Laat ons je heli zien!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door marfdaman, 13 dec 2009.

  1. stef110

    stef110

    Lid geworden:
    17 jun 2009
    Berichten:
    264
    Locatie:
    aalsmeer
    mijn hk-450:

    [​IMG]

    bell 222:

    [​IMG]

    trex 600:

    [​IMG]

    foto van de hk-250 volgt nog

    stef
     
  2. jhrrekers

    jhrrekers

    Lid geworden:
    18 aug 2008
    Berichten:
    268
    [​IMG]
    Mijn trex 500

    [​IMG]
    Mijn HKH450. lekker ragding.

    Dat zijn die van mij, laat de volgende maar komen

    remon
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  3. EricW

    EricW

    Lid geworden:
    22 mrt 2007
    Berichten:
    4.247
    Locatie:
    Raamsdonksveer
    Oei Remon!
    Prachtige foto die eerste, geweldig :)
     
  4. crazykuki

    crazykuki

    Lid geworden:
    19 jan 2006
    Berichten:
    1.350
    Locatie:
    Oudenaarde
    mijn videoship :)
    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2009
  5. madxxx

    madxxx

    Lid geworden:
    5 jul 2007
    Berichten:
    143
    Locatie:
    landgraaf
    foto heli

    hier mijn heli's
    [​IMG]
    [​IMG]
    En binnenkort een atom 500.
    En laat die foto's maar komen .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  6. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Heli's

    Trex 700E deze is inmiddels Flybarless
    [​IMG]
    [​IMG]

    Nog een Vario Tiger
    [​IMG]
    [​IMG]
    Heeft een nieuwe eigenaar(gevlogen op 10S)
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  7. RBRCH

    RBRCH

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Hardenberg(OV)
    Ik gooi er ook een paar plaatjes tegenaan ;-)

    De Raptor 50;
    [​IMG]

    De MPXLe in koude tijden;
    [​IMG]

    En in beter tijden;
    [​IMG]

    Gr, Roy
     
  8. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Kom op jongens, is dat alles?:confused: We willen meer zien :-D
     
  9. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.731
    Locatie:
    Oldeberkoop
    OK, deze ben ik aan het restaureren, want hij heeft er 4 jaar lang zó uitgezien:
    [​IMG]
    (Foto: Rob Beuker)

    En opeens, een jaar of vijf geleden zag hij er zó uit:
    [​IMG]
    En zo heeft ie vijf jaar in een hoekje gelegen.....:( (Foto: W. Boonstra)

    Heli: Vario Bell 47 GII. Vliegewicht volgetankt plm 7 kilo, motor OS 15 cc viertakt. (heel mooi rustig geluid, erg weinig vermogen, heel mooi schaalgetrouw vliegbeeld daardoor)

    De heli gaat dit keer opgebouwd worden met een rigid rotor (zelfde kop, maar paddelstang verwijderd en stuurstangen rechtsstreeks naar de bladhouders, meer niet.

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  10. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Echte heli liefde!!
     
  11. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.731
    Locatie:
    Oldeberkoop

    Tsja, dit was mijn eerste volledig vanaf nieuw en zelfgebouwde schaalheli, en in elk geval cockpit interieur helemaal zelf uit balsa gemaakt vanaf foto's. (mijn aller, aller eerste heli was een Graupner Bell 47 G uit 1983, en de heli op de foto had als eerbetoon zijn originele registratienummer)

    Kielvlak en stabilo ook zelf gemaakt uit balsa, omdat de delen uit de doos lelijk gevormd, zwaar (en dit type is van zichzelf al erg staartlastig, het frame is van hardgesoldeerd roestvrij staal) en veel te dik waren.

    Het brak mijn hart wel een beetje dat hij crashte. En de reden: een automatische lader (merk "goekopie") die na een ontlaad-laad cyclus aangaf dat de accu vol was, terwijl hij alleen maar een ontlaadcyclus uitgevoerd had.... Sindsdien voor mij alleen nog laders met een capaciteitsaanduiding, en liefst ook nog een BID-chipje erbij....

    Groet, Bert
     
  12. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Inderdaad goedkoop is vaak duurkoop,moet zeggen dat je de heli strak gerestaureerd had:worship:,de schouders er weer onder en proberen er weer iets moois van te maken(is volgens mij aan jou wel toevertrouwd).
     
  13. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.731
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Neenee, ik ben net afgelopen week begonnen met restaureren. De vliegende foto is zoals hij er vijf, zes jaar geleden uitzag....
    Deze heli is in 2000 nieuw gekocht, het is dus niet de oude Graupner Bell 47, die zag er héél anders uit.....

    Het is de bedoeling dat hij op zich wel weer netjes gaat worden, maar je mag best kunnen zien dat hij het een en ander meegemaakt heeft. Het waren in het echt per slot van rekening ook werkpaarden, en hou oud zal de jongste origineel vliegende zijn? 40, 50 jaar oud? Nou zijn mijn heli's nooit "tot in de puntjes" afgewerkt, da's me veel te veel werk, en dan durf ik er mischien niet meer mee te vliegen, haha.

    Hier nog een plaatje van wat dichterbij, dan zul je zien dat het allemaal wel wat meevalt met het "precieze schaalgepriegel":
    [​IMG]
    (Foto: Willem, een van de instructeurs van Flycam)

    Groet, Bert
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  14. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Had ik het verkeerd begrepen. Inderdaad de scale heli moet gevlogen worden en hoe meer tierlantijnen aan een schaal heli hoe groter de schade materieel en mentaal. Heb een bouwprojectje achter de rug omtrent een vario tiger,dacht er nog even over om wat klinknageltjes te monteren toch maar niet gedaan gaat nl. net zo veel tijd inzitten als de hele bouw van de heli.Bouwen is leuk,vliegen is leuker;).
     
  15. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.731
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik heb de foto's gezien! Mooi ding. Vliegt ie goed?

    Nu nog een rigid rotor erop.....:D

    Groet, Bert
     
  16. Vinnie-Pinnie

    Vinnie-Pinnie

    Lid geworden:
    11 feb 2008
    Berichten:
    612
    Locatie:
    Brabant
    Uiteindelijk moet hij een 4-bladsrotorkop krijgen en 3-blads heckrotor.
    Vliegt goed moet alleen de staartaansturing veranderen om meer uitslag te krijgen deze stuurt met name 1 zijde slecht waardoor de tailsturing nog niet gelijk is.(onrustig stuurgedrag).Loopt een buisje in een hoek van 45gr. naar boven(heckrotor) daarin de stuurstang die nog niet goed gecentreerd aanstuurd.
     
  17. remie

    remie

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    1.296
    Locatie:
    Velden (Nederland)
    Bij deze een aantal pics mijn heli, het is een logo 600;)
    Ik hoop binnenkort een t-rex250 aan mijn vloot toe te kunnen voegen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  18. brutus

    brutus The First Aviators Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    20.731
    Locatie:
    Oldeberkoop

    Je hebt PB hierover....

    Groet, Bert
     
  19. barrrrtt

    barrrrtt

    Lid geworden:
    4 aug 2008
    Berichten:
    1.517
    Locatie:
    Limburg
    Dat begint er al meer op te lijken maar dat kan toch lang niet alles zijn :p:-D

    CB op de scorpion Remie? Weet shawn dat je zn sig gebruikt? ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 dec 2009
  20. RBRCH

    RBRCH

    Lid geworden:
    24 jul 2006
    Berichten:
    782
    Locatie:
    Hardenberg(OV)
    Blijft mooi zo'n 47. Is het staartframe ontzet of valt het mee?
    Misschien leuk om de restauratie in beeld te brengen met een bouwdraadje?
    In elk geval succes met het herstel!

    Gr, Roy
     

Deel Deze Pagina