Laden en ontladen?

• Topicstarter Topicstarter belair
  • Startdatum Startdatum
B

belair

Guest
Hoe weet je met hoeveel A je mag laden en ontladen op RX batterijen NiCad en Nimh? Met de Intelli Controll V3.

Hoi belair,

Ik heb, een beetje laat :oops: , je pbtje beantwoord.

Met welke stroom je verantwoord kan laden is erg afhankelijk van de type accu. Ik Zou bij ontvanger/zender accu niet snel boven de 1c gaan zitten.
Rx accu's worden maar erg licht belast, dus met een lage stroom. Het is dan ook niet verstandig om die snel te gaan opladen.
Als het Penlites zijn, is meestal ook nog de interne weerstand van zo'n accu hoog. Bij deze accu's vind ik het helemaal onverantwoord om die snel op te laden. Accu's mogen ook niet heet worden. Zeker Rx accu's niet.
Voor meer info (over accu's), kijk eens in de FAQ:
NiMh
NiCd

ik laad met 0.3C : geeft al een mooi deltapiekje om het laden te beeindigen

meeste AA celletjes liggen nu dus in de buurt van 2000 à 2500mAh en sommige van die stekkertje en draadjes die aan zo'n zender en ontvangerpakket zitten vinden dus 2 of 2.5 ampere er door jagen niet echt prettig ( warm worden)
gaat ook gewoon niet lukken in sommige gevallen

groeten

ik laad mijn AA cellen ( GP 2100mAh) met 700 mAh en gevoeligheid deltapiek op 3mV (per cel)

en dat werkt prima ,lader slaat dan af op ong 1.4 volt per cel en dat is vol genoeg voor zendercellen vind ik ( cellen worden lichtjes warm)

het is hier al door verschillende mensen geschreven :best laden buiten de zender

groeten

Ik heb zojuist mijn batterij van mijn FF7 zender willen opladen in de zender zelf met een Simprop Intelli V3 en dat lukt blijkbaar niet. Uitgehaald en zo aangesloten, werkt perfect.

Een zender mag je niet aan zo`n computerlader hangen, vooral de snelladers willen nog wel eens hoge stromen afgeven en daar kan je zender niet tegen. Laad hem gewoon met 100 mah, dan kan er niks mis gaan.

Back