kyosho pure ten alpha 2 4wd

Hallo allemaal..
ik ben Jeroen,29jaar.. woon in coevorden(Drenthe) Ik wil zoals velen al jaren een rc nitro auto hebben,maar nooit daadwerkelijk 1 gekocht..
Ik heb me net even aangemeld hier,omdat ik morgen ga kijken naar een Kyosho pure ten alpha 2 4wd..

Het gaat om een 2de hands.. Nou zijn er natuurlijk wel een genoeg redenen om dat niet te doen,maar neem de gok wel dat het een goeie is..

Ik vroeg mij af of iemand me kan vertellen wat de kwaliteit van de kyosho is.. ik lees hier al een poosje mee op het forum mee,en heb de naam al redelijk vaak voorbij zien komen..

bth_IMAG0325_zps5e47dd3e.jpg

bth_IMAG0324_zpsdb0e4c5c.jpg

Hey Jeroen.

Het is een leuke auto om mee te beginnen, maar kijk of de motor voldoende compressie heeft. Dit kun je testen door het aan het trekstarter touw om hoog te trekken. Als de trekstarter maximaal uit gaat zonder dat de auto van de grond komt is de motor versleten.
een andere manier is om diegene een tank te laten rijden. Blijft de motor mooi lopen dan is er niks aan de hand. Slaat hij af na een halve tank dan is er ook een kans dat de motor versleten is.

De kwaliteit is gewoon goed van Kyosho. Het is 1 van de top merken in rc- land.

Mocht je verder hulp willen hebben, laat het me weten. Ik woon in Schoonebeek dus aardig dichtbij.

M.v.g. Mark

Hey Mark...
Bedankt voor de tips!! ik zal er op letten.
Al denk ik niet dat de beste man zin heeft om een hele tank leeg te rijden haha..

wel zal ik zeker de compressie testen..
Goed om te weten dat het in ieder geval om een goed merk gaat,hoewel ik nog niet zo snel onderdelen voor dit type kon vinden.. Maar ik denk dat het meeste wel universeel toepasbaar is...?
Schoonebeek is inderdaad dichtbij,altijd goed om te weten haha..

Ik laat uiteraard weten of de koop door is gegaan..

groet!

Onderdelen kun je bij elke leverancier bestellen die Kyosho levert. Ik bestel mijn kyosho producten bij Romulco in Hollandscheveld.

M.v.g. Mark

hallo!..

Ik heb de auto gekocht. ziet er aardig uit allemaal,je kunt uiteraard zien dat het spul gebruikt is.. Ik heb de auto horen lopen,en dat ging prima(starten lopen)
Ook heb ik er een kyosho map bijgekregen met de opbouwhandleiding voor de auto.
Er zit ook nog een optie tot 2de versnelling bij..? weet niet hoe dat in ze werk gaat,maar is voor nu toch niet van belang.. Ook een nog een auto voor reserve onderdelen,ex motor..

Ik heb de compressie nog getest mark,en als ik aan de trekstart trek gaat hij wel mee omhoog,maar zakt dan net door de compressie heen.. dus zal wel lichtelijk verlies hebben denk ik..
Ook heb ik thuis eens rustig de schoefjes in de bodemplaat doorgelopen,en helaas gekonstateert dat er aardig wat dol zijn..(dat is het risico met 2de hands hé haha..)

Helaas thuis nog niet mee kunnen rijden,want ik heb er geen brandstof bij en het tankje is nagenoeg leeg.. ga donderdag avond maar eens langs romulco(thnx mark)

Hierbij een paar plaatjes..
th_IMAG0330_zps413ce93c.jpg

th_IMAG0331_zps2ae0d7ec.jpg

th_IMAG0335_zps178c7fdf.jpg

th_IMAG0337_zpsdcb6e636.jpg

Enigzins lek volgens mij...?
th_IMAG0336_zpsdae2c11f.jpg

Groeten

Je mag anders ook wel bij mij langs komen zodat je de auto even een tankje kunt laten lopen. Ik heb hier wel brandstof staan. Kunnen we ook zien hoe de compressie is van de motor.
Laat maar weten wat je wil.

M.v.g. Mark

Hey mark! ok thnx,das inderdaad een goeie optie. Alleen heb ik vandaag en morgen geen tijd,ik weet nie wanneer jou uit komt?.. T lijkt mij soewieso geen slechte actie om je der eens naar te laten kijken,i.v.m idd compressie,afstelling,enz...

Vandaag ook een roterend bokje gemaakt,om gemakkelijk aan de auto te kunnen sleutelen.. ff kijken of ik een foto in atsoenlijk voormaat erop kan krijgen..

Groet!

Donderdagavond is hij gesloten ;)

Vrijdagavond wel open.

Haha ja thnx;) had inmiddels de openingstijden bekeken op de site haha... in coevorden is de donderdag altijd koopavond vandaar mijn misvatting:p

Iemand een goei site voor me om makkelijk foto's te kunnen plaatsen?
Ik gebruik normaal altijd photobucket,maar op de 1 of andere manier krijg ik de foto's niet meer op normaal formaat...

@mark, je hebt pb:)

groeten!..

Ik gebruik ook altijd photobucket en dat gaat altijd wel goed.
Pb weer beantwoord. Je bent van harte welkom zaterdag;)

M.v.g. Mark

Vandaag langs romulco geweest,ff een paar foamwieltjes gehaald,pakkingen voor het uitlaat spruitstuk,gloeibougie en het belangrijkst,brandstof!..

Gisteren heb ik hem ff kunnen proberen,en deed het aardig,natuurlijk eerst een uur gespendeert om hem aan de loop te krijgen,maar toen hij liep ging prima.. Later zag ik dat het hele blokje nat was,en dat was dus door een lekke pakking..

Morgen maar eens langs mark kijken wat hij ervan vind..

Groeten..

We zullen het straks wel zien. Mijn eerste auto was een alpha 3, Vind het wel leuk om weer eens zo'n type auto te zien.

M.v.g. Mark

Vandaag is Jeroen hier geweest en waar ik al bang voor was, was dus ook zo. De motor is af en het voor differentieel is kapot. Gelukkig heeft hij nog een 2e auto liggen voor onderdelen dus word er 1 goede gemaakt van 2 auto's.

Verder nog een andere motor scoren en Jeroen kan weer gaan;)

M.v.g. Mark

hey!..
Ja idd,het duurde niet zo lang om daar achter te komen haha.. hoewel ik er gister toch nog wel een aardig poosje leuk mee heb kunnen rijden trouwens mark.. Alleen niet te lang vol gas hé hahaha!

Ik heb net contact opgenomen met die de verkoper van dat nieuwe blokje mar,hoop dat hij spoedig reageert...

Jammer dat het diff ook nog eens niet functioneert aan de voorzijde,ma goed.. dat was het risico van een 2de hands..

groet..

Hallo,

Ik heb vandaag een nieuw gx12 motortje gekocht,voor de alpha.. hoop hem spoedig met de post te ontvangen!

Ook heb ik het voorste diff kunnen repareren.. Het eufel viel dik mee,het inbusje van de steekashouder op het diff was losgeraakt haha..

Ik zal me alvast eens in gaan lezen over hoe een nieuw motortje in te rijden..

Groet..

Mooi om te horen Jeroen. Mocht je twijfelen neem dan contact met me op, dan help ik je met het inrijden.

M.v.g. Mark

Back