Kyosho World Cup (KWC) Holland, reglementen & Kalender

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Marten, 20 dec 2004.

  1. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Klopt. Bij de rest kun je je nog niet inschrijven.
    Maar hier bij Gouda kan het al een poosje.

    M.v.g. Mark
     
  2. QRT

    QRT Guest

    Zo mensen, ben vandaag even lekker wezen trainen met de Kyosho op Velp. Ging erg lekker. We waren maar met z'n 2en dus hadden de hele baan voor onzelf. Ideaal.
    Begin van de dag was de baan nog nat dus hebben we dat ook eens even lekker uit kunnen testen hoe ie dan gaat en later op de dag was de baan helemaal droog. Een heerlijke testdag dus!!!
    Van mij mag de eerste wedstrijd beginnen!!!

    Groeten,

    Edwin Pepermans
    QRT
     
  3. alfaracer

    alfaracer Guest

    ook vandaag wezen trainen bij de Baanbrekers. Ging erg goed, wegligging geen problemen, motortje liep lekker. wel wat opletten met temperatuur. ietsje rijker gezet.
    de koppeling liet los van vliegwiel: zat dus van fabriek uit niet vast genoeg. TIP : kijk even na
    eind rechte stuk 64 km/u (gemeten met speedgun) 8)
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb vandaag nog even in Groningen getraind, samen met Mark0126 en Jan (...). Helaas werd mijn jongste zoontje misselijk, en kotste de boel onder, dus moesten we weer naar huis.
    De auto begint steeds soepeler te draaien, motortje loopt steeds lekkerder, ik stuur steeds beter, en nog een paar uur trainen, en ik ben er klaar voor!!

    Morgen weer naar Groningen, zonder kids, en lekker paar uur rijde!!
     
  5. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Vandaag inderdaad met Bart_Banaan en Jan aan het trainen geweest. Op het einde van de middag ging hij echt lekker. De baan was toen goed opgedroogd zodat je veel grip had. Morgen weer.
    Laat Gouda maar komen. Ik heb er zin in.

    M.v.g. Mark.
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Vandaag lekker op een droge baan van REAL80 gereden, ook Mark0126 en Jan kwamen weer langs, en ik heb weer lekker wat rondjes kunnen rijden. Lekker veel grip, zoveel zelfs dat de lijm van de achterbanden losliet, en ik op foam ben gaan rijden....

    Heb ik meteen wat vraagjes: waarmee rijden jullie met deze temps? ik reed V-One SII met 35shore V+A, Mark0126 met zijn FW-05S 30 V+A en Jan (ook FW) reed met 35 V+A.
    Maar wat is jullie keuze?
    En wat prefereer je: 24mm brede of 26mm brede velgen?
     
  7. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Wij hebben vandaag onze eerste clubwedstrijd gehouden op de AMCA. We hadden een leuk 1:10 heatje: 6 Kyosho's op rubber, 1 R chassis op foam (helaas storing, niet gereden) en 1 235mm 4WD op foam. Dus voor ons een leuke testdag. Ik had zelf een auto geleend van Ben. Had een paar weken niet gelopen, niet kunnen trainen, dus de eerste heat meteen weg: motor wou niet blijven lopen. Tweede heat afstellen, dus mijn dochtertje van 9 laten rijden (eerste keer in een wedstrijd, dus erg spannend!!!) Derde en vierde heat ging beter, 5de plaats op de grit. Finale ging prima, goed van start en zonder moeite naar de eerste plek. Na 8 minuten had ik bijna iedereen op een ronde gezet. Ik vond al dat hij te arm stond en wou hiervoor al binnenkomen. Maar helaas, vlak voor de pit sloeg de motor af en was de plug kapot. Dit heeft mij meer dan 3 minuten gekost.... Ben heeft gewonnen, met een verrassende Andrew erachter. Allemaal KWCers :D

    Ik heb de hele dag op 35 rondom gereden, overigens op 26mm velgen (mag binnen de KWC niet!)

    Stephen had pech in de finale, gashevel ging los op het rechte eind.... volgas de boording in! Schade: bodemplaat en tandwielen kapot, mogelijk ook een servo. Maar nu geen puf om dat na te kijken.

    Overigens komt dat koppelingsprobleem vaker voor, nu al een paar keer meegemaakt. Dus een tip aan iedereen binnen de KWC: goed vastdraaien!

    En zo kom je nog meer gekke dingen tegen: De V-One SII van Ilze was maar niet af te stellen, op volgas raar doen. Alles vervangen: motor, carburateur, uitlaat, tank.... Nu bleek uiteindelijk dat de tank direct op de radioplaat stond geschroefd en de brandstof bij volgas ging schuimen. O-ringetje onder de bevestiging en oorzaak verholpen!
     
  8. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Zondag wezen trainen bij MCB de Sluis in Gouda.
    even wennen aan het verlengde rechte stuk. Loopt nl in een flauwe rechterbocht (is niet helemaal rechtdoor).

    met belted wedstrijdbanden (35 Shore rondom) gereden. conclusie: goed lijmen en jezelf de tijd geven om ze warm te laten worden. Na 2 a 3 rondjes geven ze grip.
     
  9. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ik hoor al het bekende bandenlijmprobleem. Hier hebben wij ook lang mee zitten stoeien, maar inmiddels de oplossing gevonden.

    Groef in de velg licht opschuren of vijlen. Goed vetvrij maken met alcohol oid. Ook de band goed vetvrij maken. Band op de velg leggen (natuurlijk met insert) en zorgen dat deze mooi in de groef ligt. (beetje kneden en draaien)

    Hele dunne secondelijm gebruiken. Band lichtje inknijpen zodat er een kleine kier tussen band en velg ontstaat en hier de secondelijm indruppen. Dit herhalen zodat de lijm goed verdeeld is. De band een paar minuten laten drogen en dan de andere zijde lijmen. Laat het geheel overigens wel een paar uur drogen. Lijmen en dan direct rijden kan problemen geven.

    Na elke keer dat je hebt gereden de banden controleren en eventueel nalijmen.

    Op deze manier lijmen wij de laatste jaren de Kyosho banden en hebben nauwelijks nog problemen met losgelopen banden. Als je een bandenlijm hulp gebruik, heb je vaak dikkere lijm nodig, die niet goed in de kieren kruipt. Hoe dunner de lijm, hoe beter de verdeling.

    Als je gaat lijmen, zorg dat je een (veiligheids) bril op hebt, een potje aceton (nagellak remover) en een doekje direct bij de hand hebt.
     
  10. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Nog even over het lijmen van de banden je kunt bij de meeste modelbouw winkels ook een flexibele seconde lijm kopen dit werkt heel goed het is van het merk Geven o.a bij te koop bij VG modelbouw

    groetjes Jan
     
  11. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Hoi Jan, ik ken deze lijm niet, maar heb je dit ook in combinatie met rubber banden op een brandstof auto uitgeprobeerd? Wij kwamen namelijk met onze electro ervaring een probleem tegen: als je de auto van de grond haalt en vol gas geeft (wat regelmatig voorkomt als je de motor aan het afstellen bent), draaien de wielen onbelast en gaat de band sterk bollen, dus trekken aan de velg. Hierdoor is de kans groter dat de band los komt.
     
  12. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Hoi Marten,

    Wij gebruiken deze flexibele seconde lijm al jaren en werkt uitstekend.
    Het gebeurt wel eens dat ze iets wat los komen dit gebeurd meestal als je alleen aan de buiten kant lijmt, maar zelden als je verlijmt dus in de groef.
    Mede omdat het flexibel is breek de lijm niet af.
    Tijdens het KWC in Apeldoorn 2003 hebben we dit ook gebruikt geen problemen gehad wel elke heat na lopen natuurlijk maar dat doe je automatisch toch?
    Vaak is het niet zozeer het onbelast draaien van de wielen maar het agresief in sturen in de bochten waardoor de lijm letterlijk breekt.
     
  13. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Marten,
    Eigenlijk moeten we dit verhaal over hevelen naar de andere topic techniek wellicht dat er meer jongens dit probleem hebben

    groet,
    Jan
     
  14. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Heb je gelijk in. Bedankt vaar de tip. Zo zie je, leer ik ook wat van ;-)

    Ik wil overigens deze onderwerpen op de KWC site plaatsen.
     
  15. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Goed idee
     
  16. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik blijf problemen houden met mijn banden. eerst reed ik op 30 shore banden, maar na ongeveer 6 keer rijden begonnen ze te scheuren. Maar waar ik de band gelijmd had bleef hij op de velg zitten. Toen ben ik overgegaan naar 35 shore, maar die zijn naar 2 keer rijden al kapotgescheurd.
    Waar ligt dit aan? Lijm ik ze niet goed of rij ik met de verkeerde combinatie?

    M.v.g. Mark
     
  17. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    welke inserts gebruik je...???, kan zijn dat de band een beetje teveel op spanning staat... en ook te warm wordt, Of je toespoer en camber een beetje te enthousiast ingesteld...........Peet...........8)
     
  18. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Bij de 30 shore gebruikte ik medium inserts (de rooie) En bij de 35 shore soft (de gele)
    Ik had bij de 35 shore zeer goeie grip moet ik zeggen. Voor de rest is de wagen afgesteld zoals hij in de handleiding staat. Alleen Heb ik de uitspoor varanderd van de voorwielen. Die staan nagenoeg op 0.

    M.v.g. Mark
     
  19. Flip

    Flip Guest

    is er eigenlijk de mogelijkheid om in het clubhuis ofzo of op de parkeerplaats of iets dergelijks te overnachten in gouda?
    of zal je dan echt naar een camping toe moeten?
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.494
    Locatie:
    Sassenheim
    Daar overnachten zal moeilijk worden.....
    Er is een camping redelijk dichtbij.
     

Deel Deze Pagina