Lama v4 blijft niet hangen

• Topicstarter Topicstarter hschu
  • Startdatum Startdatum
Hallo

Ik heb nou ook een lama v4 gekocht en nou heb ik de afstelling wel door gelezen maar nou wil ik weten wat dan de servo armpjes en de swash plate zijn

Kan iemand dat mij misschien vertellen

Bedankt

Hallo

Ik heb nou ook een lama v4 gekocht en nou heb ik de afstelling wel door gelezen maar nou wil ik weten wat dan de servo armpjes en de swash plate zijn

Kan iemand dat mij misschien vertellen

Bedankt

Servo arm
servo arm.jpg

swashplate
swashplate.jpg

De servoarm verbind de servo met de swashplate. Voor het trimmen van de heli is het van belang dat je de servo arm los haalt van de swashplate en de kunststof houder (ball-link) 1 of 2 slagen in of uit draait. Vergeet bij het trimmen niet de schuifjes van de trimmer in het midden te zetten!

Ik trim mijn heli altijd als volgt;

eerst zet ik de heli in de lucht (om te voorkomen dat je last hebt van het grond-effect hou ik hem altijd minimaal 50cm boven de grond).
Eerst stel ik de zijwaardse beweging van de heli in.
Als je vanaf de staart van de heli naar de swash plate kijkt werkt het als volgt; Haal de ball link van de linker kogel v/d swashplate af. Als de heli naar links trekt is de servo-arm te kort en zal je de ball-link uit moeten draaien zodat de arm langer wordt. Trekt de heli naar rechts, dan is de arm te lang en zal hij ingedraaid moeten worden. Geef de ball-link per keer 2 slagen ( =360 graden), sluit de ball-link weer aan op de kogel en zet de heli weer in de lucht. Net zo lang herhalen totdat de heli van zichzelf niet of nauwelijk nog naar links/recht nijgt. Voor het fijn afstellen kan je dan nog iets wegtrimmen met het schuifje op je zender (da's op een mode2 zender de horizontale schuif onder de rechter stick).

De kans is groot dat de heli zo uit de doos ook naar voren/achter wil bewegen (icm. een afwijking links/rechts kan het dus lijken alsof de heli diagonaal afwijkt). Het afstellen van deze afwijking doe je vanaf de staart naar de swashplate kijkend met de rechter servoarm. Gaat de heli naar achteren, dan is de servo arm te kort; maak de ball-link los van de swashplate en draai de ball link uit. Gaat de heli naar voren, dan is de servo arm te lang; maak de ball-link los van de swashplate en draai de ball link in. Geef de ball-link per keer 2 slagen ( =360 graden), sluit de ball-link weer aan op de kogel en zet de heli weer in de lucht. Net zo lang herhalen totdat de heli van zichzelf niet of nauwelijk nog naar voor/achteren nijgt. Voor het fijn afstellen kan je dan nog iets wegtrimmen met het schuifje op je zender (da's op een mode2 zender de vetricale schuif naast de rechter stick).

plate.jpg

Hartstikke bedankt BBKING voor de uitgebreide info ik ga het gelijk proberen als ik mijn onderdelen binnen heb. :D

Dan nog 1 vraagje over de proportional regelaar daar hoef ik niet aan te komen, want daar praten ze ook veel over.

Bedankt

lama v4

ik heb een lama v4 gekocht paar weken geleden. ik kan hem niet stil krijg hij draait steeds om zijn eigen as. later ging de straat afwijken. dus ik verander hem in de PROPORTIONAL en de GAIN maar ik heb zo veel gedraait dat ik het niet meer weet en nu is het nog erger. ik krijg hem neit meer goed. weten julie hoe je het weer goed krijgt en kunnen julie een foto laten zien hoe julie de gain en de proportional hebben meschien kan ik het dan ook zo zetten en helpt het.

heel erg bedankt voor het lezen / helpen :D

Back