Lama V4 draait rondjes????

  • Topicstarter Topicstarter huenca
  • Startdatum Startdatum
Bedankt maar ik heb hem al naar plus gedaan en helemaal zelfs helpt niet.
flybar lijkt krom als de rotor draait en ik denk dat de inner shaft scheef is en drm dat hij dit doet.
En over antenne misschien vind je het raar maar ik wil er niks mee doen ,want ik heb de heli binnen gelaten en ik vroeg aan me moeder dat als ie stopt dat ze het moet zeggen als ik binnen kwam.
Ik ging ong 100,200 m weg van huis ik vroeg of hij was gestopt maar nee .
Zou ik aan me vader vragen of hij het doet of zo laten hij heeft veel electronica dinges en ook wel veel verstand.


EDIT:
Hij heeft het gedaan er zit een geel dun draad erop.
Maar ik ga de inner shaft en flybar vervangen, zou het vierhoek draaien dan over zijn ?
en de tandwiel draait scheef dit komt zeker door de inner shaft.
Zou ik iets anders ook vervangen ? of gaat het zeker weten weg ?
Maar wat moet ik doen als het niet overgaat ?

Hm, die afstand valt me dan nog mee. Goed dat je er toch een draadje op hebt gezet, dat is wel zo verstandig. Stel dat je dan weet ik wat niet voor stunt uit haalt, ben je tenminste zeker van een werkende heli :mrgreen:

Het zou heel goed kunnen dat die kromme flybar en as dit veroorzaken. Ik dacht dat je die ondertussen al had vervangen, maar goed. Zou ik inderdaad doen, daarna nog eens kijken wat-ie dan doet.:D
 
Hm, die afstand valt me dan nog mee. Goed dat je er toch een draadje op hebt gezet, dat is wel zo verstandig. Stel dat je dan weet ik wat niet voor stunt uit haalt, ben je tenminste zeker van een werkende heli :mrgreen:

Het zou heel goed kunnen dat die kromme flybar en as dit veroorzaken. Ik dacht dat je die ondertussen al had vervangen, maar goed. Zou ik inderdaad doen, daarna nog eens kijken wat-ie dan doet.:D
Bedankt dat je zei dat er een draad erop moest anders was er denk ik wat gebeurt.
En ik heb een metal flybar gekregen maar heeft geen voordeel toch ?
Maar ik wou die erop doen zonder dat ijzeren stokjes .
Dus ik dee dat gewoon kaal erop en de ball link van andere flubar erop gdn dus ik heb de oude gemold maar het lukte niet dus ik dee die ball link op de origineele flybar en ik die met hand een beet recht toch wel scheef maar nu vliegt ie egt perfect maar als ik toch klachten krijg van de flybar ga ik vervangen en dan ook de inner shaft als het niet perfect vliegt .
Maar toch bedankt voor de tips enz.
Nu ga ik ff simmen met me neefje :P die is ook gek op heli's hij is 3 .
hij ging vroeger mijn picooz's aanraken ik ging net vliegen met de lama die wou hij ook aanraken ;p ik zei niet doen anders gaat je hand eraf dus werd ie bang :)
Hij kan wel goed vliegen XD
 
Laatst bewerkt:
Bedankt dat je zei dat er een draad erop moest anders was er denk ik wat gebeurt.
En ik heb een metal flybar gekregen maar heeft geen voordeel toch ?
Maar ik wou die erop doen zonder dat ijzeren stokjes .
Dus ik dee dat gewoon kaal erop en de ball link van andere flubar erop gdn dus ik heb de oude gemold maar het lukte niet dus ik dee die ball link op de origineele flybar en ik die met hand een beet recht toch wel scheef maar nu vliegt ie egt perfect maar als ik toch klachten krijg van de flybar ga ik vervangen en dan ook de inner shaft als het niet perfect vliegt .
Maar toch bedankt voor de tips enz.
Nu ga ik ff simmen met me neefje :P die is ook gek op heli's hij is 3 .
hij ging vroeger mijn picooz's aanraken ik ging net vliegen met de lama die wou hij ook aanraken ;p ik zei niet doen anders gaat je hand eraf dus werd ie bang :)
Hij kan wel goed vliegen XD


Geen dank :D

Ehm, ik snap je verhaal niet helemaal over die flybar. Wat bedoel je met een metalen flybar? Heb je misschien een link naar dit product?

^_^ Leuk van je neefje, bedoel je dat hij goed kan vliegen op de sim? Wat voor sim? :mrgreen:
 
Geen dank :D

Ehm, ik snap je verhaal niet helemaal over die flybar. Wat bedoel je met een metalen flybar? Heb je misschien een link naar dit product?

^_^ Leuk van je neefje, bedoel je dat hij goed kan vliegen op de sim? Wat voor sim? :mrgreen:
http://www.xtreme-production.com/xtreme/components/com_virtuemart/shop_image/product/ESL049_MED.jpg
Deze bedoel ik maar deze lukte niet dus zou ik een originele flybar kopen of 2 ijzeren stokjes ? voor de metal flybar.
als reserve als oude niet meer goed is.
de esky sim met de zender van de lama fms geloof ik .
Hij heeft toch de vleugels aangeraakt dus ging hij huilen , kwam niet zo heel hard.
 
Laatst bewerkt:
http://www.xtreme-production.com/xtreme/components/com_virtuemart/shop_image/product/ESL049_MED.jpg
Deze bedoel ik maar deze lukte niet dus zou ik een originele flybar kopen of 2 ijzeren stokjes ? voor de metal flybar.
als reserve als oude niet meer goed is.
de esky sim met de zender van de lama fms geloof ik .
Hij heeft toch de vleugels aangeraakt dus ging hij huilen , kwam niet zo heel hard.

Oh ja, dat onderdeeltje. Nou, als dat niet werkt, zou ik er idd maar een gewone op zetten, dan ben je tenminste zeker dat het allemaal werkt.

Au, de vleugels aanraken. Geen verwondingen, hoop ik?:(
 
Oh ja, dat onderdeeltje. Nou, als dat niet werkt, zou ik er idd maar een gewone op zetten, dan ben je tenminste zeker dat het allemaal werkt.

Au, de vleugels aanraken. Geen verwondingen, hoop ik?:(
Nee want de heli viel niet op de grond anders misschien wel .
Ik ga zo weer vliegen misschien buiten bijna geen wind .

EDIT:
DE heli vliegt weer rondjes nu is het erger ik heb de ball link uitgeschroeft en hij vloog wat beter en hij ging toen enorm trillen dus ik heb de flybar verzwaard met een stukje plakband en nu vliegt ie wel beter de flybar is niet evenwichtig dus.

EDIT 2 :
Ik ga de flybar vervangen het lukt gewoon niet.

De heli trilt niet als ik de ball link binnen schroef.
DE binnen as is dus goed en de buiten as ook alleen de flybar is niet goed denk ik .
 
Laatst bewerkt:
Nee want de heli viel niet op de grond anders misschien wel .
Ik ga zo weer vliegen misschien buiten bijna geen wind .

EDIT:
DE heli vliegt weer rondjes nu is het erger ik heb de ball link uitgeschroeft en hij vloog wat beter en hij ging toen enorm trillen dus ik heb de flybar verzwaard met een stukje plakband en nu vliegt ie wel beter de flybar is niet evenwichtig dus.

EDIT 2 :
Ik ga de flybar vervangen het lukt gewoon niet.

De heli trilt niet als ik de ball link binnen schroef.
DE binnen as is dus goed en de buiten as ook alleen de flybar is niet goed denk ik .

Als je daar nu achter bent, waarom heb je er dan nog geen nieuwe op gezet? :confused:
 
Als je daar nu achter bent, waarom heb je er dan nog geen nieuwe op gezet? :confused:
Ik heb het al besteld moet overmorgen binnen zijn.
Is dit waar ? [media=youtube]IpNj_dlA6g4[/media]#


EDIT:
Kheb net gevlogen en echt een harde crash niks gebeurt metal is egt heel sterk hij vloog heel goed.
Maar me batterij duurt ong 3 min ik vloog ong 1 m hoog , is me batt dood ?
en als het ong 1 min heeft gevlogen doe ik volgas en wil hij maar niet opstijgen en dan brand het rode lamp op de 4in1 dus batt vervangen? ik ga het ook f bij v/nix zegggen.

EDIT:
wow slecht getypt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het al besteld moet overmorgen binnen zijn.
Is dit waar ? IpNj_dlA6g4[/media] - RCHelicoptershop.com - Very Fast Lama V3 Outdoor Flight#


EDIT:
Kheb net gevlogen en echt een harde crash niks gebeurt metal is egt heel sterk hij vloog heel goed.
Maar me batterij duurt ong 3 min ik vloog ong 1 m hoog , is me batt dood ?
en als het ong 1 min heeft gevlogen doe ik volgas en wil hij maar niet opstijgen en dan brand het rode lamp op de 4in1 dus batt vervangen? ik ga het ook f bij v/nix zegggen.

EDIT:
wow slecht getypt.

Dat van dat filmpje lijkt me heel waarschijnlijk te kunnen maar geloof me, daar moet je voor kunnen vliégen.

Is de batterij ook dik geworden? Ik bedoel, dat hij helemaal bol staat, kun je dat voor me na kijken?
Het heeft geen zin om dat aan V-Nix te zeggen, totdat je zeker weet of de oorzaak niet bij jou ligt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat van dat filmpje lijkt me heel waarschijnlijk te kunnen maar geloof me, daar moet je voor kunnen vliégen.

Is de batterij ook dik geworden? Ik bedoel, dat hij helemaal bol staat, kun je dat voor me na kijken?
Het heeft geen zin om dat aan V-Nix te zeggen, totdat je zeker weet of de oorzaak niet bij jou ligt.
Ja hij is dik geworden en ook deukjes.
Maar waarom vliegt die v3 zo ? lange servo armpjes ?
 
Laatst bewerkt:
Ja hij is dik geworden en ook deukjes.
Maar waarom vliegt die v3 zo ? lange servo armpjes ?

Dan heb jij het defect van de accu veroorzaakt. Je moet hem per direct weggooien als hij dik wordt, als je er dan nog mee vliegt is er een groot risico op ontploffing! Dit is geen grapje, luister ernaar! In de rode bak, vraag je ouders ernaar.

Hoe dit kan? Je hebt de accu niet goed 'verzorgd'. Je mag een lipo accu nooit, maar dan ook nooit verder leeg vliegen dan 30%. Als je een zgn. Lipo Saver aanschaft, kun je dit bekijken: dit is een klein apparaatje wat je op de heli zet dat begint te piepen als de accu te leeg raakt. Lipo Saver - EA027 Kijk, deze moet je hebben. Geloof me, als je dit niet doet, vlieg je elke accu bol. Hoe dat gebeurt heeft te maken met de samenstelling van de accu, dat voert te ver. Als je de accu verder leeg vliegt dan mag, dan gaat-ie naar een poosje bol staan en wordt hij gevaarlijk.

Die Lama vliegt zo snel door een samenspel van verschillende onderdelen. Als je goed kijkt, zie je in de bovenhoek van degene die het filmpje erop heeft gezet, een stukje tekst staan:

"RCHelicopterShop.com has designed some upgrade parts for your ESky Lama V3, V4 and Robins22 to make it:

- Fly Faster
- Fly outdoor even in the wind (open the speaker and you can hear the wind)
- Better control
- Upper and lower blades will not crash together in extreme condition

It is good for all Lama Players. Please visit our web-site for more information. "

Er zitten kennelijk onderdelen van een V3, V4 en Robins22 op.
 
Dan heb jij het defect van de accu veroorzaakt. Je moet hem per direct weggooien als hij dik wordt, als je er dan nog mee vliegt is er een groot risico op ontploffing! Dit is geen grapje, luister ernaar! In de rode bak, vraag je ouders ernaar.

Hoe dit kan? Je hebt de accu niet goed 'verzorgd'. Je mag een lipo accu nooit, maar dan ook nooit verder leeg vliegen dan 30%. Als je een zgn. Lipo Saver aanschaft, kun je dit bekijken: dit is een klein apparaatje wat je op de heli zet dat begint te piepen als de accu te leeg raakt. Lipo Saver - EA027 Kijk, deze moet je hebben. Geloof me, als je dit niet doet, vlieg je elke accu bol. Hoe dat gebeurt heeft te maken met de samenstelling van de accu, dat voert te ver. Als je de accu verder leeg vliegt dan mag, dan gaat-ie naar een poosje bol staan en wordt hij gevaarlijk.

Die Lama vliegt zo snel door een samenspel van verschillende onderdelen. Als je goed kijkt, zie je in de bovenhoek van degene die het filmpje erop heeft gezet, een stukje tekst staan:

"RCHelicopterShop.com has designed some upgrade parts for your ESky Lama V3, V4 and Robins22 to make it:

- Fly Faster
- Fly outdoor even in the wind (open the speaker and you can hear the wind)
- Better control
- Upper and lower blades will not crash together in extreme condition

It is good for all Lama Players. Please visit our web-site for more information. "

Er zitten kennelijk onderdelen van een V3, V4 en Robins22 op.
als ik 2 ball link 's op de flybar doe wat is dan het verschil ?
De batt is nu erger geen eens 1 min ik zat hem ff op te laden en het stinkt heel erg . gelijk erag gehaalt .
hoe moet ik dat apparaat erop doen ? en waar ? en krijg ik er 2 of 1 ?
Ik vlieg hem altijd leeg tot de heli op de grond komt en niks meer doet.
bij mij xtwin als de lipo leeg was ging ik altijd uit en aan doen kan je weer een poosje vliegen.

EDIT:
Moet ik de lipo saver kopen of moet ik gewoon stoppen als groen lamp rood word ?
 
Laatst bewerkt:
als ik 2 ball link 's op de flybar doe wat is dan het verschil ?
De batt is nu erger geen eens 1 min ik zat hem ff op te laden en het stinkt heel erg . gelijk erag gehaalt .
hoe moet ik dat apparaat erop doen ? en waar ? en krijg ik er 2 of 1 ?
Ik vlieg hem altijd leeg tot de heli op de grond komt en niks meer doet.
bij mij xtwin als de lipo leeg was ging ik altijd uit en aan doen kan je weer een poosje vliegen.

EDIT:
Moet ik de lipo saver kopen of moet ik gewoon stoppen als groen lamp rood word ?

Hé, hallo, hoe stom ben je nu bezig?! Je gaat een stinkende accu opnieuw opladen? Heb je nou nog niet door dat hij kapot is, dat het gevaarlijk is als je er ook nog maar iets mee doet?! Sorry, maar hier sta ik niet voor in. Zou je je ouders niet eens iets vragen over batterijen/accu's? Want geloof me, je bent nu niet slim bezig. Weggooien dat ding! Ik bedoel dit echt niet lullig of gemeen of kwaad ofzo, maar je moet echt oppassen wat je doet. Het is geen speelgoed.

Je kunt niet op deze manier met je accu's omgaan, man! Je mag een accu niet helemaal leeg vliegen, zoals ik net zei. Zo'n liposaver doe je tussen de accu en de aansluiting van de heli, voor zover ik weet; ik vlieg er zelf niet mee namelijk. Ik stop met vliegen wanneer het lampje op de heli voor langere tijd achter elkaar rood blijft, en dan gaat het goed.
 
Laatst bewerkt:
Hé, hallo, hoe stom ben je nu bezig?! Je gaat een stinkende accu opnieuw opladen? Heb je nou nog niet door dat hij kapot is, dat het gevaarlijk is als je er ook nog maar iets mee doet?! Sorry, maar hier sta ik niet voor in. Zou je je ouders niet eens iets vragen over batterijen/accu's? Want geloof me, je bent nu niet slim bezig. Weggooien dat ding! Ik bedoel dit echt niet lullig of gemeen of kwaad ofzo, maar je moet echt oppassen wat je doet. Het is geen speelgoed.

Je kunt niet op deze manier met je accu's omgaan, man! Je mag een accu niet helemaal leeg vliegen, zoals ik net zei. Zo'n liposaver doe je tussen de accu en de aansluiting van de heli, voor zover ik weet; ik vlieg er zelf niet mee namelijk. Ik stop met vliegen wanneer het lampje op de heli voor langere tijd achter elkaar rood blijft, en dan gaat het goed.
Maar piept het hard of zacht ? de lipo saver
Dus weggooien ? :(
Nee al gdn zou ik de extreme accu kopen ? of oringele ?
heeft het veel verschil ? 800mah en 850mah >?

EDIT:
Ik wil de flycam eco maar heb ik batt nodig of kan het vast bij de 4in1 unit ? dan ga ik de stekker van lampje eruit trekken, of kan je gwn batt op de cam doen ?
 
Laatst bewerkt:
Maar piept het hard of zacht ? de lipo saver
Dus weggooien ? :(
Nee al gdn zou ik de extreme accu kopen ? of oringele ?
heeft het veel verschil ? 800mah en 850mah >?

EDIT:
Ik wil de flycam eco maar heb ik batt nodig of kan het vast bij de 4in1 unit ? dan ga ik de stekker van lampje eruit trekken, of kan je gwn batt op de cam doen ?

Gewoon WEGGOOIEN. Voor de duidelijkheid ik heb het al drie keer gezegd.

Je kunt geen Flycam installeren op een coax, een coax is niet sterk genoeg om een cam mee de lucht in te krijgen. Verspild geld dus.
 
Gewoon WEGGOOIEN. Voor de duidelijkheid ik heb het al drie keer gezegd.

Je kunt geen Flycam installeren op een coax, een coax is niet sterk genoeg om een cam mee de lucht in te krijgen. Verspild geld dus.
Ow hoe tilt de silverlit 3ch vortex dan een cam van 15 gram?
En dat ding is 100 gram .
Lama is 240 gram dus dat tilt ie wel op hij tilt fco2 van 37 gram en fco3 van 62gram.En de eco van 17 gram tilt hij met gemak.
En er staat al dat ik het heb weg gdn
 
Ow hoe tilt de silverlit 3ch vortex dan een cam van 15 gram?
En dat ding is 100 gram .
Lama is 240 gram dus dat tilt ie wel op hij tilt fco2 van 37 gram en fco3 van 62gram.En de eco van 17 gram tilt hij met gemak.
En er staat al dat ik het heb weg gdn

Ik heb ooit met een poppetje onderaan een heli gevlogen, en geloof me, dat ding woog iets van 40-50g en mijn heli had er de grootste moeite mee, vandaar. Dat was overigens hetzelfde type heli als die van jou. Die FCO3 en ECO kan ik me nog voorstellen dat hij tilt, maar reken op een fikse verkorting van je vliegtijd, iets in de trant van in plaats van 8-10 minuten, wat normaal is, nog maar een minuut of vijf. Hierbij moet je je accu's nóg beter in de gaten houden.

Silverlit kun je niet vergelijken met een coax zoals de V4. Silverlit is speelgoed, dit is serieuze modelbouw. Ik heb daar verder geen verstand van, van die Silverlit speeltjes, maar ik weet wel dat je niet moet kijken naar de capaciteiten van dat spul ten opzichte van 'het echte werk', zoals dit.

Ik versta geen afkortingen zoals 'gdn', kennelijk bedoel je daar 'gedaan' mee, maar daar komt het misverstand vandaan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit met een poppetje onderaan een heli gevlogen, en geloof me, dat ding woog iets van 40-50g en mijn heli had er de grootste moeite mee, vandaar. Dat was overigens hetzelfde type heli als die van jou. Die FCO3 en ECO kan ik me nog voorstellen dat hij tilt, maar reken op een fikse verkorting van je vliegtijd, iets in de trant van in plaats van 8-10 minuten, wat normaal is, nog maar een minuut of vijf. Hierbij moet je je accu's nóg beter in de gaten houden.

Silverlit kun je niet vergelijken met een coax zoals de V4. Silverlit is speelgoed, dit is serieuze modelbouw. Ik heb daar verder geen verstand van, van die Silverlit speeltjes, maar ik weet wel dat je niet moet kijken naar de capaciteiten van dat spul ten opzichte van 'het echte werk', zoals dit.

Ik versta geen afkortingen zoals 'gdn', kennelijk bedoel je daar 'gedaan' mee, maar daar komt het misverstand vandaan.
Ik wil het toch wel proberen lukt het niet doe ik het onder een vliegtuig.

Dat bericht eronder let er niet op perongeluk gebeurt ,geen idee om het te wissen .
 
Ik wil het toch wel proberen lukt het niet doe ik het onder een vliegtuig.

Dat bericht eronder let er niet op perongeluk gebeurt ,geen idee om het te wissen .

Oké, dat moet jij weten. Succes ermee~

:mrgreen: Overkomt mij ook wel eens hoor, van die berichten. Maar je kunt ze aanpassen, onderaan staat een 'edit' knop daar moet je dan op drukken.
 
Back
Top