Laden loodaccu

Probeer mijn 6V 5Ah (Robbe 4533) op een Robbe profi home charger te laden.
Bij de één geen probleem, bij de ander slaat ie direct af en geeft aan dat het laadproces is beëindigt. Heb het al op meerdere uitgangen geprobeerd en ook op de diverse laadmogelijkheden die op deze lader voor een loodaccu beschikbaar zijn. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Alvast dank voor de reacties.
Bart

Heb zelf ook deze lader.
Kan het zijn dat je de laad info niet goed heb ingesteld.
Je kunt per uitgang aangeven wat voor accu je laad
zowel lood nimh nic lipo.
Dan ook de aantal cellen en laadstroom.

Als 't ie meteen vindt dat-ie klaar is zal het Voltage (aantal cellen) wel verkeerd ingesteld staan. De Profi Home Charger heeft namelijk slechts één laadcircuit voor alle vier ingangen, dus als 't ie het op één laadingang wél doet kan het uitsluitend aan de instellingen liggen.

Motormuis: zou natuurlijk kunnen dat accu kapot is. Zijn beide even oud. Niks geks mee gebeurd. Zou één dan kapot kunnen zijn en ander niet.????
Harry/Corrien: laadinfo ingesteld als volgt: CHM/PB/03C/5Ah. Op deze instellingen laad ie de goede(!) accu wel op, bij de weigeraar slaat de lader direct af???
Hebben jullie nog meer tips?
Groet Bart

Oeps, ik had niet begrepen dat je twee accu's bedoelde.

De weigeraar zal ter ziele zijn. Vermoedelijk is de lader daar zó snel mee klaar, dat op het display de bereikte eindspanning niet eens te zien is.

Bij de één geen probleem, bij de ander slaat ie direct af Bart
Ja meten is weten.
Ik gok dat de spanning van de accu met het probleem tijdens belasting meteen in elkaar stort.
Sluit je hem aan op de lader dan vliegt de spanning meteen naar ongeveer 7V en de lader ziet dat als vol.;)

hoi,
ik heb een accu van RITAR het is een RT1219 [12V 1.9AH/20HR]
nu heb ik een afstandbestuurbare auto gekocht een paar jaar terug maar mijn oplader is stuk... mijn afstandbediening is dat ook...
is allemaal niet zo handigen vroeg me af of ik een nieuwe kon kopen maar ik kon het niet vinden op google dus heb ik het hier gevraagd.......

ik heb een auto van ongeveer 75 cm en ben er best trots op dus wil ik een
nieuwe accu en aftandbediening weet misschien iemand waar ik dit kan kopen???
:confused::confused::confused::confused::confused:

MVG

lars
Ga even terug naar forums kies Accu en laad techniek klik op New Thread
En start je eigen draadje en stel je vraag nog een keer.;)
Vragen over de auto kan je het best bij elektro autos stellen.
Geef wel duidelijk aan met welk type auto je problemen hebt.

Laatst bewerkt:
Back