L.Collari XS400

• Topicstarter Topicstarter KOD_racer
  • Startdatum Startdatum
henkw zei:
paultje zei:
ok, ben benieuwd naar jou ervaringen met de Collari, hou ons op de hoogte.

Nou daar is tie dan. Na het inrijden van mijn gloednieuwe xs400 kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de prestaties Paultje.

Niet eerder heb ik een motor gehad met zoveel Power. Ook loopt deze zeer goed stationair. En een geluid dat erin zit. Gewoon niet normaal meer. Wat mij betreft een aanrader.

Power .. zeer goed stationair (?) geluid (?)
... is het daarom een aanrader? Zeg nou eens eerlijk ZIT ER OOK SNELHEID IN?

De nieuwe Collari/ sirio worden in nederland door niemand verkocht. Deze motor rijd in frankrijk op dit moment mee voor het kampioenschap in handen van Frank Bestel. Overigens verschilt hij alleen van carter ten opzichte van een normale sirio.

Die Oude Collari´s zijn nooit echt goed verkocht. Uit ervaring weet ik dat op heemstede zo´n motor totaal niet meekan komen.

Overigens even een ander verhaal, Tijdens het WK waarbij l. Collari zelf met deze motoren reed reed hij elke heat of finale met een andere motor omdat ze het niet langer uit hielden :D Dus kwaliteit......

Chielos zei:
De nieuwe Collari/ sirio worden in nederland door niemand verkocht. Deze motor rijd in frankrijk op dit moment mee voor het kampioenschap in handen van Frank Bestel. Overigens verschilt hij alleen van carter ten opzichte van een normale sirio.

Die Oude Collari´s zijn nooit echt goed verkocht. Uit ervaring weet ik dat op heemstede zo´n motor totaal niet meekan komen.

Overigens even een ander verhaal, Tijdens het WK waarbij l. Collari zelf met deze motoren reed reed hij elke heat of finale met een andere motor omdat ze het niet langer uit hielden :D Dus kwaliteit......

Pardon??? Waar haalt SD deze motoren vandaan dan?

ik noem verder geen namen, maar in het zuiden van het land zit een grote bekende winkel bij vele bekend denk ik. deze winkel wil nog wel eens ergens goedkoop een container met overjarig spul opkopen.
bijv 100 motoren van een bepaald merk, hiervan leggen ze er dan een stuk of 25 weg in een grote doos, en die worden dan gebruikt voor onderdelen.
mochten deze onderdelen dan op zijn heb je een probleem, zelf meegemaakt dus ik weet waar ik over praat :evil:

ik zeg niet dat storm-discount het op deze manier doet, maar er zijn dus wel zaken die het wel op die manier doen.

Nismo,

Degene die SD verkoopt daarbij gaat het om de OUDE motoren. Lamberto Collari heeft inmiddels een nieuwe lijn bij sirio. Die zijn nog slecht te verkrijgen.

Chielos zei:
Nismo,

Degene die SD verkoopt daarbij gaat het om de OUDE motoren. Lamberto Collari heeft inmiddels een nieuwe lijn bij sirio. Die zijn nog slecht te verkrijgen.

Mijn opmerking over Colere motoren was dus nog zo slecht nog niet ... Hoe klop je mensen geld uit hun zakken en maak je een sport kapot omwille van de winst...

paultje zei:
ik noem verder geen namen, maar in het zuiden van het land zit een grote bekende winkel bij vele bekend denk ik. deze winkel wil nog wel eens ergens goedkoop een container met overjarig spul opkopen.
bijv 100 motoren van een bepaald merk, hiervan leggen ze er dan een stuk of 25 weg in een grote doos, en die worden dan gebruikt voor onderdelen.
mochten deze onderdelen dan op zijn heb je een probleem, zelf meegemaakt dus ik weet waar ik over praat :evil:

ik zeg niet dat storm-discount het op deze manier doet, maar er zijn dus wel zaken die het wel op die manier doen.

Ik denk dat dat wel mee valt:
http://www.lcollari-innotech.com/english/dealers.htm
Een officieel dealerschap lijkt mij het bewijs dat SD geen oude troep koopt....

Nismo zei:
Mijn opmerking over Colere motoren was dus nog zo slecht nog niet ... Hoe klop je mensen geld uit hun zakken en maak je een sport kapot omwille van de winst...

Colere motoren... kom op Nismo beetje volwassen doen....

Zondag op de vuist?... :wink:....

Zoals Roelof aangeeft is SD dus gewoon een nette leverancier......
momenteel misschien van een oude voorraad (zijn goed recht) maar in de toekomst van de nieuw door Sirio gemaakte motoren.......

ja goed dat zou natuurlijk mooi zijn maar ik denk dat die nieuwe collari motoren toch weer te duur gaan worden ten op zichte van de oude collari motoren. De nieuwe bijvoorbeeld de WCR-kit kost in oostenrijk 729 euro incl. uitlaat. En de meest standaard ook al weer een 500 euro.

Greetz michiel

M7H zei:
Nismo zei:

Colere motoren... kom op Nismo beetje volwassen doen....

Zondag op de vuist?... :wink:....

Zoals Roelof aangeeft is SD dus gewoon een nette leverancier......
momenteel misschien van een oude voorraad (zijn goed recht) maar in de toekomst van de nieuw door Sirio gemaakte motoren.......

lololol ... die Martin, ik zal je zondag wel e.e.a. vertellen. Roelof weet wel beter :lol:

Brokstukken zei:
Naar verluidt zijn de motoren die bij Sirio ( Collari Works ) minder.
Zie www.acehardwarehobbies.com (Engines/collari works/reviews)
Na een telefoontje vandaag van Storm hobbies ben ik nog steeds in dubio, ga ik voor 220 euro voor een collari ( het geld ben ik ook kwijt voor mijn Novarossi SB 21 SBK ) of ga ik voor een gerenomeerd merk zoals R&B of Picco of CMB of Novarossi ik weet t eigenlijk niet meer ( zie mijn post welke buggy motor :?: :?: :?: :?: :?:

Al met al te veel verschillende en uiteenlopende verhalen, daarom toch maar besloten om via mijn vaste leverancier een Novarossi S421B te bestellen, zeker nu ze gewoon alles kunnen leveren tevens ook mijn TOP 21 SBK maar eens gereviseerd, we kunnen de track dus weer lekker onveilig maken

goeie keuze Eelco, nu netjes inrijden goeie basis afstelling zoeken en dan hoef je ervoor de rest bijna niet meer aan te schroeven :wink:

gr paul

Nismo zei:

Ja Voor mij is het zeker een aanrader. Heb zelf al ervaring met Picco, Nova Mega en RB en kan daarom makkelijk een vergelijk maken.

Gewoon bloedsnel.. en die prijs iets meer dan 200 euro ? Geen enkele vergelijkbare motor koop je voor die prijs. Mijn vorige motor koste 380 euro en deed nog onder voor deze motor. Maar vergis je dan ook niet tot een maand geleden stond het kleine broertje van de xs400 de xs 360 (en daarna komt nog de xs380 offroad) bij andere winkels nog te koop voor dik 300 euro.

Trouwens informeer maar eens bij SD voor een RB of Mega motor. Ook die koop je in nederland gewoon nergens goedkoper. Over smaak valt te twisten maar zeker niet over de prijs.

henkw zei:
Nismo zei:

Ja Voor mij is het zeker een aanrader. Heb zelf al ervaring met Picco, Nova Mega en RB en kan daarom makkelijk een vergelijk maken.

Trouwens informeer maar eens bij SD voor een RB of Mega motor. Ook die koop je in nederland gewoon nergens goedkoper. Over smaak valt te twisten maar zeker niet over de prijs.

Gezien de schrijfwijze van bepaalde type motoren heb ik zo mijn twijfels. Daarnaast zou iemand met echt verstand van motoren (als Roelof bv) anders een uitkomst vermelden .... Overigens over de verkoop van R&B motoren door SD zou ik Pete wel eens over horen ... volgens mij is SD nl geen dealer, hoe dus goedkoper?

Pete???

henkw zei:
Nismo zei:

Gewoon bloedsnel.. en die prijs iets meer dan 200 euro ? Geen enkele vergelijkbare motor koop je voor die prijs. Mijn vorige motor koste 380 euro en deed nog onder voor deze motor. Maar vergis je dan ook niet tot een maand geleden stond het kleine broertje van de xs400 de xs 360 (en daarna komt nog de xs380 offroad) bij andere winkels nog te koop voor dik 300 euro.

Toch vreemd dat ik een tijd geleden een Xs 360 aangeboden kreeg voor 180 euries door collari. ( zie de reply )

thank you for having contacted us about our products.

We are glad to inform you that we have an engine as you require. We would be glad to send you a Collari engine I will personaly prepare for you. I am sure that you will be more than satisfied by our personalised items. You will find the price of the engine we send you on our price sheet st this address:
www.lcollari-innotech.com/italiano/prezzi.htm while on our offiicial web site www.lcollari-innotech.com you will find the technical details of our products.

The xs 360 engine I will prepare for you costs Euro 237,00. I would advice you to buy also the manifold that costs Euro 23,80. The manifold has a particular size so you will not be able to put some other manifold on this engine. The total amount is Euro 260,80. We would like to grant you a special discount, so the total for you will be Euro 180,00 shipping included.

Normally we prefer forward bank transfer as payment of the invoice. As soon as we get the money at our bank you will get your personalised engine to you in about three days.

I hope you will accept my special offer and I hope to have you among my customers in future.

Looking forward to hearing from you soon

Best regards
Stefano Armagni

Al met al heel erg vreemd met al die verschillende bedragen, tevens de reden waarom ik terughoudend ben en daarom iets meer uitgegeven heb voor de Novarossi

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt Eelco, beter een goede motor / leverancier dan een mindere motor / onbetrouwbare leverancier.

De vraag is natuurlijk altijd waar de motor onder dit topic onder valt, toekomst zal het leren ...

Het valt mij in ieder geval op dat de mensen die zelf ervaring hebben met de collari xs400 erg positief reageren over de prijs en prestaties.

Een aantal opmerkingen vallen voor mij onder het sociale werkplaats niveau. Heb je daar ook internet Nismo ?

Gek trouwens dat de beheerder je zomaar laat blaten.

Lijkt mij geen taak van de beheerder van het forum om uitspraken van leden te checken....

Maar ja, Henkie, jouw positieve verhaal heeft mij doen besluiten om ook eens zo'n Collari motor te gaan testen en gebruiken. Komende week zal ik de L.Collari-Innotech XS200 bestellen bij SD.
Omdat ik nou met een Sirio S12-TRP motortje rij, moet dat toch wel te vergelijken zijn....

Mij benieuwen of ik ook zo positief kan zijn, als ik zo een beetje internationaal op fora rondsnuffel vindt je eigenlijk overal voorstanders en haters van dit merk, zoals met elk merk.....

Back