Ik heb enkele nieuwe 2S hardcase lipo's gekocht voor in een electro RC-auto. Bij iedere lipo zat ook zo'n speciale laadkabel (2 dikke voedingskabels en een balencerfiche). Aan de 2 voedingskabels moest ik zelf nog de correct connector zetten.
Zie
Turnigy nano-tech 5600mah 2S2P 50~100C Hardcase Lipo Pack (ROAR APPROVED)
Ik dacht om hier gewoon zowel aan de + als de - een 4mm goudconnector te zetten zoals ik in het verleden nog gedaan heb. Op die manier kan ik dit rechtstreeks aan de lader hangen. Ik heb ook voor zowel de voeding als de belancerkabel een verlengstuk zodat ik ook mijn lader wat verder kan zetten.
Gezien ik geen goudcontacten meer had, ben ik er gaan halen naar een RC winkel in de buurt.
De winkerlier raadde me echter aan :
- aan de speciale laadkabel die bij de lipo zat een vrouwelijk deel met uiteraard krimpkous errond.
- aan de verlengkabel dan uiteraard aan beide kanten een 4mm goudconnector
Dus eigenlijk omgekeerd dan hetgene ik wou doen.
De reden die hij hiervoor opgaf was dat deze manier veiliger was --> geen mogelijkheid om per ongeluk kortsluiting te geven. Nadeel hierbij is dan wel dat ik altijd met nog een verlengkabel moet werken.
Op zicht is zijn redering wel te begrijpen en had ik daar nog nooit aan gedacht.
Vandaar ook nog even de vraag hoe de meesten dit doen?
Zie
Turnigy nano-tech 5600mah 2S2P 50~100C Hardcase Lipo Pack (ROAR APPROVED)
Ik dacht om hier gewoon zowel aan de + als de - een 4mm goudconnector te zetten zoals ik in het verleden nog gedaan heb. Op die manier kan ik dit rechtstreeks aan de lader hangen. Ik heb ook voor zowel de voeding als de belancerkabel een verlengstuk zodat ik ook mijn lader wat verder kan zetten.
Gezien ik geen goudcontacten meer had, ben ik er gaan halen naar een RC winkel in de buurt.
De winkerlier raadde me echter aan :
- aan de speciale laadkabel die bij de lipo zat een vrouwelijk deel met uiteraard krimpkous errond.
- aan de verlengkabel dan uiteraard aan beide kanten een 4mm goudconnector
Dus eigenlijk omgekeerd dan hetgene ik wou doen.
De reden die hij hiervoor opgaf was dat deze manier veiliger was --> geen mogelijkheid om per ongeluk kortsluiting te geven. Nadeel hierbij is dan wel dat ik altijd met nog een verlengkabel moet werken.
Op zicht is zijn redering wel te begrijpen en had ik daar nog nooit aan gedacht.
Vandaar ook nog even de vraag hoe de meesten dit doen?