Kyosho zoekt 99 team rijders !!! (echt waar !!)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 24 sep 2004.

  1. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Hallo allemaal,
    Eindelijk is het zover, Kyosho gaat de KWC wedstrijden in nederland organiseren en zoekt hiervoor 99 teamrijders !!
    Wat houdt dit in, heel simpel diegenen die zich voor slechts 3 wedstrijden vastleggen (het is dus de bedoeling dat je wel komt !!) kunnen met 50% korting een Vone SII of een FW05 S kopen....
    Dus voor de helft van de prijs, een echte wedstrijdauto !!...
    De wedstrijden zijn bedoeld voor de aankomende rijders die eens wat meer willen dan over de parkeerplaats te rijden..
    en zullen volgens een zeer streng regelement met standaard uit de doos auto's worden verreden !! (kwc-standard klasse)...slecht minimale opties zullen mogen worden gebruikt..

    Dus Meld je aan bij een van de 4 KWC winkeliers en wordt een echte teamrijder !! (wie kan dat nu zeggen "ik ben KWC teamrijder")...

    Zie verder de links op de volgende pagina http://www.2brothersrc.com/main.php?typeofform=newsarticle&subject=nieuws&articleid=176

    [​IMG]
     
  2. Stijn S

    Stijn S Guest

    de voorwaarden staan in het duits :( kan iemand uitleggen wat het precies inhoud :D
     
  3. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    Uh, Wil je dat ik alle punten vertaal :| Ben ik wel even bezig. :p Allereerst moet je een kyosho hebben in rally of GT... bla bla bla bla...

    Groeten, Thomas
     
  4. NMTRacer

    NMTRacer Guest

  5. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    hoho.. dit is het duitse regelement, heb dit alleen dr bij gezet zodat je een beetje weet wat er gaat gebeuren.... het NL regelement wijkt hier wat vanaf en is nog wat strakker... volgt zo snel mogelijk..........Peet........8)
     
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Komt er kort op neer:
    - Auto met korting mits je mee doet.
    - 3 modellen van Kyosho zijn toegestaan
    - 1 type motor is toegestaan
    - mag niets gemodificeerd worden
    - ander carb mag geloof ik maar max 5.5mm doorvoer.
    - alleen de aangegeven banden zijn toegestaan.

    Ik vind het erg leuk maar hoop wel dat Kyosho meer aandacht er aan besteed dan het nu aan de nederlandse markt doet want ik hoor toch wel wat klachten over de verkrijgbaarheid van veel dingen.
     
  7. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Het is voornamelijk bedoeld om de beginnende rijder nu eens van zijn geliefde parkeerplaats af te krijgen en eens met het fenomeen wedstrijden kennis te laten maken, veelal hoor je, veel te duur, kan ik niet, enz enz..... door de volledige standarizering.. kan iedereen een kans maken, let wel de auto's gaan flink hard !!, ik ben begin van het jaar in duitsland geweest op een kwc wedstrijd en daar reden de standaard auto's op een rondje van 17 seconden ongeveer 1,5 seconden maar langzamer als de pro klasse, die met dikke wedstrijdmotoren en auto's reden !!!, dus spanning verzekerd !!!

    De verkrijgbaarheid van onderdelen ligt meestal aan de winkelier, veelal zijn de onderdelen in duitsland gewoon in huis, dit kun je op de website zelf checken......................Peet......................8)
     
  8. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Hmmm, ik had meteen meegedaan als er met de nieuwe viertakt uitvoeringen van de Kyosho Vone SII of een FW05 S gereden zou worden, dit is een beetje achterhaald denk ik. Het is niet echt op de toekomst gericht van Kyosho, maar echt korte termijn planning. Bekend is dat de regelgeving op het gebied van brandstof RC cars steeds strenger wordt, dus geluidnormen worden steeds strenger, en het wordt voor clubs steeds moeilijker om aan de verguningseisen te voldoen. Daardoor zal op afzienbare termijn het meeste aan brandstof auto's geweerd worden van de circuits. Om toch aan de regelgeving te voldoen, heeft Kyosho samen met OS een volledig 4-takt programma voor deze auto's ontwikkeld, welke veel striller zijn dan de 2-takt motoren. Als je dan toch de mensen van de parkeerplaats wil lokken naar de clubs, doe het dan met iets waarmee die mensen nog jaren vooruit kunnen, en niet met een auto die op termijn 'illegaal' wordt. Dan jaag je ze weer weg van de clubs omdat met hun een of twee jaar oude auto niet meer geraced mag worden....

    Verder: een leuk initiatief van Kyosho, die echt bezig is om de RC-scene weer onder de aandacht te brengen van het grote publiek. De samenwerking met D'Agostino en de daaruit vloeiende TV-reclame is bijvoorbeeld een goeie zet van Kyosho, en ook de Kyosho wereldcup in Dubai van dit jaar heeft vrij veel media aandacht gekregen. Ik hoop dat Kyosho-Europa een lange termijn strategie aan het uitvoeren is, en daarmee de RC-scene weer een push gaat geven, en dat ze niet alleen de verkoopcijfers van dit jaar wil opkrikken.....
     
  9. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k denk niet dat we over 3 jaar al op 't punt zitten dat we geen brandstof meer mogen rijden, er zijn zat plekken waar dat gewoon kan en waar geluidswalls dat allemaal goed kunnen oplossen...

    ik hoop zelf ook dat de rc-scene weer wat aantrekt, hoewel ik 't nog maar kort doe merk ik wel dat er weinig aandacht is voor wedstrijden.. terwijl die juistem erg gaaf zijn.. 't is vooral ook een financiele kwestie, en kyosho bied daar opzich ook een oplossing voor, omdat dure hop-ups kopen geen zin heeft aangezien 't niet mag...
     
  10. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Bart, aangezien het met betrekking tot het prijskaartje een beetje aantrekkelijk moet worden, wordt het 4 takt verhaal niet gedaan, je mag er gewoon mee meerijden hoor !!, is niet verboden... alleen zul je de huidige 2 taktjes niet echt bijhouden, tevens is er veel aan gedaan om alles goed stil te krijgen, alleen met bouwdoosuitlaat en filter mag gereden worden en die zitten ruim onder de eis....

    Heb ook nog niet gehoord dat er 4 takten gebruikt moeten gaan worden in verband met het geluid, ze maken nl net zoveel herrie !!!, een vergunning wordt afgegeven op geluidsdruk !! en niet op de toonsoort, en ja een 4takt klinkt veel lekkerder, maar maakt in druk net zoveel Db's als een 2 takt.............Peet...............8)
     
  11. borrie

    borrie

    Lid geworden:
    27 okt 2003
    Berichten:
    55
    Hallo,

    Het is alweer een tijd geleden dat ik iets op het forum geschreven heb, maar die Kyosho cup is toch wel iets waar ik warm voor loop, is er al bekend wanneer de wedstrijden gehouden worden en op welke circuits !?

    Ik Las in de M-Auto een verslag van de world cup in Dubai dat zag er behoorlijk indrukwekkend uit !! 8)

    KWC Rulezzzzzz

    Ciao

    B.[font=Times New Roman, serif][/font]
     
  12. Roger B.

    Roger B. Guest

    zijn er nog eisen aan rijderskwaliteiten, of mag je als super beginneling ook meedoen, mits je maar de minimaal 3 wedstrijden rijdt?

    Kortom voor 369 /2 =185 euri koop je een auto, je hebt een TX en je doet mee? wat komt er verder nog aan kosten bij?

    Roger
     
  13. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    het is juist de bedoeling dat je als beginner meedoet !!!!....
    door de standarisatie vallen de verdere kosten heel erg mee........Peet.........8)
     
  14. Roger B.

    Roger B. Guest

    even om een idee te krijgen, want ik heb er wel zin in, leer je vanzelf beter rijden en je bent met vaste regelmaat met je hobby in de weer..

    naast brandstof, eventuele schade/slijtage enz..

    -kosten voor deelnemen aan races (globale schatting?)
    -verplicht lidmaatschap van club (lijkt me sowieso wel handig ivm trainen)
    -verplichte verzekering? kostda ongeveer?
    iets waar ik niet aan denk?

    Groet
    Roger
     
  15. ben

    ben Guest

    borrie
    het was zeer indrukwekend in Dubai
    het regelement wordt zo opgesteld dat je geen dure optie MOET kopen om mee te komen
    we proberen het zo eenvoudig mogelijk te houden
    het idee is om een leuke klasse te beginnen
    (in duitsland zeer groot)
    en tijdens de wedstrijden is er altijd hulp van een aantal (koyosho) rijders die uitleg en hulp geven
    dus eindelijk een leuke en betaalbare klasse
    een waarschuwing er wordt wel gecontroleerd of jouw auto aan de regelementen voldoet dit om de klasse gelijk te houden .
    ik hoop dat er veel mensen meedoen om er een feest van te maken
    gr ben
     
  16. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    nu komt het mooie....
    inschrijfgeld ??? niks nada noppess..
    Club lidmaatschap ??? niet nodig we gaan voor nieuwe rijders....
    Verzekering ???? als t goed is ben je WA verzekerd, tevens wordt er door kyosho een aanvullende verzekering voor dit soort wedstrijden afgesloten.............Peet............8)
     
  17. ben

    ben Guest

    bart
    ik kom al vele jaren op een circuit en een echte competietie met 4 takt motoren zie ik voorlopig nog niet komen
    behalve in de 1/5 klasse daar rijden ze met 22cc motoren
    het probleem is dat een viertakt niet zo'n hoog toerental haalt als een tweetakt
    de klasse die we opstarten is een standaard klasse en wordt met een standaard uitlaat gereden die is erg stil
    waar de meeste mensen op weg lopen bij een club is niet de oude modelen waar mee gereden wordt
    bij ons rijden er nog auto's mee vijf jaar oud zijn dus daar ligt het niet aan
    gr ben
     
  18. QRT

    QRT Guest

    Hallo allemaal,

    Mij lijkt deze nieuwe klasse erg leuk en interessant voor de beginners als zowel de iets meer gevorderden. Het is in ieder geval betaalbaar en als je 100 man/vrouw bij elkaar hebt is het natuurlijk bijna al geslaagd.
    Ik zit er dus aan te denken om me ook te melden. Nou heb ik alleen nog een aantal vragen:

    1. Welk van de 2 chassis is beter? Welke is sneller of heeft een betere wegligging en stuureigenschappen?
    2. Welke body heeft de beste eigenschappen? (ik wil eigenlijk geen Opel....)

    Wie kan mij een duidelijk antwoord geven?? (Ben, ik heb van Peter en Richard gehoord dat jij me dat vast wel kunt geven)

    Laten we hopen dat het een succes gaat worden.

    Groetjes,

    Edwin Pepermans
     
  19. QRT

    QRT Guest

    Oh ja, en dan nog wat....

    Kunnen zowel de body's van de V-one als de FW-05 op beide chassis??

    Edwin Pepermans
     
  20. ey,

    Het lijkt mij wel leuk om eraan meet te doen, 185!! euro is ckers wel een goeie prijs voor zon auto, ik heb nog wel een zender enzo dus voor 185 euro kun je eigenlijk competitie rijden in een redelijk goede auto.
    en zeker omdat alle aouto etzelfde zijn is er natuurlijk veel competitie tussen de rijders en is het niet zo van de gene met het meeste geld wint,
    en dat is wel iets dat mij aanspreekt.

    @ QRT
    Ja tuurlijk, het is toch allebij 200 mm

    Niels van Dulmen
     

Deel Deze Pagina