laadtijd lipo 2200 3s

:) mijn mening:

Als ik met een voltmeter (capacity controller) meet
hoeveel nog in mijn lipo zit na bv. 5 min. vliegen,
weet ik, of ik nog 'n halfe of een min. langer kan vliegen,

en als ik na een uur laden met 1 C mijn lipo meet, of alle cellen gelijkmatig vol zijn, weet ik dat mijn lipo vol en ok is of anders om.

Vlieg e-helis met timer en deze control methode,
zonder probleemen.

iedereen kan het anders doen.

@helitony.
maar hoor je zo'n alarm dan tijdens de vlucht, de bladen maken natuurlijk ook veel herrie. en als er een lichtje gaat branden zit dat waarschijnlijk onder de canopy.

grfr

Wij vliegen ook met brandstof en electra en ze zijn dan nog hoorbaar.
Voor de zekerheid kun je tegen de tijd dat je denkt (timer) dat hij leeg raakt even langs vliegen.
Hangt ook van je gehoor af en windrichting etc.
Maar voor die centen kun je geen armoe lijden en is het proberen waard.
Je koppeld hem gemakelijk aan de balancer stekker.
Zet hem op b.v. 3,3V of meer dan weet je dat je nog puf hebt om te landen.
Ton

2CDROMFLYER,

ik wilde eigenlijk deze kopen is volgens de winkel een hele goeie, maar is momenteel niet op voorraad.

Capacity Controller (19817 BMI) - RC Heliparts

grfr
Deze meter werkt alleen op basis van een onbelaste spanningsmeting na het vliegen en de fabrikant noemt dat een capaciteitsmeting wat het niet is.
Een universeelmeter doet hetzelfde maar is lastiger aan te sluiten.
Alle andere hier genoemde manieren zijn ook goed bruikbaar maar het zijn geen capaciteitsmetingen maar een grove meting van de laadtoestand en kunnen anders uitvallen bij een nieuwe lipo.
De enige manier om een capaciteitsmeting te doen is na een vlucht de lipo opladen en controleren hoeveel mAh er in gaat.
Op basis hier van kan je vrij nauwkeurig je veilige vluchtduur berekenen.
Het geld van de meter die je noemt kan je beter besteden aan een Wattmeter waar mee je het vermogen kunt testen van je vliegtuig en nog wat andere zaken die je lader je niet kan vertellen.
Ook met deze meter is de lipo spanning te meten alleen niet per cel. ;)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10080

Laatst bewerkt:
@cdromflyer.
na een vlucht van 5 minuten laad mijn lipo (3s 2200) 854 mAh vogens de lader. betekent dat dan dat ik nog 1000 mah had kunnen opmaken.
ik bereken 80% van 2200 is zo'n beetje 1800, of zit ik nu helemaal fout.

grfr

Ik gebruik op elk vliegtuig een instelbaar piepertje om de lage spanning tijdens het vliegen aan te geven. Ik zet hem op 3,2V per cel en hij meet belast.
Kosten een drol en behoeden je tegen het helemaal leeg vliegen van je Lipo.
Beter iets dan niets, inmiddels vliegen er al meer op de club.
</title><meta name="description" content="1-8S Lipo Battery Low Voltage Tester Buzzer Alarm in Consumer Electronics , Multipurpose Batteries Power , Battery Testers |eBay"><meta name="keywords" content="1-8S Lipo Battery Low Voltage Tester Buzzer Ala
Ton

Deze heb ik ook, en het werkt perfect,.. :D Je kan hem naar wens instellen van 2.7 volt tot 3.8 volt voor hij gaat piepen. Ik heb hem op 3.0 volt staan (belast) en thuis aan de lader geeft hij 10.8/10.9 volt aan, en dat vind ik netjes. Een 2200 Mah lipo laadt dan 1900 Mah terug.

Hier gekocht voor 6,75 Eu.

Back