Kyosho gxr-15 probleempje

• Topicstarter Topicstarter jfrY-
  • Startdatum Startdatum
J

jfrY-

Guest
Beste,

Ik heb een mugen seiki msx-3 maar van de auto is het motortje kapot gegaan.
Dus ben ik toen opzoek gegaan naar een andere motor.
Toen ben ik uitgekomen bij een kyosho gxr-15.
Aangezien men mij op een ander forum wijs had gemaakt dat alle 2.1 tot 3cc motoren passen die maar besteld.

Nu heb ik hem vandaag binnen gehad en de motor ophanging en uitlaat past.
Maar de aandrijving is totaal verschillend van de originele motor.

Op de originele motor is de krukas stang langer en er zit andere draad op.
Dus heel de koppeling etc past allemaal niet meer.
Hier zijn een paar fotos zodat het mischien duidelijk word.

de nieuwe motor:
p191109205701.jpg

By jvz1991, shot with KC910 at 2009-11-19

Het verschil in lengte:
p1911092059.jpg

p191109205901.jpg

deze onderdelen passen dus geen 1 van alles erop:
p1911092055.jpg

Dus zou iemand mij hierbij van wat informatie kunnen voorzien?

Bij voorbaat dank,
Jeffrey

Je originele motor heeft een SG krukas,een zogenaamde lange krukas en je nieuwe motor heeft een korte krukas, en als je op je nieuwe motor je koppeling wilt bouwen , zul je een pilotshaft moeten hebben.
En dan nog is het de vraag of je dan je koppeling gemonteerd krijgt.

Voor een goede uitleg kun je met alletwee de motors naar een modelwinkel gaan

Niet waar, beide hebben GEEN SG krukas,

een SG krukas heeft een glad stuk op de krukas voor de koppelingslagers, wat deze niet heeft..

Nou is dit helemaal een poepgebeuren, want kyosho gebruikt geen SG en oog geeen standaard smallblock maten.... kortom: Koppeling/Vliegwiel van Kyosho gebruiken, en de pilotnut ervan.. de rest zal dan waarschijnlijk gewoon wel passen...

Anko heeft inderdaad gelijk , geen van 2 is een SG krukas het zijn zo ff snel uit m'n hoofd OS assen.

Je zult met de koppelingsonderdelen van alle 2 de motoren moeten gaan knutselen om het spul passend te krijgen.

Al blijft het dan nog de vraag of het gaat passen gezien de lengte verschillen van de assen...............

Anko heeft inderdaad gelijk , geen van 2 is een SG krukas het zijn zo ff snel uit m'n hoofd OS assen.

Je zult met de koppelingsonderdelen van alle 2 de motoren moeten gaan knutselen om het spul passend te krijgen.

Al blijft het dan nog de vraag of het gaat passen gezien de lengte verschillen van de assen...............

ben net bij de modelbouw winkel geweest.

die heeft mij meer uitleg gegeven.

de benamingen niet maar het kwam erop neer dat ik inderdaad een kyosho koppeling en vliegwiel etc moet bestellen en mijn belt tanden moet tellen en dezelfde van kyosho bestellen.

de afstand is niet zon punt want dan frees ik er gewoon wat langere sleufgaten in.

iig bedankt.

heeft iemand mischien een nederlandse winkel die het spul van kyosho verkoopt?

jeffrey

De meeste winkels kunnen het wel bestellen , er zullen er alleen weinig zijn die het ook daadwerkelijk op voorraad hebben.

Je zou Quartel (Pijnacker) eens kunnen proberen als je de betreffende nummers hebt.

het probleem is dat ik ook geen nummer ofzo kan vinden.

kyosho site is voor mij heel onduidelijk.

staan alleen complete auto's op en geen losse onderdelen.(kan het niet vinden altans.)

Dit is een motor welke normaal in de FW05 en FW06 te vinden is, op de Japanse Kyosho site (in het engels) kan je de meeste manuals terug vinden waarin het duidelijker moet zijn.

ik ga hem denk ik maar weer verkopen en 1 met een goede krukas kopen.

dit is makkelijker voor mij. aangezien die onderdelen niet allemaal zomaar pas zijn.
want een fw05 is met 2versnellingen en dan komt die clutchbelt weer niet goed uit enz.

dus als iemand een nieuwe kyosho gsx-15 motor wil kopen heb ik er 1 liggen!!!:D
alleen uit de verpakking geweest.

Kijk anders even of het vliegwiel en spul past wat op een alpha 3 zit. Hier zit namelijk ook standaard geen versnelling in.

M.v.g. Mark

Kan aan mij liggen maar er word ook bijna alleen maar spul voor een sg-krukas aangeboden op internet of zie ik dat verkeerd?

ff een vraagje het allu busje dat op mijn orriginele motor zat wat heeft dat voor functie?

369343d1220984120-mugen-msx3-mv-12-img_2897.jpg

wat hier onder op het plaatje ligt.

Dat is een spacer/meenemer voor het vliegwiel , die wordt gebruikt om het spul op de juiste afstand te krijgen zodat de tandwielen uitgelijnd zijn en als meenemer voor het vliegwiel.

Waarschijnlijk zal ie voor zijn nieuwe motor ook een nieuw vliegwiel moeten aanschaffen. Eentje met een koperen klembus (conisch)

Back