Kyosho Mad Force VE topic

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
volgens mij 19 en 4,6 procent van het totaalbedrag incl de verzendkosten, heb je hem uit de usa?

Het nieuwe VE frame dat ik op mijn TF heb geschroefd is langer dan het originele TF frame, scheelt iets van 3 cm denk ik. De verlenging zit naar de achterkant waardoor het zwaartepunt naar voren is verschoven.

Verder heb ik de accu's ook naar voren gezet, deze liggen nu tussen de platen van het frame in plaats van ernaast.

volgens mij 19 en 4,6 procent van het totaalbedrag incl de verzendkosten, heb je hem uit de usa?

Yeps.. from the US of A.. (ik kon in NL geen kit vinden met 2.4Ghz set), Bovendien had die shop toevallig ontvangers die ik ook wilde..
En uiteraard heb ik er rekening mee gehouden dat et tax bij (kan) komen.. Hoe/wanneer kom ik daar eigelijk achter?

Het nieuwe VE frame dat ik op mijn TF heb geschroefd is langer dan het originele TF frame, scheelt iets van 3 cm denk ik. De verlenging zit naar de achterkant waardoor het zwaartepunt naar voren is verschoven.

Verder heb ik de accu's ook naar voren gezet, deze liggen nu tussen de platen van het frame in plaats van ernaast.

hmm ja.. die wheelies heb je na een paar keer wel gezien natuurlijk hè ;)
Ik ben benieuwd.. Ik kwam inderdaad ergens op een site (die ik nu helaas niet meer terug kan vinden :() een langer frame tegen.. Maar er stond niet bij of die dan langer dan de TF is.. OF zelfs langer dan die van de MF..

Allright! Yep.. bij crawlers vraag ik me altijd al af waarom die allemaal solid axles hebben.. Anyone??

I'dd starre assen. (hebben alle echte Montertrucks ook. zal wel voor een beetje extra anti-wegligging zijn. :lol: maar erg leuk om mee te rijden. )

Ik denk dat crawlers vrijwel allemaal starre assen hebben omdat het de constructie veel lichter maakt. je hebt geen groot chassis nodig om de draagarmen aan vast te zetten.
Plus dat het goedkoper is. :) (neem bijv maar eens de traxxas summit. geweldige bodemvrijheid met zo'n onafhankelijke wielophanging. maar kan niet zo goed crawelen als een 'echte' crawler omdat die een vrij groot chassis heeft, en daardoor het zwaartepunt ook vrij hoog komt. (correct me if i'm wrong. ;) )

Kijk DAT leest dan weer WEL als een goed argument Klamath! (gewicht).. Geen frame tot aan de assen, en et gewicht zit op een laag punt.. Hmmm I ad not thought of that :)

Is de auto nog steeds in customs?? Werken die lui niet ofzo?

Et lijken wel Grieken :P
Maar.. zij geven dan weer de TNT de schuld enz enz.. En niemand weet waar et pakket is.. Hmm.. maar even geduld hebben nog.. (wat we uiteraard NIET hebben :P)

Nou.. en inmiddels heb ik em in huis :D
Dat ging nog redelijk snel.. En een stuk goedkoper dan in NL kopen..

Na 2 ritjes is m'n indruk: zoals ik van Kyosho gewend ben, niet bijzonder maar wel goed in elkaar gezet.. Juiste materialen..
Ik vind em verrassend doseerbaar rijden.. Van langzaam tot snel.. Alleen de draaicirkel is wel erg groot :O
Verder vind ik de manier hoe de stuurservo de wielen 'bediend' wel een beetje omslachtig.. Nog geen foto's van gemaakt, maar hier valt het een beetje op de zien:
IM002359.jpg

Super dat hij er nu is!!

Het stuursysteem lijkt/is ingewikkeld MAAR het werkt prima en als ik zo de verschillende uitprobeersels heb gezien op het internet dan is het ook nog eens de beste oplossing.

Ik laat het in ieder geval lekker zo want het werkt prima.

Heb je ook foto's van de hele auto??

Gr

Jasper

Yep :) me = happy ;)

En helemaal gelijk in! Het 'pivot-point' van de stuurinrichting zit op deze manier op ongeveer de zelfde plek als van de assen (vrijwel in et midden van de wagen).. That SHOULD be smart ;)

Ah! Dat is een goede.. Ik zal de komende dagen wat studio-shots ermee maken..

Gr
Roeland

Nou.. et is der nog niet van gekomen om goede pictures te maken.. Wel even een GSM-picture

foto%202.JPG

De rechter wagen is een Mad Beast van NitroRCX

Bevindingen:
de kap van de Mad Beast is kwetsbaar.. Breekt redelijk snel, al is er ook wel flink mee gebashed..
De Kyosho Mad Force is ongeveer even snel, maar valt minder snel om (lager zwaartepunt).. Afgelopen weekend kreeg de Mad Force een paar flinke klappen (boomstronkjes die onder de bladeren verstopt zaten).. Geen schade...

blijft een gave monstertruck, heb zelf ooit de 1e versie van de MadForce op nitro gehad. De stuurinrichting is een beetje 'basic'. Een grote draaicirkel (zoals je zelf aangaf) heeft een aantal oorzaken. Als 1e de stuurservo, om die grote banden te kunnen draaien heb je wat stel- en houdkracht nodig. Minimaal 15 kg is (was) mijn ervaring. Als 2e, de stuurlinkage, deze is eenvoudig te upgraden (en dat verschil ga je ook merken).

Artikel MAW-006:
b23b15aa7e8f2d47aa7f9500f5afdca1.jpg

en MAW-009GM:
84d7bb0902af9fc4ba93bd2f97808962.jpg

Waar staan die pics??

Ik heb ze aan de startpost toegevoegd :)

Ah.. en die stuur-upgrade is inderdaad wel interessant ja :) Al is et ook weer zo dat ik meestal met iemand rijdt die een Mad beast rijdt:
foto%202.JPG

(de rechtse)

en de wil eigelijk nog moeilijker de bocht door (top heavy)

Hallo,

Ik heb nu sinds 2 weken ook een kyosho mad force kruiser ve op electra.
Ik ben er erg tevreden mee maar onderdelen zijn wat moeilijker te krijgen. (Veelal moet het uit het buitenland komen).
Heb ik het goed begrepen dat de meeste onderdelen van de twin force ook op de mad force kruiser passen?

Ik heb deze hobby nog niet zo lang en ben er nog niet zo in thuis. vandaar dat ik de vraag hier stel.

Groetjes

Yella,

Veel van de TF past inderdaad op de MFK MAAR er zijn wel verschillen. Zo hebben de draagarmen bij de TF niet de lange "rib" op de boven en onderkant, het het chassis korter dus de achterste aandrijfas is bij de TF korter, de dempers zijn en anders en zo nog wat kleine verschillen.

Ik heb veel TF onderdelen dus als je een keer iets nodig hebt dan kan je mij altijd PB'en.

Groeten

Jasper

PS Waar wonen de MFKve en TF eigenaren? Misschien kunnen we een keertje een TK/MFKve meeting houden.

Back