Lader van slag/defect of accu`s allemaal stuk ?

Probleem met het laden van mijn accu`s

Ik heb een multicharger van multiplex de LN-5014 gekocht en deze op een voeding staan die tot 10A kan .

Nu laden mijn accu`s , das een stuk of 6 allemaal 6pack van nicad en nimh types en van 18--mah tot 3700mah , allemaal in een minuut of 4 op en stopt er niet meer in dan rond de 300mah en dan slaat de lader af .

Het is toch niet mogelijk dat al mijn accu`s naar hun grootje zijn toch welke het voorheen prima deden nadat ze geladen waren op een unilader 6 van robbe met zo`n 500mah .

Aan de instellingen kan t niet liggen deze zijn zo simpel dat snapt een ieder nog .

Misschien iemand me hier mee kan helpen dan alvast bedankt .

Michiel ,

focused zei:
Het is toch niet mogelijk dat al mijn accu`s naar hun grootje zijn toch welke het voorheen prima deden nadat ze geladen waren op een unilader 6 van robbe met zo`n 500mah .
Nee joh, als de lader er mee stopt, de accu losnemen en er weer aan pluggen om vervolgens op het start knopje te drukkken.

Dit zal zich zo een paar keer herhalen.
Na een paar laad ontlaad cyclussen zal de accu in één keer helemaal volgeladen kunnen worden met een veel hogere stroom dan de 500mA van voorheen.

myshadow zei:
focused zei:
Nee joh, als de lader er mee stopt, de accu losnemen en er weer aan pluggen om vervolgens op het start knopje te drukkken.

Dit zal zich zo een paar keer herhalen.
Na een paar laad ontlaad cyclussen zal de accu in één keer helemaal volgeladen kunnen worden met een veel hogere stroom dan de 500mA van voorheen.

Ik zal het eens proberen een max. laad/ontlaad cycles toepassen .

Met wat voor eenheden raad je me aan te laden en ontladen , het gaat om vapextech cellen van 6cell en 3700mah .

Alvast bedankt ,het komt dus vaker voor dit soort eigenaardigheden met laden .

Michiel ,

Welk merk/type voeding wordt er gebruikt? Gebeurt er ook het zelfde als je via de auto-accu laadt?

Het komt nogal eens voor, dat de voeding en de lader elkaar niet goed verdragen. Vooral met geschakelde voedingen ontstaan er nogal eens problemen.

Corrien zei:
Welk merk/type voeding wordt er gebruikt? Gebeurt er ook het zelfde als je via de auto-accu laadt?

Het komt nogal eens voor, dat de voeding en de lader elkaar niet goed verdragen. Vooral met geschakelde voedingen ontstaan er nogal eens problemen.

BINGO ,

Dit is het juiste antwoord en hier had ikzelf , meer door gebrek aan ervaring , nog niet aan gedacht .

De voeding gaat terug en er wordt een stabielere voeding gezocht het probleem lag dus aan dat de combinatie schakelvoeding en multiplex ln-5014 niet samengaan .

Bedankt ,

Michiel ,

Ik heb een nieuwe stabiele 10Avoeding gehaald en de lader doet gelukkig zijn werk weer zonder problemen .
Alle accu`s gelijk gestest en waren niet defect :| .

Nogmaals bedankt voor t verwijzen in de juiste richting :D .

Michiel ,

Back