lader stuk? (b4)

• Topicstarter Topicstarter bzb
  • Startdatum Startdatum
B

bzb

Guest
Hallo,

was ik eindelijk zo blij dat mijn nieuwe lipo accu's in 1 week tijd waren bezorgd vanuit hobbycity, blijkt mijn lader die als nieuw niet te werken.

ik heb een rode B4 kloon lader

wat is het euvel? het diplay geeft geen of rare tekens, ik heb dat al eens eerder gehad maar dan was na een keer de stroom erop en eraf het weer opgelost, nu echter blijft het zo. Hoe vaak ik het ook probeer, is dit te maken of moet ik een nieuwe bestellen en welke is wat meer betrouwbaarder? en zuiverder balancen zou ook mooi zijn want daar twijfil ik ook een beetje over

nou hijs besteld, ik zie wel, hopelijk weer in 7 dagen maar zal lastig worden

nee dat is het zeker niet, hij is altijd op kamertemp. ik heb voor de check de lader gekoeld een tijdje met een fan en even opgefohnt voor wat warmte maar niks deed het, hij gaat ook tijdens het laden op blank, er valt geen echte aanleiding aan te geven

Met 33 watt mag je niet teveel verwachten .

Mvg Johan

ik doe geen wedstrijden (meer)

Daar hoef je geen wedstrijden voor te doen.....33W betekent dat de lader niet meer vermogen kan leveren dan 33W. En dat is heel erg weinig.
Als je op 11,1V wilt laden (=3 cellen Lipo) kan dat met maximaal 3A. Heb je pakketten van meer dan 3000 mAh dan kun je die niet in een uur opladen.

Bij 7,4V is het maximum 4,5A. Dus leuk dat je twee 2S paketten tegelijk kunt laden, maar met niet meer dan 4,5A. Alles boven de 4500 mAh (of als je er twee tegelijk wilt doen 2250 mAh) kun je ook weer niet binnen een uur opladen.

Lipo's die op 2C of zelfs 5C geladen mogen worden hoef jij niet aan te schaffen, op 1C komt je lader al tekort. Geeft niks maar het gaat wel heel lang duren voor je accu's weer vol zijn.

Je kunt proberen het display even uit elkaar te halen, aan de achterzijde van de glasplaat zitten twee rubberachtige stripjes (contacten) als je dan voorzichtig het glazen plaatje lostrekt, de stripjes met wat alcohol schoonmaakt en dan weer opnieuw monteert heb je kans dat hij het weer doet. Het is wel een precisiewerkje, maar wat heb je te verliezen?
Waarschijnlijk is de lader ergens tegenaan gestoten en is de boel binnenin het display verschoven.

ik ga het proberen ron

en dat die andere lader niet vlot gaat maakt me niet uit, ik rij geen wedstrijden dus geen laadhaast

Ron 01 had gelijk, het scherm wordt weer werkend, even met een wattenstaafje glycol schoon gemaakt, helaas werkt tie nog niet als ik de bovenkant er weer op doe, wel mooi. de afwijking in laden is echter niet mals, mijn eerste lading op een nieuwe accu gaf een verschil van 0.2 volt per cel (op een 2s accu), er was een een topic over calibreren, wie weet deze nog? en hoe kan ik het beste meten? de volle cel was wel mooi 4.19 op mijn multi meter

Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat ik je kon helpen en je de boel weer aan de gang hebt, veel meer kon er eigenlijk niet aan de hand zijn.
Mvg Ron

gelukkig maar, zit nog wel even met een open lader, maar buig hem steeds meer op zijn plek met behoud van beeld

Back