Kyosho Calmato hermotorisering

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Waterkoker, 9 apr 2020.

  1. Waterkoker

    Waterkoker

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nederland
    Ik wil mijn Calmato ombouwen van brandstof naar elektro, wat is hiervoor de beste keuze voor de motor en regelaar?

    Groet: Waterkoker.


    Sent from my iPad using Modelbouwforum.nl
     
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    welke Calmato heb je? hoogdekker, laagdekker, sport, 40" 60" ?
     
  3. Waterkoker

    Waterkoker

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nederland
  4. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    op 4S rond de 900kv 12x6
    op 5S rond de 650-700kv 12x8
    (iets hoger kv ivm de propruimte)
    motorgewicht rond de 200gram
    regelaar 60-80 amp (vooral omdat je veel in middengebied van de regelaar vliegt)
     
  5. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Dat is al een calmato op steroïden Winfried

    De mijne vliegt al 7 jaar met een sk3 4240 kv=620 op 5s 4200 mAh met een 12x8 prop en is al serieus voorzien van power (om snoep te droppen, kleinere zwevers te slepen...)

    Een clubgenoot vliegt met een Ripmax Quantum 40, kv=800 met een 12x8 op 4s 4500 mAh en dat is een klein bommetje.



    Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk
     
  6. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Je hoeft niet volgas te vliegen... :beer:
     
  7. Waterkoker

    Waterkoker

    Lid geworden:
    6 apr 2020
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Nederland
    Heel erg bedankt voor de informatie, ik ga ermee aan de slag.
     

Deel Deze Pagina