Kyosho Inferno MP777 WCE : bouwverslag, foto's & updates

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Matthijs NED 469, 13 dec 2006.

  1. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Waar gaat dit naar toe seg... :hammer:
     
  2. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Kun je het niet meer volgen dan? :lol:
     
  3. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    dus al die gatenkaas in de servotray e.d. is pure compensatie van de gatenkaas in de bodemplaat...

    Ik heb met Paultje wel eens wat gegevens over- en weer gestuurd over het gewicht van banden en velgen. Er zat toen behoorlijk verschil tussen een setje proline crimefighters met velg en hobao pins met velg. Weet niet meer precies hoeveel, maar dacht iets van 30 gram per wiel. Als je daar op gaat letten, en de nieuwe assen van kyosho koopt, titanium outdrives, etc. etc. dan kan je mooi het gewicht van die bigbore shocks compenseren 8O :wink:
     
  4. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    De waanzin, Denk je toch echt "iets" te ver door hoor....
     
  5. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    Ach, dat is niets anders als jouw drang om alles van alu te hebben hoor, kun je je ook van afvragen of het nut heeft :wink: . Als je professioneel aan het racen met een buggy bent probeer je alles uit, dus is de actie met uitboren en gewicht besparen niet zo raar. Alles heeft zijn nut, is het niet op de baan dan wel tussen de oren....

    Oh ja, heb nog even de banden/velgen gewichten opgezocht. Op zich best wel een gewichtsverschil. 30 gram per band/velg is toch 120 gram roterende massa minder die je in beweging moet zetten. Maar uiteraard volkomen onzinning als je geen grip meer hebt en geen banden als ze na 10 minuten weggesleten zijn. Eén van de belangrijkste dingen om je buggy af te stellen blijven toch je banden....

    [​IMG] [​IMG]
     
  6. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Hmm.. denkt idd even aan de Enigma XS terug, en zegt 1-0 ! ;)
     
  7. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    Met die gatenkaas is hij uiteindelijk toch nog 4e geworden dacht ik. (en ja....er heeft een hobao gewonnen... :wink: ).

    Zelf heb ik afgelopen zondag weer eens wat getest. Ceramische lagers in de Ninja gaat perfect, en zeker met de JP3 uitlaat echt super snel. Misschien ga ik er toch maar weer wedstrijden mee rijden en mag de RB weer als reserve dienst doen.

    Ook lopen spelen met de diff's. Begonnen met torsen voor, 7000 midden en 1000 achter. Op een natte kunstgrasbaan eens 7000 achter geprobeerd en dat ging wonderwel. Bij het insturen ietwat vertraging, maar bocht uit ging super. Ook leek het wel alsof de jumps een stuk makkelijker en verder gingen.

    Aan het eind van de dag ging de stuurservo kapot, jawel, ook een Ace 1015 kan er blijkbaar niet zo goed tegen als je de servosaver strak zet. Gelukkig waren het alleen een paar tandjes die ontbraken, en met het 180 graden draaien van dat specifieke tandwieltje doet ie het gewoon weer.

    En eindelijk de bevestiging van dhr. Kanai zelf.......in 2008 komt er een nieuwe Kyosho buggy.
     
  8. jupken

    jupken Guest

    Jep, de MP8. Is volop getest op het EC in auxerre.
     
  9. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert

    Door welke rijders dan ?
    Heb alleen maar 777 WC's gezien met de nieuwe bigbore shocks erop en de aangepaste onderdelen die daar bij horen.
    Naar zeggen word de nieuwe buggy iets anders als de 777.
     
  10. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    ik heb ook niets anders gezien dan de nieuwe shocks, knuckles en lichte aandrijfassen. Lijkt me dat voor het WK in 2008 de MP777 evo 3 geintroduceerd wordt, en dat is dus de bestaande auto met alle nieuwe opties zoals die nu stuk voor stuk langzaam aan beschikbaar worden. Niets anders als wat Xray, Hobao en ook Mugen iedere keer weer doen.
     
  11. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Ik ben er vrij zeker van dat er een helemaal nieuwe auto gaat komen. Dat gebeurt al zo lang ik het me voor de geest kan halen om het WK. In 1998 de MP6, in 2000 de MP7.5, in 2002 de MP7.5 Kanai X, in 2004 de MP777, in 2006 de MP777 SP2 en in 2008 de MP?

    Volgens mij heb ik aan de auto van Raul Peris kunnen zien dat hij met de motor verder voor op het chassis reed. Of dit een eigen probeerseltje was of in opdracht van Kyosho...........

    www.neobuggy.net/modules/xcgal/displayimage.php?pid=5622&album=38&pos=8
     
  12. a.vd.bos

    a.vd.bos Guest

    Héé Wouter.

    Dat heb ik ook gezien die van Peris...
    Ik denk dat iedere rijder wel wat heeft gestest wat het oog niet direct ziet.
    Ze hebben niet voor niets dhr Losi in dienst genomen en niet alleen om zijn Big Bore Shocks

    Alex
     
  13. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Hey Alex,

    Inderdaad. Gil moet de Amerikaanse markt weer eens goed gaan aanboren....... en daarbij heeft hij niet voldoende aan de 'BIG BORES' alleen. Op Amerikaanse forums werd de afgelopen jaren flink geklaagd over de gietalumium knuckles en de schokdempers en zie het resultaat. Daarnaast de enorme populariteit van de Losi en het was duidelijk dat er flink wat moet veranderen om marktaandeel terug te krijgen. En met Japanners alleen lukt het waarschijnlijk niet om een product te ontwikkelen dat beter aansluit op de Amerikaanse markt, dus hebben ze er iemand bijgehaald met heel veel ervaring met het ontwikkelen van auto's en heeeeeeeeeeeeel veel kennis van de Amerikaanse markt.

    Ik denk dat de nieuwe auto op veel gebieden zal veranderen. Kyosho is hiervoor nl. altijd behoorlijk conservatief geweest, maar met de enorme concurrentie van de afgelopen jaren (ik vermoed dat 1/8 brandstof off-road momenteel de snelst groeiende klasse en misschien wel de grootste klasse absoluut gezien is wereldwijd. Alleen in Nederland........%###@^&*^$$!!!) zullen ze hun koers moeten veranderen.

    Ik verheug me nu al op de nieuwe auto. De innovatie van Losi gecombineerd met de kwaliteit van Kyosho :wink:


    Gr.
    Wouter
     
  14. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    Hoi wouter , welke koers moeten we dan inslaan volgens jouw in NL?


    gr Michel
     
  15. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Komt zeker een nieuwe MP voor het WK, en volgens Kris Moore ook een nieuwe Mugen.
    Word weer smullen geblazen.
     
  16. Benji

    Benji Guest

    Michel, even de haakjes in de gaten houden ;)

    Omdat het zo snel groeit moet Kyosho de koers veranderen, en in Nederland groeit het niet mee :)

    Ik lees inderdaad op Nederlandse websites niet heel erg veel over 1:8 off-road(helaas, want ik vindt het schitterend) en heel veel off-road circuits kan ik ook niet vinden(nogmaals helaas).

    Voor zover ik het zie is er in Nederland het meeste te beleven op on-road gebied en dat vind ik erg jammer.

    In de korte tijd dat ik nu aan het lezen ben heb ik veel van de kyosho's gelezen en gezien, en ben HEEL benieuwd wat voor nieuw speeltje ze ons mee gaan verblijden ;)
     
  17. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Heel erg off-topic. Dus als we er verder over willen doorgaan is een nieuw draadje misschien beter?

    Meer verenigingen met meer banen die ook nog eens meer representatief zijn. Helaas zijn vrijwel alle nieuwe initiatieven alleen gericht op on-road, omdat men waarschijnlijk denkt dat daar meer mogenlijkheden liggen, of omdat de initiatiefnemers daar mee mee hebben, terwijl er ook zeker een markt moet zijn voor meer (brandstof en electro) off-road.

    Helaas moet ik bekenen dat er voor brandstof off-road geen leuke banen zijn in Nederland. En het zijn er ook nog eens erg weinig...... Dus minder interessant voor nieuwkomers. (Een gemiddelde on-road vereniging heeft doorgaans een veel nettere accomodatie en circuit en dat is toch veel aanlokkelijker.....) Daarnaast maakt onbekend ook onbemind. Hoe groter de 'exposure' hoe groter het aantal mensen dat er door wordt aangetrokken.

    Wie weet gaat het ooit nog eens veranderen, ik blijf er van dromen Maar ik verwacht met de huidige milieu- en andere belemmerende wetgeving, dat er weinigen zijn die er zin in hebben iets te ondernemen.
     
  18. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Herstel....

    De baan van MACH-One in Helmond is wat betreft lay-out en dergelijke wel goed. Alleen jammer dat de ondergrond niet uit leem bestaat.... :lol:
     
  19. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    tja, ik ben nog niet veel gewend, maar bijv. de baan in Oberhausen vind ik al een stap verder dan de banen in Purmerend en Helmond. Helaas hebben we hier in Nederland weer te maken met een kleine club van mensen die het moeten trekken, en voor mijn gevoel een hoop mensen die dat wel willen maar niemand anders een stap zien doen. Ach..........wie weet komt het in Purmerend nog wel goed, wordt de vijver gedempt en komt er een super baan...

    Daarbij moet ik eerlijk zeggen dat ik het heerlijk vind rijden in Purmerend, maar dat zal wel komen omdat ik er steeds minder fouten maak......... :wink:

    Oh ja, de uitgeboorde auto op de EC scheen na afloop nogal krom te zijn......
     
  20. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Tja, aan het banen te kort zie ik in de toekomst ook nog niks veranderen.
    Met de truggy.nl cup gaan ze binnenkort in een manege rijden na wat ik gehoord heb schijnt het een aardige bak tezijn.
    Normaal rijden ze daar met 1/6 auto's, als er een truggy wedstrijd gehouden kan worden, staan ze misschien ook open voor een buggy wedstrijd.
    Ik zelf kan er helaas niet bij zijn maar, misschien kan Michel daar eens wat rondneuzen.
    Volgens mij ging Jacco ook naar die wedstrijd.


    Ik hoop niet dat die gaten kaas een proto MP8 was :lol:
     

Deel Deze Pagina