Kyosho fazer 2.5 cc motor slaat af

Ik heb 2 weken geleden een fazer gekocht.
0.5 L gereden . Soms slaat de motor af en ik weet niet waarom.
Kan iemand mij helpen?

Jawsma als je niet wilt helpen dan hoef je ook niet te reageren.
Je zegt niet of je wil helpen of niet maar ik krijg het gevoel dat je niet wilt helpen prima. De motor word niet te heet , kan het door de luchtfilter zijn of krijgt hij ergens valse lucht?

Begin eerst met een verse plug, na de inloop kan die aangeslagen zijn en functioneert die niet goed. Uiteraard speelt de afstelling een hele grote ro;, te rijk of te arm kan ook de motor doen afslaan.

Een plug is toch alleen nodig voor het starten?
Kan het ook zijn dat hij ergens valse lucht binnenkrijgt? De motor is goed afgesteld.

tuurlijk wil ik helpen. Maar je omschrijving is niet duidelijk.
Een plug blijft na het starten gewoon branden. Als hij afslaat heeft inderdaad met de afstelling te maken.
Tip: zet hem terug op fabrieksinstelling. En opnieuw afstellen.
Uitslaan kan te arm of te rijk zijn. Maar dat moet je horen. Dat lukt helaas niet via een forum.
Misschien dat youtube je kan helpen. Zoekfunctie:
tuning nitro engine.

Een plug is toch alleen nodig voor het starten?
Kan het ook zijn dat hij ergens valse lucht binnenkrijgt? De motor is goed afgesteld.

Waarom moet het per definitie valse lucht zijn? Iedereen praat er over maar niemand kan daadwerkelijk zeggen of dat het is maar valse lucht geeft naar mijn ervaring andere eigenschappen dan spontaan afslaan.

Maar uiteraard weet jij het beter en snap ik niet waarom je de vraag stelt.

Nee, een plug is niet alleen voor het starten en nee, als een plug gloeit hoeft het niet te zeggen dat die goed is. De materie gaat iets verder, heeft wat te maken met het afstaan van ionen in een chemisch proces als katalysator voor het sneller opwekken van de verbranding.

En verder is het ook helemaal geen bekend begrip dat pluggen tijdens de inloop slecht worden wegens het slijpsel wat los komt door het inloop proces en tegen de plug slaat.....

Tja, en met al je kennis die je uit heb ik ook veel vertrouwen in de correctheid van de afstelling.....

Bedankt voor u antwoord , de plug ziet er helemaal nieuw uit maar ik ga een nieuwe kopen.
Daar begin ik eerst mee. Maar welke moet ik nemen hot of cold? En de schroef van alle pluggen zou kunnen passen toch?

Ik zag net dat er in de tank een barst zit. Kan het zijn dat daar lucht in komt en dat e brandstof niet naar de motor kan? Want als hij afslaat zit er weinig brandstof in de tank.

Je kunt testen of de tank nog goed dicht zit door de ene kant van de slang dicht te houden met je vinger en op de andere slang te blazen. Als er ergens lucht doorkomt dan is je tank lek. Dit heeft zeker invloed op je afstelling, maar of de motor daar van afslaat?

Als je de motor goed afgesteld hebt, en dat betwijfel ik naar een halve liter, dan zal die ook niet afslaan.

Heb je de auto nieuw gekocht?

M.v.g. Mark

Ja ik snap ook niet hoe dit kan ?? Als je blaast hoor je lucht dus die islek.
Ik kan hem gemakkelijk repareren zou ik dat doen?

Hoe wil je hem repareren? Met lijm? Zou ik niet doen. Het is beter om een nieuw tankje te kopen.

Maar je hebt nog steeds niet mijn vraag beantwoord. Heb je de auto nieuw gekocht?

M.v.g. Mark

mijn tank was eerst ook lek ik had hem met een soldeerbout gerepareerd met een platte kop er op en dan het lekke stuk dicht maken met de soldeerbout

Ja Mark hij is nieuw gekocht.
Ik heb het ook met een soldeervout gedaan en het werkt perfect. Straks maak ik een testritje.
Bedankt voor alles.

Dan is je motor ook nog niet ingereden. Dat duurt ongeveer 0,75 tot 1 liter voordat hij ingereden is.
Als de tank dan al lek is kun je er ook mee naar de winkel gaan en een nieuwe vragen. Of het moet je eigen schuld zijn dat de tank lek is gegaan, dan valt het buiten de garantie.
Maar ik lees dat je hem al bewerkt hebt met een soldeerbout dus vervalt je recht op garantie dan.
Succes in ieder geval met je auto.

M.v.g. Mark

Ik heb het helemaal niet over het inrijden gehad dat heb ik trouwens wel gedaan maar daarvoor heb ik deze topic niet gestart. De winkel waar ik hem had gekocht is ver daarom heb ik het zelf gedaan.

Back