Kyosho Edge 540 EP ARF Review

normal_tn_IMG_0262.jpg

normal_tn_IMG_0261.jpg

normal_tn_IMG_0263.jpg

Even een kleine review van de kyosho EDGE 540 EP (arf)
Spanw. 1400 mm (CG75mm)
Lengte 1360 mm
Gewicht 2480gr.
Motor AXI 4120/14
Prop Apc E 12 X 8 (50amp)
Lipo,s 5S3700
Regelaar 70amp (rbc)
Servo, gws IQ-200mg (prijs / kwaliteit erg gunstig)
Ontvanger futaba pcm 138 pd
Rx accu 750 amp (goed voor 10 vluchten )
Toestel is erg mooi voor gebouwd ik had het niet beter gekund.
Plus :zit een al een motorsteun bij. Stevig en toch licht gebouwd,kan zonder gereedschap op het veld in elkaar gezet worden , vleugels worden bij elkaar gehouden d.m.v. elastieken
Door mij anders afgebouwd: cockpit met magneet gemaakt , stangen naar rudder en hoogte met koolstof stang en hoogteroer aan elkaar gekoppeld , extra streep folie onderzijde vleugel voor extra zichtbaarheid.
Toestel vliegt erg strak en kan meer dan ik, er kan ook bij windkracht 4 a 5 gevlogen worden.
Motor geeft meer dan voldoende vermogen +/- 850 watt netto = 340 watt per kilo
Min : Voordat je vliegt ben je toch wel wat eurotjes lichter. Ik heb ondanks pcm ontvanger storing, weet niet waar het vandaan komt, maar daar kan het toestel natuurlijk niets aan doen.
Resumé een aanrader
links eng. sitesWeb Page Name
Web Page Name

Het is een mooi toestel en z'n geld ongetwijfeld waard, kyosho kennende, maar wat betreft z'n uiterlijk: vergeet het maar. Na pak-m-beet 2 maanden vliegen met dit ding, zal de folie er aan alle kanten gaan afwaaien. De Oxalys komt ook uit de SQS serie (de Calmato overigens ook) en qua folie is dat ding een ramp. Het ziet er leuk uit als hij nieuw is, maar gaat vanzelf loskomen (ongeacht brandstof of electro) en als het er afkomt laat het de kleurlaag achter, welke gumachtig is en waar andere folie weer slecht op hecht.

Heb je er al mee gevlogen? Ben benieuwd hoe dit vliegt, met name 3D geschiktheid (lijken mij kleine rolroeren te zijn?) en gemeenheid (bv. snappen op ongewenste momenten)..

@Hezik
Tja, de levensduur van de folie kan ik niets over zeggen , het ziet er nu goed uit en heb niet het idee dat het slecht hecht aan elkaar we zien wel over een jaar.
Ik heb er uiteraard al mee gevlogen , trust me hij kan alle 3D figuren de rolroeren zien er inderdaad niet groot uit maar lopen wel over de gehele breedte , met standaard uitslagen van slechts 15 mm kom je al een heel eind laat staan als je die vergroot naar bv. 30 mm.
Gemeenheid ? hij heeft me nog niet gebeten. :D

Bij kyosho laat de covering los, tenzij je het zelf helemaal nalakt. (glitsalak)
Je moet wel de NIET watergedragen versie gebruiken.
Met penseeltje aanbrengen langs de randen.

Of een goede brandstofbestendige spuitlak.
(ja, ook voor een elektro versie)

Gewoon even doen, kost je een kwartiertje, jarenlang plezier.

Johan

@Johan thanks voor de tip ga ik zeker even doen , Heb ondertussen al en paar keer mee gevlogen.
Toestel vliegt echt reuze strak , door zijn afmeteing ook goed zichtbaar en niet zo wind gevoelig.
Glita lak is gewoon in de beter schilders zaak te kopen?
ps wat is de oorzaak dat de covering los laat?

Oorzaak is slechte hechting van de lijmlaag. Zoals Hezik al schreef het laat los en en kleur blijft
achter als een gummige massa.
Moet je schoonmaken met wasbenzine. Daarna kan je het herstellen.

Met een E-vliegtuig kom je er nog mee weg, maar met een brandstof vliegtuig
zit de olie ook meteen in alle naadjes.
Dus in principe kun je nog even wachten tot de eerste tekenen van loslaten
zich voordoen. Maar dan wel gelijk ingrijpen.
Voordat vuil in de naden gaat zitten.

Gebruik een blanke lak, niet op waterbasis. Met een fijn penseeltje langs de
overgangen strijken. Met E modellen is brandstof bestendigheid van minder
belang.

Als je wilt spuiten kun je motip proberen. Ik heb m'n calmato met een penseeltje bewerkt
kun de de wat slechtere stukken (lees ruimte tussen de covering) volstoppen met lak.

Maar kies een 2 componenten lak. (polyurethaan lak).

En lak kan je gewoon kopen bij de praxis of gamma.

Johan

Back