Afstellen is ook niet iets wat je in 1x leert, De factory setting hoeft per definitie niet "flush" te zijn, naar mijn idee staat de factory afstelling ook in de manual.
In het brandstof forum deel waar ook dit topic staat staan er een aantal topped topics, veel behandelen ook het afstellen.
Een aardige video:
De 1e helft gaat over het inlopen wat waarschijnlijk niet meer zal hoeven, de 2e helft gaat over het afstellen.
Wat simpele uitleg:
De HSN regelt het hele toerengebied maar belangrijk is dat die op toptoeren mooi constant zoemt met een klein rookpluimpje uit te uitlaat.
De LSN regelt alleen het lage tot midden toerengebied, in simpele woorden de acceleratie. Omdat de HSN dit ook regelt is het een compromis tussen de 2 zoeken.
Draaien aan deze naalden kan invloed hebben op de stationaire loop dus moet je die mee corrigeren.
Is er geen tot amper een rookpluim en de motor stottert of houd even in, dan staat die te arm
Is er veel rook, komt er een roggel uit de uitlaat en komt die langzaam op toeren of niet op toeren staat die te rijk
Let wel op dat deze motoren niet de meest makkelijkste zijn en soms een beetje na-jengelen als je het gas los laat en je ze soms ook iets hoger stationair moet afregelen. Correct is het dan niet maar als de motor er mee blijft lopen is het prims.
Loopt die met de gloeier erop beter kan het zijn dat je ook aan een nieuwe gloeiplug toe ben, is de motor te arm geweest raakt zo'n plug snel aangetast en verliest het een betrouwbare werking.