Lama 400D buiten vliegen

Hallo,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Martijn 22 jaar en heb sinds kort een Walkera Lama 400D. Omdat de heli te groot is voor binnen ging ik er vanuit dat deze heli (65CM lang) op de eerste plaats voor buiten is bedoeld. Heb nu twee keer buiten gevlogen maar kom nauwelijks vooruit omdat er blijkbaar toch te veel wind staat. Nou weet ik dat een coaxiale heli meer moeite heeft met het vliegen in de wind, maar zelfs als de blaadjes van de bomen nauwelijks bewegen wordt het al moeilijk. Mijn vraag is is dit normaal of kun je hier nog wat aan doen?

Ik hoor graag een reactie.

Martijn

Hey

Dit is normaal, hier kan je weinig tot niets aan doen!
Buiten vliegen word pas leuk met een CP heli! De rest waait vrij snel weg!

Groeten

Oke in ieder geval bedank voor je reactie. Nu heb ik nog een klein vraagje. De servo die ervoor zorgt dat de bladen kantelen om de heli voorwaarts te laten vliegen wordt met een stangetje bewogen, deze kun je in of uit draaien. Heeft het mischien al een klein beetje nut om deze te verstellen zodat de uitslag hiervan veranderd en mischien net iets beter tegen de wind in kan vliegen dan dat hij nu doet.

Ik hoor graag reacties,

Martijn

Ik ben de bezitter van een Robbe big lama coaxiaal en kan je melden dat ook deze bij een zuchtje wind wat onder de coniferen langs waait heel heftig kan reageren enige advies is goed concentreren en reageren op de windvlaagjes ,dan kan het wel gr

Ik ben de bezitter van een Robbe big lama coaxiaal en kan je melden dat ook deze bij een zuchtje wind wat onder de coniferen langs waait heel heftig kan reageren enige advies is goed concentreren en reageren op de windvlaagjes ,dan kan het wel gr
Oke bedankt voor je reactie, dan weet ik even genoeg.

Back