Laden van LiPo pakketjes

• Topicstarter Topicstarter Guest
  • Startdatum Startdatum
Lekker is dat, nu weet ik het niet meer zo zeker. Meer een gevoel dat ik even moet wachten op de Infinity III met LiPo uitbreiding :wink: ...

Ik ga maar eens kijken of die Orbit RaceV6 ook leuk is voor vliegaccu's...

de simprop lader is de intellicharge V3, ook geschukt voor lipos.
heb zelf de V2 (geen lipos laden mogelijk) en ik ben er zeer tevreden over.
het zijn gerelabelde supernovas, erg bekend in de usa

zojuist de v3 intellicharge binnengekregen.
op naar de tests.

klopt het dat ie lipo als 3.7 v aangeeft en dan laad met 4.15volt ?

afb74.jpg

Lijkt wel te kloppen. 3.7 volt is de "nominale" spanning.
Boven 4 volt nodig om te laden (afhankelijk van laadtoestand).

Zoekt de intellicharge zelf uit hoeveel lipo's er aan hangen?
Dat is mooi, maar controleer wel of ie dat goed doet. Hele lege of volle cellen kunnen verkeerde info geven.

Misschien een tip ?

ik heb gewoon een PS1503SB van HQ power gekocht hier om de hoek.
Een perfecte lader voor lipo's (helaas geen 12Volt aansluiting) , digitaal en met de hand instelbaar snelladen van Lipo's voor maar 64 euro,-.

Nou, ik woon niet OP een hoek, ik heb 'm gekocht hier OM de hoek. De winkel zit zelf ook niet op een hoek trouwens.

'T is overigens een "gewone" labvoeding, maar werk net iets duidelijker dan een intellicontrolautomatischlaadapparaatenzo (die heb ik namelijk ook). Met dit apparaat kan je bijvoorbeeld ook piep snijden, cdrom-motoren testen, loodaccus laden, gewoon naar kijken, enz enz.

Very, very handy! (en eigenlijk gewoon een superapparaat)

afb75.jpg

Hmm.
64 euro voor een labvoeding.. hoeveel V en A kan het ding doen?

Ts natuurlijk wel de "alles" lader, als je de parameters maar goed hebt ingesteld, en je zelf bij nicad en nimh de handel op tijd los trekt.

hallo lipo professoren

sinds een week heb ik een aangepaste infinity2 en lipo's laden gaat zeer goed. nu is mijn vraag hoe vaak mag je deze accu's per dag laden (en weer vliegen dus) wanneer je na gebruik de cellen netjes laat afkoelen en weer oplaadt met 1C. 1x ? 5x ? worden ze daar slechter van of maakt het niet uit ?

groetjes iwan

Nu ben ik er waarschijnlijk niet echt zuinig mee, maar ik gebruik met 340UHD kokam´s tegenwoordig nog maar één pakketje in een model.

continu laden vliegen laden vliegen.......

Laden doe ik de 340´s met 2C. Doe dit nu zo´n anderhalf jaar zonder problemen.
:D

misschien zit er wel geheime apparatuur in verstopt :P
groete xander

Jan dat zijn speciale lipo's. 8)

Als je ze doet laden dan moeten ze ontlast worden door ze uit het model te halen. Wil je vliegen dan doe je de accu onder de elastieken in het model en die elastieken duwen dan alle stroom er beter en sneller uit. 8) :lol:

even een vraagje aan de lipo gebruikers.

meten jullie wel eens de temperatuur van je accu's na het vliegen ?. of zijn jullie accu's nauwelijks warm. ik heb het idee dat mijn lipo's te heet worden maar ik weet niet of dat kwaad kan.
ik heb ze gemeten na het vliegen met mijn heli en de IR temp meter geeft ong 75 graden aan !!
een 1600 mAh pakket gaat in ongeveer 15 min leeg.

75graden is wel beetje heet vind ik.

Ik controleer alleen door voelen.
Beetje warm is wel goed (graad of 35)

Back