kyosho edge 540 redbull EP

goede dag allen,
ik heb sinds deze zomer de kyosho edge 540 epp.
deze KYOSHO - BK#EPEdge 540 ARF, Red Bull Besenyei EPP#

Dit vliegt echt geweldig, enkel is het landingsgestel niet de beste (tips zijn welkom)

Nu kan ik voor een iets gereduceerde prijs deze krijgen KYOSHO - BK#SQS EP Edge 540 Red Bull Chambliss

dit is dus de balsa versie.
ik vind vooral bespanning erg gaaf!
Nu hoor ik niet al te veel goede berichten over de folie van kyosho.

Dus mijn vraag is eigenlijk, wie heeft er ervaring met deze kist.
en/of met de kwaliteit van de folie?

groeten sjoerd

Hoi sjoerd.

Ik heb drie kisten van Kyosho (de oudste is 3 jaar) en ervaar geen problemen. Wel vlieg ik allen op electro, dus het kan zijn dat metanol wel nadelige effecten heeft op de folie. Maar ik zie dat je voor de EP versie gaat, dus gaan met die banaan!

Mvg Pascal.

Hoi sjoerd.

Ik heb drie kisten van Kyosho (de oudste is 3 jaar) en ervaar geen problemen. Wel vlieg ik allen op electro, dus het kan zijn dat metanol wel nadelige effecten heeft op de folie. Maar ik zie dat je voor de EP versie gaat, dus gaan met die banaan!

Mvg Pascal.

Oke klinkt goed.

Nog een vraag,
De kist kost me ongeveer 200 euro, en de setup ongeveer 100. Dan gaat er voor 90 euro servo's in.
Dus kom ik op 400 piek rtf, zonder lipo.

Wat is er vergelijkbaar in deze klasse, en is de prijs dat oke?
Vooral de aanschaf van de kist.

Groeten sjoerd

straks naar de kist wezen kijken, maar dat gaat hem niet worden.
het leek wel ofdat de folie er omheen gevouwen zat.

toch vraag ik me dan af, waar kyosho meer bezig is....

Hallo Sjoerd,

Ik heb al wisselende ervaringen gehad met kyosho. van goed voor een trainer model tot ronduit slecht voor een acrokist , nl een pitts. Ik denk dat kyosho in het segment van kunstvlucht niet op het gewenst niveau staat.

Ik vind ze persoonlijk veels te zwaar gebouwd en allemaal hebben ze last van een zekere inertie.

de folie was redelijk maar ik heb ook al gezien dat die soms heel slecht bevestigd is.

Hallo Sjoerd,

Ik heb al wisselende ervaringen gehad met kyosho. van goed voor een trainer model tot ronduit slecht voor een acrokist , nl een pitts. Ik denk dat kyosho in het segment van kunstvlucht niet op het gewenst niveau staat.

Ik vind ze persoonlijk veels te zwaar gebouwd en allemaal hebben ze last van een zekere inertie.

de folie was redelijk maar ik heb ook al gezien dat die soms heel slecht bevestigd is.

nog tips voor vergelijkbare modellen?
of iets lichter?
ik heb nog een robbe roxxy 3545-10 liggen.

groeten sjoerd

zal iets moeten zijn voor 1.2 - 1.4 m kist ? neem aan dat je op 3s wil vliegen ...

sebart 30 E class komt wel in de buurt volgens mij

ziet er leuk uit.

voor goed acro vliegen moet ik dat per gram gewicht ook 1 gram power rekenen?

over eerder 1 op 5?

groeten sjoerd

dus als ik een kist van anderhalve kilo in de lucht wil houden voor arco vliegen, is anderhalve kilo druk dan genoeg?

groeten sjoerd

als je met 1.5 kg druk, de trekkracht bedoelt, zit je inderdaad met een kist van 1.5 kg op een verhouding van 1 op 1 wat te weing is om acro te vliegen,

Vliegen dus wel met een ratiao van 1 op 1 , mag zelfs nog iets minder zijn maar leuk zal die acrokist niet vliegen .

Weet dat ongeveer 250 w gelijk staat aan 1 kg trekkracht afhankelijk van de propkeuze.

hoe groter de prop en hoe lager de spoed des te groter de trekkracht maar hoe lager de snelheid , dat is toch wat ik me onlangs heb laten vertellen

ik dacht dat hierover al een heleboel draadjes over lopen op MBF

ik ben onlangs met men extra 300 van pkz bij 3dextratime langsgeweest omdat ik vond dat de kist me wat te snel was en vertikaal over onvoldoende trekkracht beschikt. Moet zeggen dat Patrick me een heel deskundige uileg heeft gegeven over deze materie : welke motor met welk toerental en met welke grootte van prop en spoed. Ik vernam ook dat voor gewone kunstvlucht 250 w per kg reeds voldoende is maar wil je echt voor 3d gaan, al gauw 400 w of meer per kg vereist is.

inderdaad mijn extra 300 vliegt nu veel beter met een iets grotere prop met minder spoed. :p Ook een kwestie van voorkeuren uiteraard.

oke zeer duidelijk.

Ik heb ook nog een axi 2820/12 liggen.

deze levert op 3s max 1800gram. (450 watt)

dus wanneer ik een max vlieggewicht van 1200 gram aan hou met een span van een metertje moet moet 3d net lukken, maar acro prima.
1000 gram vlieggewicht voor 3d zou mooi zijn!

groeten sjoerd

Sebart kistjes zijn erg goed.. Ben zeer tevreden over de grotere broer klasse E50.. Heerlijke vlieger de Sukhoi (kan hem je aanbevelen)

ik heb een vergelijkbare kist te koop staan, de extra 330 van phoenixmodels
inclusief motor en regelaar waar die verticaal mee gaat en servo's zitten er ook in.

Kijk maar bij mijn te koop draadje, je bent in ieder geval bij lange na geen 400 piek kwijt.

Ik hoor het wel !!

Mvg jesse

Back