Kyosho WindRush 10 - restauratie

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
Thanks voor de reactie Piet!
Ik weet dat ik wat veel vraag, maar heb je misschien een close-up fototje van die strip? En wat is de breedte ervan?
Thanks!

mvg
Roeland

Roeland, de hoogte is 14 mm en de breedte 8 mm

DSC00931.jpg

DSC00932.jpg

groetjes piet

Laatst bewerkt:
Thanks Piet :) Ik heb het geld inmiddels overgemaakt.

Updateje!

inmiddels heb ik 2 lagen primer, en de eerste laag lak er op gespoten :)

2014-09-16%2001.jpg

morgen met fijn schuurpapier erover heen nog.. en dan nog een laag of 2..

cool project dit!!!

ik had vroeger de nitro versie van deze boot :) als ik die nog eens tegen kom..... dan koop ik er direct 1 terug :D

leuk ding was het vond ik!!!

:D wow.. verrassend dat je nu pas de eerste bent die em ooit gehad heeft ;)
De mijne is ooit ook een nitro-versie geweest.. (zie verdwenen verf in de eerste foto)..

Moeilijk om hiervoor onderdelen te vinden trouwens ;) Ik heb so-far alleen een engine cover gescoord..

de II kom je inderdaad regelmatig dingen van tegen, maar die vind ik veeeeel minder mooi als de I :P

Ach.. een versie II zou ik ook nog wel willen geloof ik ;)

EN.. vanavond de opbouw erop gemonteerd.. Motor, ESC enz aangelosten. En de stuur-inrichting geïnstalleerd :)

2014-09-29%2001.jpg

Het duurde 'even' maar inmiddels zit de (succesvolle :D) maiden voyage er op :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ook bedankt natuurlijk!
Ook toen maakte Kyosho blijkbaar goed spul ;)
Ik denk wel dat het extra gewicht (epoxy) helpt voor de stabiliteit..

Vaart mooi, hoor.

Wat betreft het driften (wordt in het filmpje besproken): Je moet het roer juist níet lager zetten, dat driften van de meeste moerasboten komt juist door de vlakke onderkant en het totale gebrek aan richtingsstabiliteit van die boten. Jouw boot heeft door de rompvorm (en wat strakes?) al best wel wat richtingsstabiliteit, als je het roer ook nog in het water laat steken gaat hij helemaal "op rails" lopen...

Back