijv. als ik een beetje gas bij geef dan geeft 'ie voor mijn gevoel veel meer gas bij dan ik wil.. kan dit omdat de batterijen leeg zijn? ik hoop dat mijn vraag nu wat duidelijker is..
:)

Dat kan, als je servo's dan kleine stukjes bewegen, jutteren of glitches genaamd(klopt dit?)
Ook kunnen de andere onderdelen[motorregelaar] 'n beetje raar doen.
Alleen meer gas dan jij wil? :? Dat vind ik vaag, dan lijkt het dat je zender niet goed ingesteld is. Gastrim helemaal naar beneden.
Dat kan komen door slecht bereik en [bijna] lege accu's.

Groetjes Geoffrey 8)

ooh ja en ik heb nog een vraagje wat is precies een grond effect? en wat doet het?

Het grondeffect kaatst de lucht die de rotorbladen naar beneden blazen terug,
zodat het weer op de rotorbladen slaat, o.i.d. Vanaf ong. 1 meter hoogte heb je er geen last meer van.
Voor een betere verklaring, probeer de zoekfunctie of :google: :D

Groetjes Geoffrey 8)

hoi ik heb dus nu dat bladspoor voor een heel groot deel weg gehaalt maar nu trilt de heli weer veel meer als ik m laat draaien wat is dit? komt dit vaker voor?? en heeft het veel effect op het vliegen? marijn

Minder bladspoor resulteerd meestal niet in meer trillingen. Heb je nog iets ander veranderd? Staan de bladen te strak vast? Heb je de flybar krom gecrasht? Paddles vlak met de flybar? Kromme hoofdas?

Jongens dit wordt niks zo met Marijn. IK heb de indruk dat het een kersverse beginnner is die veel interesse heeft maar geen ervaring met helikopters.

Marijn, doe jezelf een plezier en ga met je heli naar een vliegclub, laat het model daar door de helipiloten met ervaring afstellen en invliegen, wordt lid van die club en laat je het vliegen leren. Probeer niet zelf te vliegen want ik geef je nog geen 2 minuten voor het model aan gruzelementen ligt!!!

Overigens zul je er met een kleine e-heli lang over doen om het vliegen onder de knie te kringen omdat de modelletjes redelijk onstabiel zijn en de vliegtijden (zonder lipo) beperkt.

De Caliber M-24 is wel een heel slechte keuze om het vliegen te leren. Wij zijn er al 2 maanden mee bezig maar hebben hem nog niet bevredigend vliegend. Maar dat komt zeker nog wel. Het bericht kun je t.z.t. in MBa lezen.

Veel plezier met je hobby.

kwiklink zei:
De Caliber M-24 is wel een heel slechte keuze om het vliegen te leren. Wij zijn er al 2 maanden mee bezig maar hebben hem nog niet bevredigend vliegend.
Ik heb hier ook een m24 liggen. Hij vloog op zich prima, alleen de gyro module was kapot, dus de staart was vrij lastig onder controle te houden. (wacht nog steeds op een nieuwe module) De m24 heeft voordelen en nadelen. Voordeel vond ik dat de kop bel hiller mixing had, bladspoor is goed af te regelen, gedempt is door rubbers, degelijke zender, stevige canopy en enorme sterke bladen heeft. Nadelen: Weinig lagers, geen opties in de zender (servo revers etc) erg fijne tandwiel vertanding, zwakke staartmotor (zoals elke micro :roll: ), plastic motor tandwiel en de hoge kostprijs.

2 maanden om hem bevredigend te vliegen?? Als je een beetje ervaren met micro's bent kan je hem zo uit de doos vliegen. Zeker weten dat jullie ook geen kapotte gyro op het control-board hebben?

Vlieg je hem alleen binnen of ook buiten?

Hij is terug geweest ter controle gaan hem opnieuw proberen groet frans

Hoi Frans,

Terug van controle? Dus jullie hadden ook fabrieksfout problemen? Mijn module had ik van Kyosho terug gestuurd gekregen met op de reparatiebon vermeld dat ze de module omgewisseld hadden. Dus ik uitproberen, gyro werkte nog steeds niet. Bleek dat ze gewoon dezelfde module weer terug gestuurd hadden :evil: (ik had hem gemarkeerd) Dus nu wacht ik weer op een nieuwe module. :roll:

Ik heb er alleen even binnenshuis mee gevlogen (4 - 5 acculadingen). Maar de heli op zich vloog / hoverde prima. Als ik rustig vloog was hij prima stil te houden (moest wel rustig omdat de staart zonder gyro moeilijk onder controle te houden is bij toerental veranderingen op de hoofdrotor).

foto: (normaal heb ik mijn mond dicht hoor ;) (even niet op m'n avatar letten dan))
afb14668.jpg

Klopt, als je binnen vliegt met secuur uitgericht bladspoor en je er geen echte stuurbewegingen mee moet maken is ermee goed te hoveren. Maar wil je echt rondvliegen dan kom je op nick en heck reactie tekort. Probeer hem maar eens buiten te vliegen bij windstil weer. Overigens kun je het stickertje van de autopiloot afhalen en dan vind je twee potmetertjes. De bovenste potmeter staat op 1 uur, zet die terug op 10 uur en kijk dan wat er gebeurt. De hekrotor werkt dan wat vinniger omdat de autopiloot wat gevoeliger wordt ingesteld. Heb ik zelf nog niet geprobeerd maar ergens gelezen.

Ik verzin ook niet alles zelf anders had ik twee heeeeele dikke duimen.

heey ik kom er weer ff tussen haha!
ik wil niet zeggen dat ik goed ben maar na 4 dagen elke dag 10 min. oevenen kon ik m al iets van 4 sec.in de lucht houden(ik wist niet dat er een trainings gear bij zat dus vloog ik ook nog zonder!)
het was dat we maar een accu hadden anders had ik natuurlijk veel langer gevlogen.. tot dat m'n heli kantelde en dat kleine tandwieltje doordraaide toen werd ik min of meer een beetje bang voor het vliegen.. maar toen ik op het forum las dat die tandwieltjes veel vaker kapot gaan, was ik wel een beetje gerust gesteld.. m'n vader heeft alleen een minder goed gevoel voor het vliegen hij verspilde 3 van die tandwieltjes!! we hebben nu alweer 2.. ik wil allang weer vliegen maar de batterijen van de zender zijn leeg ik wacht dus nu alleen nog op nieuwe batterijen.. zodra ik ze heb ga ik meteen weer aan de slag. (ik probeerde in de tussen tijd gewoon veel informatie te vinden.)

Hoezo is de logo nog R.I.P.?

Je had toch een leuke aanbieding gekregen?

@Frans: Ik heb de complete module er uit gehaald en snel om zijn as gedraaid om te kijken of het toerental van de staartrotor veranderd. Helemaal niets qua toerental verandering. Ik heb aan de potmeters zitten draaien zonder verbetering hierop. Mijn inziens is er iets van de gyro dus stuk.
Op Runryder had ik inderdaad ook gelezen dat de staart wat zwak was. Ik heb de m24 toch voor de lol gekocht maar vooral om binnen te vliegen. Buiten vlieg ik met CP helitjes.

@Paul: Heb je gelezen wat ik geschreven had? Ik zit te wachten op een controllerboard om dat de gyro stuk was.

@Marijn: Het vervelende is dat de tandjes veel fijner zijn dan een standaard heli. GWS verkoopt wel metalen tandwielen die hier op passen. Ik zal zo het art nummer eens voor je zoeken. De kans dat er iets anders kapot gaat is dan wel groten natuurlijk

@Erwin: Ik wacht al 5 weken op servotandwielen van mijn logo :(

Satoer zei:
Ik wacht al 5 weken op servotandwielen van mijn logo :(

En alvast een paar reserve servo's aanschaffen?
Kun je later de tandwielen wel weer over zetten.
Een paar servotjes zijn de kosten niet, en komen altijd weer van pas. In geval van een volgende crash. :mrgreen:

Back