Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Alles valt en staat met het in laten lopen van je motor en de afstelling hiervan, neem de tijd hiervoor en niet zo als ik toch wel zie op wedstrijd dagen, zuiger setje kapot snel een nieuwe erin en gaan met die banaan je rijdt je eurotjes achterna

    Onze motor is ook in Velp geploft eigenlijk niet vreemd na drie jaar stil te hebben gestaan en heel wat wedstrijd rondjes te hebben gereden waarvan
    in Apeldoorn een finale van 1 uur.
     
  2. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    @ Bart_banaan: probeer eens minder camber. Ik rij (uit mijn hoofd) met 1 tot max 1,5 graad.

    Heb laatst 280 rondjes op Heemstede gereden. 1 setje oude takeoff electro banden. Het is inderdaad aanpassen van de rijstijl wil je snel gaan met de kyosho. Kon nu 19.384 rijden (www.mylaps.com/live transponder 7316550 op 14 mei). Ik rij erg hookerig vanuit de electro. Ben steeds iets eerder van het gas afgegaan, meer auto laten rollen enz. AUto rolt dan veel beter.

    's ochtends was het zo erg, dat in snelle korte bochten het binnenste achterwiel van de grond kwam.
     
  3. Roger B.

    Roger B. Guest

    Als je banden aan de binnenrand slijten moet je het wiel dus minder naar binnen scheef zetten, de bovenste draagarm moet dus LANGER

    Als je toespoor hebt zal eerder de buitenrand van de band slijten, bij uitspoor eerder de binnenrand
     
  4. Hopulopulos

    Hopulopulos

    Lid geworden:
    11 apr 2005
    Berichten:
    24
    Locatie:
    Dakloos
    Jan, heb jij de banden ook snel versleten? Probeer dan eens jouw rijstijl aan te passen. Meer rol in de bochten.[/quote]

    Hoi Marten.
    Banden slijtage valt wel mee eigenlijk.
    Alleen mijn rechter voorband is los gescheurd aan de binnenkant en dat gebeurde pas na ruim twee liter brandstof.
    Helaas was dit wel net voor de finale dus moest ik op andere banden gaan rijden 30 shore in plaats van 35.

    Maar niet getreurd, ik blijf dapper doorgaan met de Kyosho cup.
    Veel te gezellig eigenlijk, je zou er bijna verslaaft aan worden.

    Jan.
     
  5. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Weet iemand welke stabi's je mag gebruiken in de expert klasse?

    Welke op de V one SII en welke op de FW-05s?


    thanks. Wiebe
     
  6. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Kijk even op de KWC site sectie regelementen daar staat het vermeldt.
    Ga je expert klasse rijden Wiebe?


    groetjes Jan
     
  7. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
  8. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    @ jan. Ik ga waarschijnlijk expert klasse rijden. Ik ben toch een redelijk ervaren rijder. Rij al een aantal jaar electro. Heb in een grijs verleden al een serpent sprint gereden. Daarbij mis een beetje de snelheid in de standaardklasse die ik van een brandstof auto verwachtte.

    Ben nu aan het uitzoeken wat ik nodig heb aan extra's in de expert klasse. Zit te denken aan stabi's, bocht + uitlaat. Zijn er meer onderdelen van belang?

    probleem bij KWC tuningsoverzicht is: er zijn meerdere soorten stabi's. Welke zijn het meest geschikt.
     
  9. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Je hebt niet veel extra nodig tuurlijk wordt je rij gedrag beter met stabi's althans en betere rol
    Welke stabi geschikt ?
    hangt helemaal van je afstelling af.

    Je uitlaat systeem scheelt iets in snelheid maar niet echt veel
    Maar alles valt en staat met de afstelling van de auto zowel motor en de auto zelf en daar heb in de expert klasse iets meer vrijheid in

    Waarom vorm je geen team met Jan.

    groetjes Jan
     
  10. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Wiebe, de snelheid in de Expert ligt nauwelijks hoger. Ik vind het juist een kick om met gelijk materiaal te rijden, nu komt het niet op het motorvermogen aan, maar op de rijder en afstelling.

    De stabi setjes zijn voor 2 modellen (V-One en FW05) en dan onderverdeeld in voor en achter. In een set zitten 3 stangen: zacht t/m hard

    Zoals het er nu naar uitziet, gaan we volgend jaar ook de Pro toevoegen aan de KWC. Dan heb je alle vrijheid, maar bedenk dat er een fors prijskaartje aan hangt...
     
  11. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Even een vraagje over de siliconenolie in de schokbrekers. Wat zit er standaard voor dikte olie in? Dus wat bij de bouwdoos geleverd wordt.

    M.v.g. Mark
     
  12. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Volgens mij zit er 20 of 25 in de bouwdoos. redelijk dunne olie in iedergeval.
     
  13. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik dacht dat het aangegeven werd in honderd tallen dus 500, 600 enz.

    M.v.g. Mark.
     
  14. Roger B.

    Roger B. Guest

    verschilt per merk.... serpent is weer heel anders...
     
  15. jonge038

    jonge038 Guest

    Een nieuwe vraag. Kan ik met het instellen van het toe- of uitspoor de auto beterr de bochten in laten sturen?
     
  16. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ja dat kan je kan ook je caster hoek veranderen
    maar doe een verandering te gelijk dan weet je wat je auto doet.
     
  17. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Hebben jullie ook problemen met het bestellen van onderdelen? Ik blijf maar wachten op onderdelen.

    M.v.g. Mark
     
  18. alfaracer

    alfaracer Guest

    ik bestel ze nu rechtstreeks in Duitsland bij Kyosho via internet.
    +- 1 week wachten.dus dat gaat goed.
    In Nl krijg ik nog niet eens antwoord als ik wat bestel via mail.
     
  19. jonge038

    jonge038 Guest

    ik heb dit nu al zo vaak gehoord. Ik begrijp niet dat de onderdelenvoorziening nog niet verbeterd is. Strikt genomen kunnen we natuurlijk op wedstrijddagen en de trainingsdag voor de wedstrijd onderdelen kopen bij de KWC-ers.

    Maar dat is wel heel kort op de wedstrijd. Nieuwe banden lijmen en laten uitharden de nacht voordat je op de zaterdag gaat trainen is er dus niet bij.

    Ik vind dit matig van Kyosho. Bij een bestelling in een winkel zouden we gewoon op een redelijk snelle levering van de onderdelen moeten kunnen rekenen.
     
  20. Flip

    Flip Guest

    bij verspaget in eindhoven heb ik meestal de spullen na een week binnen
    dit is het adres, www.verspaget.nl
     

Deel Deze Pagina