lader advies gevraagd.

• Topicstarter Topicstarter Speedfreakssj
  • Startdatum Startdatum
Speedfreakssj zei:
het voordeel van de futuba is dat hij HEEL snel kan laden, 12A, maar het nadeel is weer dat hij alleen nicad en nimh kan laden.

Da's prachtig natuurlijk, maar wanneer denk je dan dat je dat gaat gebruiken? 12 A , dat is me nog al wat. Ik weet niet of je onderschroft volledig is, maar daar zie ik niets tussen staan waarvoor je op middellange termijn op 12 A zou moeten willen kunnen laden. Volgens mij kan mijn lader tot 10 A, maar daar ben ik nog niet eens bij in de buurt geweest.

Die profi home charger vind ik persoonlijk duur. Als je bij de 8500 het probleem vind dat de laadstroom verdeelt wordt.. Die home charger kan maar een kanaal tegelijkertijd laden.
Ik ben zelf nog nooit boven de 5A geweest met laadstroom. Als je dan bvb vier dingen tegelijk kan opladen is het altijd interessanter traag te laden voor de batterijen. Kan je toch beter vier batterijen trager laden dan elke batterij snel achter elkaar?
5A is al heel wat hoor, snelladen doe je meestal op het veld waar je dan toch een andere lader voor nodig hebt denk ik.

Ik heb zef een 2A lader maar dat is alleen 1 lampje en een stekker met een grote unit er tussen
ik HAD een mooie lader die na 15 jaar dienst overleed.

Ik snap ook wel dat 12A gewoon niet nodig is en 5A is ook al wel heel wat maar ik laad vaak een avond van te voren mijn accu;s nog even op en dat is wel zo handig als alles ook netjes afslaat.
ook dat ik bijv in kan stellen dat ik er 1,5A in wil hebben ne meer ook niet ook al is de accu cap 2,5A.

en dat meerdere kanelen tegelijk is heel netjes maar ik zal vermoedelijk alleen een paar racingpacks en zeker 2 FG accus gaan laden. 2x 2.5A op 2X3300 is eh, ongeveer 4 uur laadtijd. dat is al heel wat netter dan de 8 uur per accu die ik nu nodig heb voor mijn robbe 5r.

@ jaap: mijn onderschrift is volledig ja.

Ik heb een profi home charger gevonden voor 139.
addertje is dat ik hem niet kan aansluiten op de PC maar daar doe ik toch andere dingen op dan grafieken kijken als het ook op d elader zichtbaar is.

Waar heb je hem gevonden aan die prijs? Heb er een tijdje geleden ook achter gezocht maar niet gevonden onder de 179.

Quartel.

wel een 2ehandje maar was alleen omdat deze niet aan de PC gekoppeld kan worden maar dat maakt me niet zo heel veel uit.
Heb er al een accu aan gehangen en na wat lezen van de gebruiksaanwijzing vind ik het wel een prettige lader.
hij kan trouwens de volgende types laden.
NiCad
NiMh
Li-Ion
Lood-accu
LiPo

alles kan je netjes instellen alleen ben ik er nog niet achter of het echt uitm,aakt wat je instelt als Disscharge current als je het laadprocess instelt.
Ik neem aan dat de reflec tech nologu zelf bepaald met hoeveel A deze batterij wordt ontladen alvorens hem weer vol te stampen etc.

verder ben ik wel benieuwd of hij ook zelf meet hoevol te batterij al is en het laadproces daar op aanpast,

Van mijn huidige accu weet ik niet veel dus laad hem op 1A terwijl hij 2.7A aan cap heeft.
Dit omde accu niet te stressen want het is maar een ontvanger accu.
we zullen zien want hij zit er nu 20 minuten aan.
hij heeft er nu 0,319 aan A inzitten.

Back