Uiteindelijk is het er toch van gekomen, een wat meer recente Ultima. Deze had mijn aandacht al eerder getrokken omdat mijn eerste RC auto aankoop van de 21e eeuw, de LRP Twister, er wel erg op gebaseerd leek te zijn. En laatst kwam ik tussen de Te Koop topics een redelijk geprijsd 2e hands RB5 tegen, en toen toch bezweken.
Er zat wat werk aan, zo waren op alle casterblokken de ringetjes die de speling op moeten heffen weggelaten, met als gevolg dat je elk blok een paar mm naar voren en achteren kon schuiven, zeg maar dynamisch, zichzelf automatisch tijdens de rit verstellende wielbasis. ;-)
En 1 CVD achter kon zo uit de drive cup "poppen" als je er maar naar keek. En het spur slingerde flink. Met wat aandacht was dat wel op te lossen, en de auto kon ook een nieuwe wing gebruiken, en toen was dit het resultaat:
Ik vond de ronde overgang van verticaal naar horizontaal, op de zijkanten van de spoiler, niet helemaal passen, dus nog wat verder getrimd:
Dat vond ik toch wat strakker ogen, en daarna nog wat stickers toegevoegd, om het af te maken:
De aandrijving wordt verzorgd door een EZrun 9T setje (zat er ook bij) op 2S LiPo, en dat gaat prima. Snelheid net iets onder de 60 km/h, gemeten met GPS, en acceleratie en soepelheid bij optrekken zijn prima. Eerst had ik er andere banden onder, maar daarmee stond de auto bij maar iets gas geven gelijk achterstevoren. Inmiddels zitten er banden van de Team C Jekyll op, en dat rijdt zoveel beter. Het is nu bijna een 4WD, ipv zoeken naar grip achteraan, zal ik de afstelling eerder nog wat moeten aanpassen om wat minder grip achter te krijgen, als ik op een ondergrond met goede grip rij, want dan is er nu licht onderstuur. Maar zelfs nu al een prettiger rijdende auto dan de Jekyll, en zeker dan de LRP. Misschien dat die met dezelfde banden ook een stuk beter zal gaan, maar dat test ik later nog wel eens.