laden van lipo met robbe powerpeaklader

Hallo mede modelbouwers,

Ik heb een vraagje

Ik heb een paar lipo's liggen 3S 850Mah en 3S 980Mah
en heb de Robbe Powerpeak compact duo 6s EQ Lader
Nu kan ik de laadspanning maar op hele getallen instellen voor Lipo's
dus voor de 850Mah kan ik niet op 0.85A instellen in de lader maar alleen maar op 0.8A of 0.9A instellen
dit ook het zelfde voor de 980Mah lipo
Welke instelling zou goed zijn om de accu's te laden zodat ze niet uit elkaar klappen?? of zou eenhogere laadspanning niet zoveel uit maken om te laden dus bijvb.voor de 850Mah instellen op 0.9A

Graag jullie meningen

Groet,
Jeroen

Laatst bewerkt:
Ampère is stroom, Volt is spanning, je hebt het dus over laadstroom. Je mag hier gerust de eerstvolgende hogere stap in stroom kiezen, kan geen kwaad, het verschil is in beide gevallen minder dan 5%. Peanuts :)

Lees ook een beetje door de LiPo FAQ, goed voor levensduur van je LiPo's
wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Inhoud
  1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de C waarde?
  4. Balanceren
  5. Waar Lipo laden
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteit versus prijs
  11. Bolle LiPo :sad: :cry:
  12. LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken

Laatst bewerkt door een moderator:
Ampère is stroom, Volt is spanning, je hebt het dus over laadstroom. Je mag hier gerust de eerstvolgende hogere stap in stroom kiezen, kan geen kwaad, het verschil is in beide gevallen minder dan 5%. Peanuts :)

Lees ook een beetje door de LiPo FAQ, goed voor levensduur van je LiPo's
wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Inhoud
  1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de C waarde?
  4. Balanceren
  5. Waar Lipo laden
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteit versus prijs
  11. Bolle LiPo :sad: :cry:
  12. LiPo opslag bij langere tijd niet gebruiken

@ Ron: Erg teleurstellend dat je zijn vraag niet beantwoord en hem alleen doorverwijst, lijkt mij toch een kleine moeite in plaats van iemand alleen de les te leren!

Je kan je lipo's prima om ,9A en de ander op 1A laden, kijk even op de achterkant van de lipo met hoeveel C je mag laden, je kan deze dan vermenigvuldigen met de ,9A en de 1A

Laatst bewerkt door een moderator:
@D-J,
Misschien eerst eens lezen en dan pas proberen de schoolmeester uit te hangen? Je herhaalt nu alleen wat er al stond en maakt ook nog eens misbruik van de quote-functie :teacher: :

..................Je mag hier gerust de eerstvolgende hogere stap in stroom kiezen, kan geen kwaad, het verschil is in beide gevallen minder dan 5%. Peanuts :)

En zo is het, zo precies komt het allemaal niet. Als er geladen moet worden met 1 x C is ook 1,1 x C nog prima.

@ Ron: Erg teleurstellend dat je zijn vraag niet beantwoord en hem alleen doorverwijst, lijkt mij toch een kleine moeite in plaats van iemand alleen de les te leren!

Je kan je lipo's prima om ,9A en de ander op 1A laden, kijk even op de achterkant van de lipo met hoeveel C je mag laden, je kan deze dan vermenigvuldigen met de ,9A en de 1A

als je de mensen alles voorkauwt en op e gouden plateautje aanbiedt, dan leren ze niets.
Laat je ze het zelf wat opzoeken, mits een duwtje in de goede richting, zullen ze het veel beter onthouden want ze hebben zelf moeite moeten doen ;-)

Ron geeft steeds zéér goede info!

heren,heren rustig aan geen ruzie op het forum,
Mijn vraag is Duidelijk met alle reply's
Het was maar een vraag voor de zekerheid
Dank u wel,lipo vliegen is voor mij nieuw ben die smerige brandstof gewend om te vliegen

Thanks

Jeroen

@ Ron: Erg teleurstellend dat je zijn vraag niet beantwoord en hem alleen doorverwijst, lijkt mij toch een kleine moeite in plaats van iemand alleen de les te leren! ...
Geef mensen met honger een zak meel en ze hebben over maand weer honger. Geef ze een hengel en ...

Ik heb antwoord gegeven op de vraag, corrigeer een foutief begrip/benoeming van twee natuurkundige grootheden, EN ik heb ook gemotiveerd waarom ik steeds verwijs naar relevante FAQs. Mooier kan ik het niet maken. Beter van te voren iets meer lezen dan later te moeten vragen "waarom is het kapot?".

En dan nog een half-sarcastische vraag: waarop is het web gebaseerd? Inderdaad, links en het delen van informatie. Onder het motto "liever lui dan moe": waarom zou ik gaan typen als iemand anderen dat al eerder en veel beter hebben gedaan?

Laatst bewerkt:
Met lipo's laden geef ik liever gewoon antwoord, er zijn er genoeg die iets doorlezen en dan compleet het verkeerde doen.

Zonder meer een feit dat ik de "quote" functie niet had hoeven gebruiken, maar is meer een automatisme geworden, had alleen een aantal dingen moeten verwijderen

Back