Kyosho Versnellingsbakje....

Mijn kistje heeft welgeteld 1 vlucht gemaakt (van 300 meter) voordat ie zijn neus in een koeienwei boorde. Gewichtsverhouding was nog niet helemaal ok en een windvlaag deed de rest:rolleyes:. Niet mijn schuld overigens, hij werd ingevlogen voor me op de club, althans een poging daartoe. Maakt verder ook niet uit, bij mij was het waarschijnlijk stukken erger geweest;)

De enige schade die ik heb is een krom asje waar de prop op gemonteerd zit. Dus ik met goede moed diverse modelbouwzaken afgelopen, gebeld, gemaild en noem maar op....nergens te vinden.
De laatste dagen een paar las-ogen opgelopen met het speuren op internet tot in de usa toe maar helaas. Nu dus mijn hoop op jullie gevestigd.

Het gaat dus óf om het asje óf het versnellingsbakje wat ik zoek. Er staat met koeieletters kyosho op, maar helaas geen typenummer:nosmile:
Het zit gemonteerd op een Le Mans AP36 motor.

voorbeeld:

Foto-4M7ULKHQ.jpg

De rest van de foto's staat hier: Fotoalbum, Gratis Online! Uw Digitale Foto's in een Online Fotoalbum bij Mijn Album!

Wie o wie kan me helpen?

Ik wil toch graag proberen deze kist goed vliegend te krijgen. Ombouwen kan altijd nog.

Marc

Van alle mogelijkheden die je hebt is aanschaf van een brushless regelaar +buitenloper de beste de makkelijkste en goedkoopste.
Tenzij je hem echt origineel wild houden.;)

Je kan inderdaad wel gaan lopen zoeken als een idioot etc maar bij UH koop je voor een dotje een borstelloze motor + regelaar.

De kans dat je dat spul ergens kan kopen is erg klein uitteraard

Jullie zullen best gelijk hebben, maar kort door de bocht genomen zou het toch eigenlijk onzin moeten zijn dat elke keer dat je een klein onderdeeltje kapot/verbogen hebt je een hele nieuwe aandrijflijn moet kopen:confused:

Als ik regelaar/brushless motor/lipo's enz. enz. moet gaan halen kan ik er net zo goed meteen een brandstofmotor in gooien. Nu vliegt (euuh vloog) hij op cadmium cellen. Brandstofvliegen is toch het uiteindelijke doel namelijk.

Ik wil niet de zuinige hollander uithangen (ben ik ook niet, gezien het gat in me handen:)) maar zo'n ding moet toch te vinden zijn. Het is geproduceerd, er zullen toch wel reserve onderdelen zijn?

Marc

We leven nu eenmaal in een weggooi maatschappij en soms zijn we daar niet blij mee.
Natuurlijk begrijp ik je punt wel maar hij is nu gekocht en de vraag is nu wat kan je er nog mee.
Met een brandstof motor kies je meteen voor een andere categorie en of dit vliegtuig daar geschikt voor is betwijfel ik.
Wat voor elektronica zit er in en wat heeft het gekost en waar gekocht.
Misschien weet nog iemand aan onderdelen te komen.:confused:

Ach, het heeft allemaal de wereld niet gekost. Kon het hele spul (vliegtuig, zender, enz.) voor vrij weinig geld overnemen. Ik had gehoopt dat iemand dat dingetje herkende en me eventueel verder kon helpen.

Heb nog wat mails her en der gestuurd, die wachten we maar eens af.

Als het niks wordt ga ik kijken ergens een mooie brandstof trainer op de kop te tikken waar ik bijvoorbeeld alleen nog maar wat servo's en dergelijke in te bouwen hoef.

Had toch wel de hoop voor het einde van dit jaar eens fastoenlijk gevlogen te hebben;)

Met deze motor/reductie en gewone nicads of nimh cellen zal je van het model weinig plezier hebben. Een typische jaren '90 electrosetup, welke sommige merken wat lang zijn blijven gebruiken.
Het pipertje zal vast wel goed vliegen, maar dan met een brushless buitenloper erop, en een lipo accu van waarschijnlijk 3 cellen. Dit model is niet echt geschikt om te leren vliegen. Je kijkt dan beter naar een Easystar (en geen kopie's ervan) of een brandstoftrainer (calmato is de allerbeste naar mijn mening).

Voor tussen de 20 en 35 euro heb je een goedkope brushless motor + regelaar, waarschijnlijk net zo duur als een nieuwe gearbox van Kyosho. Daarmee vliegt hij langer en beter dan hij ooit gedaan heeft. Vandaag besteld en je vlieg nog voor het eind van de week!

Ik heb deze week een Calmato in elkaar geknutseld. Heb vandaag voor de eerste keer de motor gestart, morgen laat ik hem nakijken en afstellen en hoop zaterdag voor het eerst te vliegen......eindelijk:rolleyes:

Maar dat wil niet zeggen dat ik het op geef met het Pipertje. Ik ben er zwaar over na aan het denken deze om te bouwen naar brandstof. De spanwijdte is ongeveer 127 cm, zal 1 meter lang zijn. Welk motortje zou ik er het beste in kunne planten qua cc's? Brandstof trekt me meer dan electro. Heb de Calmato als voorbeeld dus at ombouwen lukt wel. Aangezien er voor de oude electro motor niks meer te krijgen is aan reserve.

Back