Lama 4 blijft draaien.

draait de heli snel om zijn as of draaid deze langzaam weg?
gain al wat hoger gezet?
het stel schroefje ook al eens na rechts geprobeerd?

en elke keer als je er aan gedraaid accu even los halen

ook getest wat bert aangeeft (tandwielen wel vast op de assen) dit komt geregeld voor

nick

Nick,hieronder antwoorden in rood.
draait de heli snel om zijn as of draaid deze langzaam weg?Langzaam.
gain al wat hoger gezet?Neen.
het stel schroefje ook al eens na rechts geprobeerd?Ja.

en elke keer als je er aan gedraaid accu even los halenJa.

ook getest wat bert aangeeft (tandwielen wel vast op de assen) dit komt geregeld voor
Ja,zitten vast

zet de gain eens iets hoger dan en kijk eens wat hij daar mee doet.
dit probleem had ik ook met mijn big lama maar wel pas toen ie wat meer vlieguren had dan verslijten de moteren
dit omdat het koolbostel moteren zijn deze slijten veel sneller dan brushless moteren

maar als hij langzaam weg draait kun jer er wel mee vliegen met een beetje tegen sturen
de controller recht zetten heeft volgens mij geen zin

Gebeurd ook als je swash plate niet netjes horizontaal staat. Voordat je aan de pots begint te draaien eerst even daarna kijken
Groet
Martin

@Martin:zo op het oog staat de swash plate recht,zou ik het draaien daar ook mee "weg kunnen stellen"?

@Big Lama: De gain heeft toch met gevoeligheids instelling van de controller t.o.v. de zender van doen?
En ja,er is wel mee te vliegen met tegensturen nadat de trim helemaal niet meer verder kan,maar lekker ontspannen leren vliegen is dat niet!

Ik zie hem natuurlijk niet, maar is wel een bekend probleem gewoon proberen. Maar een servo hevel een slag (360 graden) korter en kijk wat het effect is. Je weet dan of het erger wordt (dan dus 2 slagen langer) of beter (nog een slag). Maakt het niet uit zet je gewoon alles weer als voor dat je begon.
Groeten
Martin
P.s. Eboek al gedownload?

:DMartin,ik ga het proberen,
wanneer de Lama tegen de klok indraait,aan welke servo hevel kan ik dan het beste gaan draaien,links of rechts,van achter,de staartkant dus,gezien?
En ja,ik heb het e-book,ga daar nu een reactie op geven.:grin:

Maakt niet echt uit. Draai niet te veel ander gaat hij naar voren of achteren.
Zet eerst even de trims op de zender in het middeln. Kan je beter zie of hij echt recht staat
Groet
Martin

Zo,flink gedraaid aan de servo hevel aan de rechterkant van achter af gezien.
Totaal 4 hele slagen met de klok mee.
Toen ik er meer deed,begon Lama naar voren te vliegen.
Aan de proportional schroef ben ik niet geweest,die staat uiterste stand naar links.
Hij blijft tegen de klok indraaien,als is het langzamer nu na de afstelling.

Wat me overigens opvalt,is dat de bovenst bladen langer doordraaien na een stop dan de onderste bladen.
Wel starten ze gelijk op.

Al met al de conclusie:
Het is wat beter geworden,maar nog verre van ideaal...

Staat het tandwiel niet te strak tegen gear aan!!
Het beste kan je er een dun papiertje tussen leggen en dan de pinion tegen het tandwiel drukken en dan vast zetten.

zo zou je ook kunnen testen of je swash mooi horizontaal staat

en probeer nou ook eens de gain wat hoger te zetten dit is inderdaad voor de gevoelig heid je merkt het snel als je hem te hoog zet dan begint de heli te trillen dan een klein tikkie terug = goede gain

Laatst bewerkt door een moderator:
De truuk met de tierap werkt niet bij de Lama 4,de bovenkanten van servohevels liggen te laag helaas.
Dun papier had ik niet,wel alu folie.
Motortje los,en weer vast.
Jammer,maar het werkt nog steeds niet,lijkt zelfs erger geworden.
We blijven prutsen!

Back