Lagers in Gaui 120t rooie maingear zetten?

Hallo, ik heb hier een leeg tandwiel, en losse kogellagers ervoor.
Dit is het rode 120t tandwiel met dopje van Gaui voor de ep100,h200.
Het lijkt niet te passen, ik snap er niks van.
Moet ik het forceren, of heb ik de verkeerde kogellagers ?

b.v.d.

Ik zal dus bij een andere winkel dan mijn vaste leverancier moeten bestellen, voor een kompleet inelkaargezette rode maingear, met kogellager en al.
Jammer dat ie overal uitverkocht is.

Waarom verkopen ze dit los dan als het tog niet past, die lagers kosten meer dan 6 dollar, belachelijk.

Ik neem aan dat het gaat om een paar honderdste verschil. Meet eens het lager en het gat op.
Je moet makkelijk zelf met een dopsleutelset en een bankschroef een lager ergens in kunnen persen. Zeker in een kunststof tandwiel. Zorg dat je op de ring van het lager perst dat geklemd gaat worden, verwacht dat dit de buitenring is.

ik denk, net als danny dat het wel moet lukken
desnoods met een rubber hamer proberen ofzo, in het slechtste geval kan je het doen passen door het gat een beetje groter te maken ofzo maar dat is volgens mij ook riskant

Wat is H H 7 ?
Gaatje groter maken ga ik zoiezo niet doen.
En met een bankschroef, heb ik niet zo een grote.
Dat is balen, geen 1 winkel heeft dit tandwiel op voorraad met kogellagers erin, wat een slechte zaak.

lager in de vriezer, en het tandwiel een tikkie opwarmen?

Dan zou het simpeler moeten gaan

Meten is weten. vermoedelijk zit t gewoon in elkaar met een lichte perspassing.. zou je er zo in moeten kunnen tikken met een hamertje of een bankschroef als de maten goed zijn.

Hardstikke mooi, alleen ik weet nog niet eens, welke kant om die erinmoet.
Even proberen zit er niet bij helaas.

Ok, testen welke kant die om moet, lagers invriezen, tandwiel op de verwarming, tussen iets erinknijpen.
bedankt mensen, mischien dat ik dit eens ga proberen.

Je hoeft t niet te verwarmen/vriezen. het lager gaat in plastic........ als je de goede lager hebt, moet ie er zo in te drukken zijn met een beetje kracht. meet nou eerst eens op of je wel het goede lager hebt....

De lager past net niet helemaal erin

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back