Kyosho F-16 restauratie

Via het forum een Kyosho F-16 gekocht.
Toen zag hij er nog zo uit :

f1622xl.jpg

Ik had al de intensie om deze volledig aan te gaan passen.
ben eerst 2 avonden bezig geweest met het verwijderen van stickers.
vooral de onderkant was een hels karwei.

Op dit moment is de status als volgt :

Electronica getest.. man oh man wat een stofzuiger ;)
die impellor is erg leuk voor de bladeren buiten.

Anyway.. zie foto's voor resultaat tot nu toe :

img3368small1qd.jpg

img3364small1oz.jpg

Deze week staat in de planning wat puntjes weg te werken en hem volledig te spuiten.. Hij gaat glazend geel worden met afwerking van zwart en chroom.

Zal later updates plaatsen ;)

Wel geinig zo`n bladblazer is weer ens wat anders dan de gewone oranje uitvoering :wink:

Ziet er goed uit dit opknapprojekt, we zullen het eens blijven volgen :)
Wat voor een setup ga je gebruiken?

Ik ga hem eerst invliegen met de standaard setup.. een opgevoerde 480 motor. Uiteindelijk zal deze vervangen worden door een Warp4-3T.

Voor a.s. woensdag staat het opschuren gepland en aanbrengen van de eerste laag lak.

Ik wil graag bij de kleine intakes metaalroostertjes maken.. iemand suggesties?

Niet doen, dan belemmer je de luchtstroom, deze cheaterholes zijn helaas nodig om genoeg lucht naar de fan te verkrijgen.

metaalroostertjes, schuren, plamuren en lak.
en dan met de originele motor ?

dat ding vliegt NET aan met die motor, tenzij je je hem zo licht mogelijk houd zal het beroerd vliegen.

200 gram aan zooi en lak erop zal funest zijn.

of je propt er een dikke brushless in :D

IK ga wel van nicad naar lipo dus bespaar aardig op gewicht. Plus alle decals zijn eraf waarmee ik ook weer gewicht bespaar. Mocht de motor niet toereikend zijn dan gaat er alsnog een Warp in. ;)

let op met je lak, je spuit er zo 2 keer zo veel aan gewicht als die decals op :D

Het zijn inderdaad moeizame vliegers op de standaard motor, ik ging er dan ook van uit dat je er alleen een dun laagje lak op ging spuiten.
Zou zelf nu je toch bezig bent meteen de fan demonteren en er een brushless inzetten.
In de handleiding van de T-33 staat hoe dit te doen door voor en achter de fan twee zaagsnedes te maken in de onderste helft van de romp.
Deze heeft echter in tegenstelling tot de F-16 wel een schuimromp zonder plasticlaag....

Ik zal eens kijken morgenavond of ik met enig logisch inzicht die fan gelijk kan demonteren.
als we dan toch bezig zijn... ;) Maak er wel gelijk een straaljager van dan :P erhmm ohjah.. dat was het ook. :)

Zou ik die Warp rechstreeks kunnen plaatsen in DIE fan?
anders moet ik mijn nieuwe fan gaan aanpassen en dat is weer zonde.

Ik zal er even een Warp bijbestellen voor die EDF..
zal ik gelijk een 2Turns doen?

Hmzzz..

Lipo : 2200mAh 11.1v 16c-25c

Warp 2-Turns in EDF Unit
(Bij de omschrijving staat : INSANE EDF :P )

Max A Cont van 32A (260W) en 20sec op Max A van 60A

Zou dan een toevoer hebben van : 35,2 - 55

Moet net gaan dan hé op 1 lipo.. kan er ook een 3S2P van maken dan zit ik helemaal veilig.

Yeah! dat is powerrrrrrrrrrrr :)

Op RC Groups vroeger vaak genoeg gelezen dat men in de Kyosho fan met een Mega 16/15/3 vloog op 4slipo.
Dus even de Warp uitzoeken met dat kV, OF voor 3slipo het kV met eenderde verhogen ;)

Overweeg ook even de Typhoon EDF 2W-20 (en misschien toch meteen een Wemotev Minifan)...

http://www.rbckits.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=87

Kost wel 65 euri maar er vliegen heel wat supersnelle Snipers met dit motortje rond.

Een Kyoshofanrotor is minder stijf dan een Wemotec Minifan, gnoemde combi met Mega 16/15/3 schijnt de grens te zijn mits de rotor goed is uitgebalanceerd....

Kleine aanvulling:

Met die EDF2W-20 en Minifan zal de F-16 misschien niet eens veel sneller vliegen (Sniper heeft een VEEL dunner profiel) Maar alsje toch een tweede Warp wilt bestellen misschien meteen iets meer investeren?
Anders gewoon op je centen blijven zitten en de Warp4 die je al hebt toepassen,altijd beter dan de brushless die er nu in zit ;)

Ik vlieg een minifan met een Hetrc 2W (niet de 2W20). En die op een 3200 kokam 3s1p. Dit gaat goed, snelheid is redelijk, had sneller gewild. Maar ja, je kan niet alles hebben.
De kyosho fan ken ik niet, maar balanceer hem goed. Misschien dat je dan beter een 16/15/3 kan nemen (of warp 3 winder, of hetrc 3W). Die kan je vliegen op een 3s lipo pakket. Mocht de 3 winder dus het maximale zijn voor een kyosho fan. Blijkt dat hij meer aankan, dan kan je nog altijd overgaan naar een 4s pakket op de 3winder. Dan krijg je iets meer watts dan met een 2winder.

Verder zou ik niet veel doen aan deze F-16. En als het een trainer wordt, dan zou ik hem niet spuiten, maar een paar stickers erop zodat je hem goed ziet. De kyosho F-16 zijn niet de beste vliegers, daarom moet je zo licht mogelijk houden. Ook zou ik dan de centen voor dit model sparen, door dus geen verf te kopen etc etc. Maar dat geld dan in de F20 te steken. Ik denk dat je daar meer plezier aan zult hebben

Zo onderstaande moet wel genoeg zijn om mijn F-16 op te fokken. :)

Products Ordered:

RCR-BL415-02
WARP4 2-Turn 3880Kv
Quantity : 1
Price : US$49.99

AC-EDFADAP-6230
3.0mm, Warp4 motor to Kyosho or Wemotec 480 fan
Quantity : 1
Price : US$3.80

Nu maar hopen dat het ook met Warp-snelheid uit Japa komt....
(Maar dat zit 9 van de 10 keer wel goed)

Hehehe, maakt niet zo heel veel uit hoor ;) F-16 is toch nog niet klaar.. Ik heb bewust gekozen voor deze motor aangezien ik heel erg te spreken ben over de kwaliteit en op 11,1v wil blijven hangen. Mijn laadtoestand is daar op gericht en anders lopen de kosten aardig op.

Warp4-3 en Warp4-2 moet ik toch mooi mee vooruit kunnen.. kan ik nog testen en wisselen e.d.

Warp4-2 op een parkflyer lijkt me ook wel een leuk experiment met een edf unit op zijn dak.

Inmiddels F-16 wat opgeschuurd en voorzien van de eerste laag verf. Heb nog geen foto's maar ziet er wel mooi uit.. moet alleen wat meer glans bereiken.. wat mij ook opvalt is dat je in een reflectie wat stickerposities kan zien. Ondanks dat deze goed zijn verwijderd en de ondergrond ontvet is.. wellicht zal de volgende laag dekken.. waarschijnlijk door bepaalde belichting een afdruk achtergelaten. Cockpit is zwart gespoten zodat je niet naar al die draden hoeft te kijken.

Morgen of overmorgen 2x laag.. dan de onderkant in 2 delen en dan de afwerking. :) dat is altijd het leukste :) Hoop dat tegen die tijd mijn Warp binnen is en ik de fan kan gaan vervangen. (inderdaad Pjotrrr wat zaagsnedes en je haalt hem er zo uit).

Back