Lader aansluiten op aanhanger aansluiting

Wil ook mn lipos laden met de auto op locatie
Heb een v60 plugin, dus extra grote accu

Uit veiligheid wil ik eigenlijk de lader en de lipos (in safebags) niet in de auto laden

Ook de motorkap omhoog en daar de lader met klemmen aansluiten lijkt me ook geklooi en dan ligt t spul onder de kap.

Ik heb een idee, kan ik een aanhangerstekker aansluiten op de + en -?
Als het goed is levert de auto ook bij contact uit stroom

Kan ik de lader op veilige afstand houden van de auto en ff inpluggen.

Graag tips/suggesties

Ik weet het niet 100% zeker, maar aangezien er normaal gesproken alleen een paar lampjes op worden aangesloten, zou het zomaar kunnen dat de bekabeling niet geschikt is om de stroom door te laten die je nodig hebt voor je lader.

De aansteker aansluiting in een auto is meestal afgezekerd met een 15A of 20A zekering. Dat is dus de maximale stroom die je uit zo'n aansluiting kunt trekken.
Het is inderdaad verstandig om je LiPo buiten de auto te laden maar dan heb je een vrij lange kabel nodig. Het probleem is wel dat een lange kabel mogelijk veel spanningsverlies oplevert. Je zal dus moeten zorgen dat de kabel die je gebruikt zo dik mogelijk is. Hoe dikker hoe beter, des te minder verlies je over die kabel zal hebben. Denk daarbij aan een kabel van minstens 4mm². Als je 6mm² kunt krijgen zou ik die gebruiken maar die is misschien wel lastig in de stekker voor de aansteker aansluiting te monteren.

Ernst, TS wil niet de aansteker aansluiting gebruiken, maar de aanhanger aansluiting. Lijkt me sterk dat deze gemaakt is voor een belasting van 15-20A.

Dat is dus de constante plus aansluiting in de 7 polige stekker. Meestal gezekerd met een zwevende zekering van 15 A. Moet wel de stroom kunnen leveren die een caravan koelkast vraagt.

Ja, je hebt gelijk. Nooit bij stilgestaan dat er ook zulke zware apparaten op worden aangesloten. Dan zou het dus in principe wel mogelijk zijn.

trekhaak is in ieder geval tot 15A afgezekerd
gaat werken dus:p

Schermafbeelding%2B2015-03-03%2Bom%2B10.02.22.png

Ik zou het niet doen,

de kabel lopen door het hele auto van voren tot naar achteren,
en je verliest een hele boel, als je achteren nog 20 A wild trekken,

trouwens mijn camping-koelkast heeft 80 Watt, dus minder dan 10 A,

ik zou een kabel met klemmen netjes voren uit de motorruimte laten lopen,
klep dicht, .. laden

ik heb binnen mijn camper nog een tweede accu staan, die tijdens het rijden
opgeladen word, maar verder niks met starten van de motor te maken heeft
(dat is ook nog wat, motor starten)