Lader "ziet" LiPo pakket niet met balancer ertusse

Hallo heren van de wijze raad.....

Als newbie in de LiPo scene heb ik een vraagje:

Ik heb heb een Duratrax Ice lader en gisteren daar een Grauptner Balancer bij gekocht.
Nu heb ik mijn cellen gebalanceerd zonder de lader aan te sluiten, en dat ging goed. Dus ik denk, nou meteen maar opladen die reut, kan ik mooi nog even heli-pieteren.
Helaas, met de balancer ertussen wil het niet opladen. De lader "ziet " de battery niet met de balancer ertussen.... :bad-words:

Nu staat de boel "normaal " te laden zonder de balancer, maar het zou toch moeten kunnen werken met het ding ertussen..iemand suggestie's????? :roll:

Thx

Guido

Lees de gebruiksaanwijzing eerst goed door! Om te kunnen laden MOET de balancer in de CONNECT mode gezet worden. Zie hiervoor pagina 5 (Duits), 11 (Engels) of 17 (Frans) van de gebruiksaanwijzing.
Of kijk HIER even.

Hoi Ernst,

Bedankt voor je antwoord, k was wat voorbarig inderdaad. Het reset knopje moest ik watlangr ingedrukt houden om hem connect te zetten.

Nu werkt alles zoals het moet en zie ik inderdaad dat de balancer helpt.
De capaciteit die nu geladen wordt is inderdaad als vanouds, ongeveer 1000 mah, terwijl, toen de cellen nog niet gebalanceerd waren ik niet verder kwam dan ongeveer 700.

Bedankt voor de uitleg,

Ik ga vliegen!

Gr
Guido

Back