Kyosho Inferno ve / HPI Trophy Flux

• Topicstarter Topicstarter geof
  • Startdatum Startdatum
G

geof

Guest
Hallo,
Na jaren wil ik weer gaan rc rijden .
Ik wil graag electro buggy gaan rijden maar nou twijfel ik tussen de Kyosho Inferno VE en de HPI Trophy flux . Zou me iemand van raad of suggesties (andere rc) kunnen voorzien?

Ik heb een budget van rond de 800 euro maar dan moet hij wel compleet zijn (accu en lader)

Zou ik zonder twijfelen met dergelijk budget voor een Mugen MBX6 ECO gaan.
Je gaat er misschien iets over gaan, maar dan zit je wel met een van de beste brushless buggy's van het moment! Deze kan je niet vergelijken in kwaliteit met de Kyosho Inferno/HPI Trophy flux :)

Bekijk tegenwoordig maar eens op circuits hoeveel ECO's er al rondrijden. Verschoot ervan nog afgelopen weekend in Purmerend hoeveel er daar stonden!

Zegt dat laatste niet vooral iets over wedstrijd-kwaliteiten? Ik moet der metteen bij zeggen dat ik zelf alleen ervaring heb met de Inferno & de HPI..
Die laatste twee verschillen (zoals eerder gezegd) inderdaad niet veel qua 'absorbtie' vermogen enz..

Wat wil de TS eigelijk met de wagen gaan doen, en op wat voor'n terreinen?

Ik heb al een redelijk arsenaal aan brushless materiaal gehad, ook waaronder een HPI Vorza ( toch wel het sterkere broertje van de Trophy) en ik durf zeggen dat de ECO evenveel mishandeling aankan als de Vorza.

Ik weet dat ik in Mol met de Vorza een shocktower in een hoek van bijna 90 graden gereden heb met de Vorza :) Nooit voorgehad met de ECO, en daar waren nochthans tuimelingen bij :D

Ik volg Kurtje volledig in zijn mening om dan mss voor een Mugen te gaan, maar je keuze moet je deels maken op de beschikbaarheid van de stukken. Het is zeer frustrerend als je brokken rijd en deze dan moet gaan online bestellen Weekje wachten enz ...

Dus als je een winkel in jou buurt hebt waar je al de stukken van het rek kan halen bij
wijze van spreken, moet je daar je keuze ook deels op baseren !

Greetz
Vipe

Ja ik kom uit limburg. Woon maar 5 min bij Shamrock vandaan en daar hebben ze heel veel onderdelen op voorraad.

Ik weet niet of daar ook de Mugen hebben.

Shamrock verkoopt geen Mugen ;)

Eventueel kan je eens gaan zien bij MBS racing in Guelle... Die hebben ook wel leuke karren...

Voor Mugen zal je toch andere shops moeten zoeken.
Het internet voor onderdelen is een goede oplossing ;)

Back