Kyosho V One S koppelingsklok

• Topicstarter Topicstarter ElSid
  • Startdatum Startdatum
E

ElSid

Guest
Bij het poetsen/herstellen (zie mijn andere thread) heb ik gemerkt dat het schroefje incl. rondelletjes van de koppelingsklok zijn verdwenen.

Ik heb ondertussen de rondelletjes besteld via Kyosho.de (39431-04). Wat ik niet snap is dat het schroefje is kunnen loskomen.

Op het eerste zich is de schroefdraad nog in orde. Heeft Loctite zin, de koppeling kan warm worden, vandaar.

IMG_1422.jpg

mja normaal gebruiken ze bij zo'n onderdelen zoals onderandere koppelingen rode sterkere draadborging...

Nee, nooit wordt er een borgmiddel gebruikt, dat zou niet nodig moeten zijn omdat de schroef amper krachten opvangt. Ik denk (weet wel zeker) dat de oorzaak in een niet goed vastgedraaid schroefje zit.

bmja bij men baja zit er ook een schroef door het pinion in de koppelingsklok en volgens de handleiding van hpi moet je daar van die rode pro threadlock op gebruiken...
nochtans komt daar normaal ook geen kracht op, maar je kent dat ook wel hé, na verloop van tijd haal je je auto uit mekaar en zie je dat er een hele hoop schroeven uitgetrild zijn.

NOOIT ... maar dan ook NOOIT rode (= "nooit meer los") locktite gebruiken op RC auto's ... tenzij je de bout wilt uitboren als het ooit weer los moet ... Snap niet dat je dit kunt adviseren :shock:

Zoals Roelof al aangeeft, op de motoras hoor je helemaal geen locktite te smeren, die trekt zichzelf vast, door de draairichting van de motor.

Als je er al locktite aan wilt doen, dan hooguit groene, 222 o.i.d.

Adviezen van een Baja rijder mbt nitro's..... :nooo:

Dat het bij een Baja nodig is is algemeen bekend anders flikkeren die dingen spontaan uit elkaar en zelfs met zie ik het hier nog regelmatig gebeuren tijdens een meeting :rolling:

Bij een nitro is gewoon goed vastdraaien met de juiste speling normaal gesproken voldoende , is dat niet het geval zijn er ergere dingen aan de hand die je ook niet met loc-tite op kan lossen ;)

Vreemd genoeg draait de schroef zichzelf los door de draairichting van de motor :-/

Er zit nu blauwe loctite in, ben es benieuwd hoelang de schroef blijft zitten.

Huh :?:

Zoals de auto hierboven op de foto staat draait de motor tegen de klok in en zou de schroef dus alleen maar vast moeten kunnen draaien ........

Het is uiteindelijk qua bevestiging niks anders als de gemiddelde koppeling .....

Trillingen en lagers zijn de oorzaak niet , gewoon regelmatig ff checken/aandraaien.

Door het warm worden van de koppeling/krukas kan het boutje weleens iets lossen , een keertje achterstevoren uitrollen na een spin kan het dan verergeren tot kwijtraken aan toe....

meh ik doe ook rode loctite op de koppelingsschroefjes van men thundertiger nitro, heb ik nog nooit problemen mee gehad ...
welke pippo gebruikt nu groene loctite , das om zeker nooit meer los te komen ?
die is toch voor cylindrische bevestiging meende ik...
als je bouten met loctite (of het nu blauwe of rode is) niet zo loskrijgt moet je em even opwarmen met de soldeerbout en dan komt hij er vanzelf wel uit ...

Blauwe locktite zou prima moeten werken tegen het lostrillen.

Alleen voor Vlaams-Brabanders met thundertiger nitro's adviseer ik ROZE locktite, dat is speciale 1-richtings locktite, en werkt nog nét iets beter ;)

Wel goed opletten dat je het in de juiste draairichting aanbrengt, want in de ene richting blokkeert ie en de andere loopt ie vrij :cool:

leuk, hahaha ;)

Jongens kijk nou niet naar de kleur van de loctite maar naar de beschrijving achter het NUMMER!!
Er zijn verschillende type's blauwe, rode en groene schroefdraad borging.
Loctite 242 is een blauwe medium borging die ik vaak gebruik voor het borgen van schroeven. Kan je lekker dik aanbrengen en is altijd weer los te krijgen.

Ik gebruik Bison Lockbond, komt in een klein blauw tubetje wat bij iedere doe-het-zelf te koop is.

het probleem bij deze koppelingsklok is dat er nog een verloop as op de krukas zit het is geen sg krukas dat is een klein probleemtje heel klein drupje lock gebruiken en de naaldlager blijven controleren.

Back