Kyosho Sandmaster Project verhogen

beste forum leden ik ben Tommie 29 jaar oud. Ik lees al een aantal jaartjes met jullie mee maar nog nooit lid geworden.

Ik doe alweer 13 jaar aan modelbouw vele auto`s gehad en verkocht.
Ben eerst begonnen met methanol mijn eerste wagen was een onroad Alfa romeo 156 van het merk Topaz met Cen 2,1 cc Blokje.

Ik ben sinds vorig jaar over gestapt naar electro vanwege geluidoverlast van nitro motoren.

Maar goed nu even over mijn Sandmaster verbouwing, Ik heb de Sandmaster weten op te hogen vanachter met de onderdelen van mijn Hpi savage xs ss. Ik heb de achterdraagarmen van de xs totaal over gezet naar de sandmaster dus ook met de cvd assen. De sandmaster is nu 20 mm breder geworden aan de achterkant en de armen kunnen een veel grotere hoek aan. Er zit geen speling meer op de armen zoals dat standaard wel is dus veel stabieller.
Aan de voorkant heb ik de armen geschimt met ringetjes die normaal in electro motoren zitten.
Wat ik allemaal gedaan heb laat ik nog met foto`s zien.

Groetjes Tommie.

Foto-4NLB7QPA.jpg

Totaal plaatje kyosho
Sandmaster.

Foto-8LHQHOEQ.jpg

close up van achter arm.

Foto-HL8YPE6O.jpg

Uitleg wat ik met de xs draagarmen heb gedaan.

Foto-D6KSAENA.jpg

Draagarmen met cvd`s eraan.

Foto-AYERAH3S.jpg

boven aanzicht van de armen gemonteerd.

Foto-QQSTXMUE.jpg

onderaanzicht met de boel gemonteerd.

Foto-G7EI73RW.jpg

Foto-LOTJGPYG.jpg

probleem opgelost van losraken tandwiel beschermer.

Foto-GLSZW6HB.jpg

Nu de voorkant wat eraan veranderd is.Door de Fusee zit een normale 3mm bout wat tegoede komt van de speling. Aan de onderkant heb ik een busje erin geperst van metaal 3mm zoals te zien om de foto hieronder.

Foto-EYQ8IQ8G.jpg

Deze busjes krijg je standaard bij servo`s geleverd.

Nou dit was mijn eerste bericht/bouwverslagje. Ik hoop dat er mensen wat aan hebben.

Groetjes Tommie

Laatst bewerkt:
Ja, nu kan ik makkelijk beter kijken. Ziet er goed uit. Enige waar ik me wat zorgen om maar is de bout ips fusee pin. De schroefdraad zal het gat sneller doen slijten, waardoor je straks meer speling terug hebt dan met de originele pin.

Zijn die busjes van staal? Ik dacht dat ze bij servo's meestal messing busjes meeleverden. Desondanks, de schroefdraad kan voor merkbaar meer slijtage zorgen, maar als je makkelijk aan extra busjes kan komen, kun je versleten exemplaren mooi vervangen.

Heb je nog een filmpje van het rijden met deze auto?

ik heb messing en stalen busjes. Hier zitten
stalen in. Ik zal wel zien hoelang de busjes overleven. Ik heb nog geen filmpje van de sandmaster. Ik zal binnenkort wel een filmpje maken.

Ik heb de Tamiya Superstock TZ erin zitten dat is een borstelmotor.Met een Traxxas xl5 regelaar en ik rij met een 2s lipo 4a

is een: 23 turns
RPM at no load: 26,500rpm (7.2V)
Best efficiency: 78%
Torque at best efficiency: 500gf.cm (7.2V)

Aha. Ik heb ook een Superstock motor, de BZ, maar daarvan heb ik alleen de endbell gebruikt om een andere motor te repareren. De motor zelf is waarschijnlijk een keer te heet geweest (2e hands gekocht, dus moeilijk te zeggen) want hij wordt snel erg heet, ongeacht welk anker of welke endbell je erop zet. Dat kan duiden op verzwakte magneten.

Ik wist niet dat je motor te warm werd van zwakke magneten. Weer wat geleerd :D.

De TZ word bij mij 53°C met deze vertanding na 40min rijden.
Ik ben er zeer tevreden over,jammer dat ie van jou het begeven had.

Ik heb vanochtend nog ff wat besteld uit china via ebay.

Grotefoto-QQXPSENZ.jpg

stuurstangen

Grotefoto-L6HF4GOW.jpg

Aluminum Linkages

Grotefoto-LODBEVEU.jpg

en de banden met Aluminium velgen. 96mm band in plaats van 85mm standaard.

Dus nou waarschijnlijk even een maandje wachten tot het thuis komt.:(

Hoe staat het met dit project?

Ik ben sinds kort in het bezit van een sandmaster, en wil hem ook wat beter op de weg krijgen, dus ben benieuwd naar jouw bevindingen en aanpassingen.

Back