Lader geeft foutmelding : cell high voltage

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door longflight, 31 mei 2020.

  1. longflight

    longflight PH-SAM

    Lid geworden:
    26 jul 2014
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Didam Holland
    Mijn accu lader T610 AC plus doet het op zich prima en heeft vele keuze mogelijkheden. Alleen wanneer ik mijn Hacker 2400 Eco-X Top Fuel lipo's wil laden krijg ik de foutmelding "cell high voltage". Zowel in de modus balance, auto en fast. Cellenaantal 3S, lipo capaciteit en laadstroom 1C zijn correct ingegeven.Opmerkelijk is dat wanneer ik de lader in de stand LiHV zet waar de melding volgens mij naar verwijst, krijg ik wederom een foutmelding maar nu met de verwijzing "cell low voltage". Het laden van deze Hacker lipo's met andere laders gaat probleemloos. Onze hobby blijft uitdagend!
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En wat is het afgelezen celvoltage dan, per cel?
    Met andere woorden, heeft de lader gelijk?

    GJ
     
  3. longflight

    longflight PH-SAM

    Lid geworden:
    26 jul 2014
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Didam Holland
    Alle 3 cellen geven ongeveer 4,1 V aan. Totaal 90% melding maar normaal gesproken kan je ze tot 99% verder opladen. Maar in het verleden lukte het ook niet als capaciteit nog onder de 10% lag.
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Procenten zeggen niets, dat is geen waarde.
    Spanningen zeggen iets.
    4,1 Volt per cel is niet vol, dus kan ie ook niet zeggen dat de spanning te hoog is.
    Denk dat de lader een beetje in de war is.
    Tijd voor reparatie of vervanging.

    GJ
     
  5. longflight

    longflight PH-SAM

    Lid geworden:
    26 jul 2014
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Didam Holland
    Was wel mijn laatste gekochte lader met de meeste mogelijkheden. Toch raar dat deze wel andere Lipo's en LiIon's perfect oplaadt. En ook wij zijn soms in de war. Moet je alleen niet doen wanneer je met Lipo's aan het laden gaat.
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je kan eens een mailtje naar Hacker sturen of ze het probleem kennen.
    Het is inderdaad raar als ie wel andere merken lipo's laad.

    GJ
     
  7. longflight

    longflight PH-SAM

    Lid geworden:
    26 jul 2014
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Didam Holland
    Goed idee, ben benieuwd wat ze daar zeggen.
     
  8. Sadkingbilly

    Sadkingbilly

    Lid geworden:
    15 apr 2007
    Berichten:
    2.935
    Locatie:
    Groningen
    Ik had gisteravond hetzelde met mijn iCharger 1010B; ik was de zippy zenderaccu aan het laden (1C, 2200MAh, de accu is 2260) en kreeg precies dezelfde melding. Daarna pakte mijn iCharger iC6 de lipo ook niet meer, zelfde melding. Twee laders met dezelfde storing is wel érg onwaarschijnlijk. De accu geeft overigens gewoon 12,5V aan. Ik gebruik 'm gewoon een poosje en doe het dan nog eens, we zien dan wel weer..
     
  9. longflight

    longflight PH-SAM

    Lid geworden:
    26 jul 2014
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Didam Holland
    Bij Hacker dachten ze eerst aan oude Lipo's. Deze melding was bij hun onbekend. Kortgeleden heb ik een paar nieuwe kleinere D-power aangeschaft: bij het laden hiervan wederom de melding : " cell high Voltage". De lader heb ik destijds in Voorst gekocht, van anderen hoorde ik dat daar vaak inferieure kwaliteit werd verkocht. Blijf de lader nog wel gebruiken voornamelijk voor mijn Lilon accu's.
     
  10. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb een lipo-accu voor mijn zender (ff9) en daar weet mijn lader ook geen raad mee. Blijkbaar zit er een stukje elektronika in die accu.
    Ik krijg hem overigens wel vol, maar duurt erg lang.
     

Deel Deze Pagina