Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
de simprop lader is de intellicharge V3, ook geschukt voor lipos.
heb zelf de V2 (geen lipos laden mogelijk) en ik ben er zeer tevreden over.
het zijn gerelabelde supernovas, erg bekend in de usa
Lijkt wel te kloppen. 3.7 volt is de "nominale" spanning.
Boven 4 volt nodig om te laden (afhankelijk van laadtoestand).
Zoekt de intellicharge zelf uit hoeveel lipo's er aan hangen?
Dat is mooi, maar controleer wel of ie dat goed doet. Hele lege of volle cellen kunnen verkeerde info geven.
ik heb gewoon een PS1503SB van HQ power gekocht hier om de hoek.
Een perfecte lader voor lipo's (helaas geen 12Volt aansluiting) , digitaal en met de hand instelbaar snelladen van Lipo's voor maar 64 euro,-.
Nou, ik woon niet OP een hoek, ik heb 'm gekocht hier OM de hoek. De winkel zit zelf ook niet op een hoek trouwens.
'T is overigens een "gewone" labvoeding, maar werk net iets duidelijker dan een intellicontrolautomatischlaadapparaatenzo (die heb ik namelijk ook). Met dit apparaat kan je bijvoorbeeld ook piep snijden, cdrom-motoren testen, loodaccus laden, gewoon naar kijken, enz enz.
Very, very handy! (en eigenlijk gewoon een superapparaat)
sinds een week heb ik een aangepaste infinity2 en lipo's laden gaat zeer goed. nu is mijn vraag hoe vaak mag je deze accu's per dag laden (en weer vliegen dus) wanneer je na gebruik de cellen netjes laat afkoelen en weer oplaadt met 1C. 1x ? 5x ? worden ze daar slechter van of maakt het niet uit ?
Als je ze doet laden dan moeten ze ontlast worden door ze uit het model te halen. Wil je vliegen dan doe je de accu onder de elastieken in het model en die elastieken duwen dan alle stroom er beter en sneller uit. 8) :lol:
meten jullie wel eens de temperatuur van je accu's na het vliegen ?. of zijn jullie accu's nauwelijks warm. ik heb het idee dat mijn lipo's te heet worden maar ik weet niet of dat kwaad kan.
ik heb ze gemeten na het vliegen met mijn heli en de IR temp meter geeft ong 75 graden aan !!
een 1600 mAh pakket gaat in ongeveer 15 min leeg.