Kyosho Offroad Elektro algemeen

En hoe staat het met de RB6-jes?

Ook even een oproep, heeft iemand deze schokbrekers of onderdelen?

images

Mij spreekt het ontwerp van de kap ook niet zo aan, maar op de filmpjes die ik tot nu toe gezien heb rijdt het wel goed. Beter zo, dan andersom, dat het er super uit ziet, maar slecht rijdt, denk ik.

Klopt, maar het is zo ongeveer de enige lelijke Kyosho :D Een Sandmaster van 100 piek ziet er 10x beter uit...

De Kyosho RB6 rijdt goed. Zeer goede wegligging en spring eigenschappen maar we missen enorm veel stuur (vooral onpower, maar ook offpower), zeker als de bandjes achter nog nieuw zijn.

De wagen kan veel harder als nu, dus daar moeten we nog iets op vinden.
Heb al de tip gekregen om de caster blokken te veranderen en gewicht te plakken vanvoor. Met de conversie van saddle naar shorty laten we zoiezo wat gewicht liggen.

Beelden zijn er nog steeds niet omdat we zoveel mogelijk samen proberen te rijden :).

Da's wel apart, meestal is het met een 2WD juist een probleem om grip achter te krijgen, en minder andersom. Wat voor setup heb je nu?

Grip achter is niet zo moeilijk, de motor ligt redelijk ver naar achter en ik rij met minipin bandjes. Vooraan rij ik dan met de cutstagger maar als je wat gas geeft schuift hij zo rechtdoor. Ik ken 5 rijders met een RB6 en alle 5 hebben dezelfde 'klacht' van te weinig stuur.

Moet achter iets minder grip krijgen en voor iets meer en dan zullen de tijden wel nog wat zakken.

Heb er een high traction setup van Roger Mills opgezet en buiten de shocks wat harder gemaakt en lager gelegd nog niet veel verandert.
Ben vooral met de 4wd bezig omdat je daar wat aggresiever mee kunt rijden.

Minipins geven inderdaad veel grip, Op de LRP Twister ging ik daarmee van overstuur naar onderstuur. Misschien een hardere compound nog een optie?

Met de shocks lager leggen bedoel je schuiner? Dat geeft toch meer grip?

Probeer anders eens de shocks voor iets zachter te maken. Dat heeft mij meer stuur gegeven.
Ook het platter leggen van je voorshocks gaat ten koste van stuur.

Uiteindelijk is het er toch van gekomen, een wat meer recente Ultima. Deze had mijn aandacht al eerder getrokken omdat mijn eerste RC auto aankoop van de 21e eeuw, de LRP Twister, er wel erg op gebaseerd leek te zijn. En laatst kwam ik tussen de Te Koop topics een redelijk geprijsd 2e hands RB5 tegen, en toen toch bezweken.

Er zat wat werk aan, zo waren op alle casterblokken de ringetjes die de speling op moeten heffen weggelaten, met als gevolg dat je elk blok een paar mm naar voren en achteren kon schuiven, zeg maar dynamisch, zichzelf automatisch tijdens de rit verstellende wielbasis. ;-)

En 1 CVD achter kon zo uit de drive cup "poppen" als je er maar naar keek. En het spur slingerde flink. Met wat aandacht was dat wel op te lossen, en de auto kon ook een nieuwe wing gebruiken, en toen was dit het resultaat:

a6343105-240-RB5_01.jpg

Ik vond de ronde overgang van verticaal naar horizontaal, op de zijkanten van de spoiler, niet helemaal passen, dus nog wat verder getrimd:

a6343106-209-RB5_02.jpg

a6343107-158-RB5_03.jpg

Dat vond ik toch wat strakker ogen, en daarna nog wat stickers toegevoegd, om het af te maken:

a6343108-147-RB5_04.jpg

a6343109-96-RB5_05.jpg

De aandrijving wordt verzorgd door een EZrun 9T setje (zat er ook bij) op 2S LiPo, en dat gaat prima. Snelheid net iets onder de 60 km/h, gemeten met GPS, en acceleratie en soepelheid bij optrekken zijn prima. Eerst had ik er andere banden onder, maar daarmee stond de auto bij maar iets gas geven gelijk achterstevoren. Inmiddels zitten er banden van de Team C Jekyll op, en dat rijdt zoveel beter. Het is nu bijna een 4WD, ipv zoeken naar grip achteraan, zal ik de afstelling eerder nog wat moeten aanpassen om wat minder grip achter te krijgen, als ik op een ondergrond met goede grip rij, want dan is er nu licht onderstuur. Maar zelfs nu al een prettiger rijdende auto dan de Jekyll, en zeker dan de LRP. Misschien dat die met dezelfde banden ook een stuk beter zal gaan, maar dat test ik later nog wel eens.

Laatst bewerkt:
mooi hoor!.:Fade-color
De verzameling begint langzaam toch wel te groeien.Ik zie alleen geen verschil tussen de niet getrimde kap en de getrimde kap, de eerste twee foto's lijken allebei hetzelfde , of ik kijk niet goed .
Zijn niet de modellen die mij voorkeur hebben, maar geluk ieder zijn smaak!:cool:

Ziet er weer strak uit!

@ Motorsports : Volgens mij gaat het om de spoiler, de eerste heeft een rondere hoek vooraan, en de tweede heeft daar een recht vlakje.

Klopt, vergeten te melden dat het om de spoiler gaat, waar iets is aangepast. Deze spoiler is al ietsje groter dan origineel en met de zijkanten geknipt volgens de aangegeven lijnen, oogde het nog wat groter.

Body was geverfd, moest alleen de randen onderaan wat strakker maken, dat was soms net een glooiend heuvellandschap. De spoiler is zelf uitgeknipt, en met kwast geschilderd.

En ik moet misschien binnenkort toch eens wat uitdunnen, nadeel is alleen dat ik alleen maar mooie auto's heb. ;-)

Mag ik auto's die puur voor reserve-onderdelen gekocht zijn niet meetellen? :mrgreen:

Nog een paar foto's van de RB5, nu met daglicht:

a6344073-221-RB5_06.jpg

a6344074-126-RB5_07.jpg

a6344075-159-RB5_08.jpg

a6344076-191-RB5_09.jpg

En een kort filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk ding! Maak eens een foto van je hele collectie bij elkaar :) Wat lijken 2wd buggy's toch veel op elkaar qua opbouw, als je een bijvoorbeeld een AE/Durango/Kyosho/TeamC naast elkaar zet.

Vind overigens het modernere cab-forward design mooier...

Wat lijken 2wd buggy's toch veel op elkaar qua opbouw, als je een bijvoorbeeld een AE/Durango/Kyosho/TeamC naast elkaar zet.

Ik denk ook dat niemand het wiel opnieuw wil en kan uitvinden. Je kan de accu wel naar voren schuiven, en de servo erachter, maar dat geeft een onhandige lange stuurstang naar voren. De enige grote ontwikkeling de laatste tijd is de mid motor optie die een aantal 2WD buggies bieden. Maar niet op elke track is dat een voordeel, heb ik begrepen, soms is een rear-motor setup weer beter.

Meeste winst valt te halen in de stuur- en ophanging-geometrie en de vering.

Ha mensen

Binnenkort komt er bij mij een kyosho bij.
Het is de sandmaster ik kon hem lekker goedkoop
Krijgen vandaar dat ik hem eigenlijk heb genomen.

Leuk, hoewel een eenvoudige auto, kun je met de Sandmaster best lol hebben, en met wat betere dempers etc, is er ook nog wel meer uit te halen.

Als we het trouwens hebben over meer ergens uit halen, ik kwam vandaag deze Raider tegen op het internet, voorzien van Traxxas Bandit wielen, en een strakke alternatieve paintjob:

a6395705-101-Raider01.jpg

a6395706-13-Raider02.jpg

Back