laderprobleem?

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Ik heb een Hype X7 lader, dat is precies zo'n zelfde lader als B6 en al die andere 4 knoppen laders die er te koop zijn; ik heb al een paar B6 versleten en softwarematig is deze precies hetzelfde (de X7 heeft geïntegreerde voeding).

Het volgende probleem doet zich voor: ik wilde een paar lipo's ontladen voor opslag, maar heb kennelijk op de verkeerde knoppen zitten drukken, en toen bleek opeens de LiPo-aanduiding veranderd te zijn in LiIo. De andere opties (NiMh, NiCd, Pb) zijn allemaal nog hetzelfde, maar ik krijg LiIo (dat ik vroeger nooit tegenkwam...) niet meer terug naar LiPo...
Ik heb nog een B6 manual liggen, die helpt ook al niet.

Extra vervelend omdat ik over vier dagen op vakantie ga, niet speciaal een modelvliegvakantie maar een paar speeltjes gaan natuurlijk wel mee. Dus: wie kan me vertellen hoe ik een 4-knoppenlader weer op LiPo ingesteld krijg??

Laatst bewerkt:
meerdere keren op het `bat type knopje`drukken tot de juiste verschijnt.

NL handleiding: http://www.pkracing.nl/pdf/laders/manuaFT680.pdf

Mvg Richard

Nee, dat is niet de oplossing; de LiPo aanduiding was kompleet verdwenen van mijn display en kwam niet meer terug. Maar in de tussentijd heb ik niet stil gezeten, had ook de manual gevonden waar jij naar linkt en daar staan een paar dingen in die niet in de B6 manual staan die ik heb...
De oplossing bleek te zijn om eerdere instellingen op te roepen via Load Data.
Dus, mijn probleem is opgelost...

Back