Hoi Bruno, de topic op SSW heet: 'Running your fuel out'.
Ik begrijp je advies voor een cluncktank, maar dat gaat eigenlijk alleen op voor 'modern wedstrijdformaat' stunters, althans, ik ken geen cluncktanks met een geschikt formaat in de door mij geprefereerde 6cc ontwerpen te gebruiken. Ik heb wel 100cc cluncktanks op plankrompstunters (gehad), Twister, Banshee, maar ik vind dat al een vreselijk gepruts om de 'plumbing' daar goed in te krijgen. Die zijn echter altijd te breed voor de typische 6cc-romp. Dus dan toch maar weer een blikken tank. Voordeel daarvan is dat die tegenwoordig via bijvoorbeeld Brodak in alle soorten maten te krijgen zijn. Het is ook heel goed mogelijk uit een volle blikken tank tot 25cc weer uit te halen, dus zo kun je ook je brandstof afmeten. Het uitzwiepen vind ik persoonlijk ook prettig om snelheid te maken waardoor het slepen van een ronde én het tot stilstand komen vóór de jury makkelijker wordt.
Modellen zijn een kwestie van smaak, juist de Trivial Pursuit achtige modellen spreken mij wel aan. Ik vind juist die Oost Europese stunters met dat hoge kielvlak en die achterlijke hoge, smalle, raar gevormde cockpits foeilelijk, net als overigens jet-style modellen als de Genesis.
Tot morgen, dan kissebissen we verder.