lama v3 lama v4 vraagjes

hallo,
na een jaar geleden mijn dragonfly te hebben verkocht begint het heli virus toch weer te kriebelen. hoewel het hooveren met de dragonfly goed ging had ik toch te weinig tijd om het helivliegen echt onder de knie te krijgen. dus toch maar weer een heli. nou is mijn keuze gevallen op de lama v3 of v4. persoonlijk vind ik de v3 een stuk mooier maar is hij nou zoveel verschillend van de v4? dan heb ik het over de hardware en niet over de cockpit en staart. het enige wat ik gelijk zou willen veranderen zijn de bladen voor de xtreme bladen en een verlengde binnenas om bladstrike te voorkomen. is dit aan te raden?
dus , is de v3 een goede keuze of is hij verouderd (techniek) en zijn de onderdelen lastig te verkrijgen?

gr. Lance

Hallo lance03

Volgens mij is de techniek van de V3 en V4 het zelfde, alleen zijn de gebruikte frames anders.
De onderdelen zijn verder onderling uitwisselbaar....
Overal zijn de onderedelen van de V3 en V4 makkelijk te vinden.

Zelf heb ik een V3 en ben er erg tevreden over.
Heb alleen de extreme bladen gemonteerd, verder gewoon standaard.

Dan zeker voor de V3 gaan. Is nu voor rond de 75 euro te koop. En de binnenas van de V3 is langer dan die van de V4 dus minder kans op bladestrike. Ik zou wel proberen voor de 2,4 ghz te gaan. Dan heb je zeker de nieuwste versie te pakken met digitale servo's en is de techniek identiek aan de V4.

dus eigenlijk is de langere binnenas niet noodzakelijk. ik wil er redelijk standaard alleen een beetje mee binnen en buiten met windstil weer mee vliegen. worden er nog shops aanbevolen?

Sander

In Nederland zijn er vele shops die de lama(s) verkopen, bijvoorbeeld:
RTF RC HELICOPTERS :
Helikopters - Hobbytrade

Ik heb trouwens zelf een lama v3, en daar heb ik 2 keer mee buiten gevlogen. Maar dat vond ik helemaal niks. Bij de minste wind waait ie weg en als je dan hard tegen stuurt heb je kans dat ie compleet in onbalans raakt (en dus neerstort). Voor het buiten-werk kan je beter een fixed of collective pitch heli nemen. Of misschien een grotere coaxiaal, zoals deze 'big lama' (vergelijk de foto's maar eens op de site waar ie naast de lama v3 is gezet):
E-Sky Big Lama by: E-Sky - Hobbytrade

Is er ook een coaxiaal model om mee te fmsen?
Ik heb ooi een x een linkje gahad maar ben t als choas zijnde kwijt als iemand een link heef aub reageer dan met een pb.
bvd.??

Back