Kyosho fazer trekstarter los?

Als ik de trekstarter van mijn fazer trek , beweegt die heel erg soepel.
Nu heb ik op het forum gelezen dat dit je one way lager is die ontvet moet worden.Maar hoe moet ik dit nou doen? Hoe haal ik die eruit? Op de handleiding lijkt het makkelijk maarbals er een veer ofzo ervan uit springt?

Motor eraf, trekstarter los halen (gewoon voorzichtig doen dan springt ie niet uit elkaar). En dan je oneway onvetten, ik deed dat meestal in een bakje wasbenzine, maar remmen reiniger werkt ook goed.

als je aleen de trekstarter van de motor haalt is het ergse wat je kan gebueren dat de spiraalveer los sprinkt deze dient alleen om het trekkoord netjes opgerolt te houden en is heeel gemakelijk weer op spaning te krijgen

gewoon trug vast zetten en je trekkoort een stuk naar buiten trekken nu het rolletje vast houden en je koord er voorzichtig met de hand zo ver mogelijk trug op winden waneer je nu get rolletje weer loslaat zal het overige stuk koord zich ook weer oprollen

het lager heeft verder geen veertjes en is het best te ontvetten met remmenreiniger dit gaat het snelst

en hoe sneller alles weer in elkaar zit des te klijner is de kans dat die dondese spiraalveer er vandoor wilt

Ik kan je 1 tip geven..

Zorg echt dat ie niet uit elkaar springt, heb vanmiddag ook mijn trekstarter uitelkaar moeten halen en bij mij sprong ie wel uit elkaar en wat is het dan een @#$#$@ klus..
Ik heb wat zitten vloeken vanmiddag..

:D:D:D:Dlol

ook geduld moet men leren zeker in de modelbouw

en lukt het vandaag niet morgen weer een kans
het hoeft niet klaar het is een hobby:cool:

Back