Als ik even een snelle berekening maak kom ik uit op een continu stroomgebruik van ongeveer 20A. Dat is ongeveer 8C en voor veruit de meeste LiPo's is dat niet echt veel. Het is zeer waarschijnlijk dat de piekstromen beduidend hoger zullen zijn, het zou me niet verbazen als dat makkelijk 40A zal blijken te zijn. Ook dat is voor de meeste LiPo's niet dramatisch.
Bij deze stromen zal de accuspanning best een stukje inzakken. Als de accu vol is levert dat geen problemen op maar wanneer hij wat leger raakt kan de spanning onder de 3,3V per cel kunnen komen tijdens piekstromen. Als de regelaar al stopt bij 3,6V per cel heb je een probleem. Om dat te voorkomen kan je de regelaar zo afstellen dat hij de motor stopt bij ongeveer 3V per cel. Dat lijkt erg laag maar bij deze stromen is dat geen probleem en niet gevaarlijk. Wanneer je de belasting stopt zal de spanning weer snel oplopen tot ruim boven de 3V per cel.
Je moet er natuurlijk wel aan denken dat je de accu direct na het ontladen weer oplaad tot minstens de bewaarspanning (storage). Normaal is die bewaarspanning ergens tussen de 3,6V en 3,9V. Heel veel lader fabrikanten stellen de lader in op 3,8V als bewaarspanning, de lader zal dus bij die spanning stoppen.
Laad je de accu niet op en leg je ze een dag of langer leeg weg dan kunnen ze daardoor beschadigd raken. In het minst erge geval zal de capaciteit behoorlijk terug lopen en zal de accu slecht presteren. In het ergste geval kan de accu ploffen en in de fik vliegen als je hem gaat laden.