Lama v4 heel onstabiel

Hallo,

Ik heb een lama v4 .
Maar na een blade strike is deze egt onstabiel.
De main shaft en de stabiler is een beetje scheef dat heb ik recht gedaan ,maar hij is nog steeds onstabiel.
Wat moet ik vervangen ?
 
Je krijgt het nooit zo recht als het ooit geweest is...

Dus krijg je altijd trillingen en gekke dingen als je zelf een as rechtbuigt.

Velen voor je hebben dit al ondervonden, het is ook al vaak vermeld op dit forum.
Gewoon nieuwe kopen, deze onderdelen zullen de kosten niet zijn.
 
Maar ik heb gehoord dat de vorm van de blades verstoord zijn dus moest ik die recht doen dus ff dat proberen.
 
Zeg vriend,

In je vorige topic over je lipo wilde je ook niet echt luisteren naar wat verteld wordt, hier ook niet echt...

Waarom vragen als je toch niet luistert?

Als er geen happen uit je bladen zijn, is daar niets mis mee. Je hebt het hier niet over gehad, dus ga ik er van uit dat deze heel waren.

nieuwe assen, als de bladen kapot zijn, gewoon nieuwe bladen nemen.
heb je dan nog problemen, even een foto plaatsen van het geheel, weten wij ook wat meer.
 
Zeg vriend,

In je vorige topic over je lipo wilde je ook niet echt luisteren naar wat verteld wordt, hier ook niet echt...

Waarom vragen als je toch niet luistert?

Als er geen happen uit je bladen zijn, is daar niets mis mee. Je hebt het hier niet over gehad, dus ga ik er van uit dat deze heel waren.

nieuwe assen, als de bladen kapot zijn, gewoon nieuwe bladen nemen.
heb je dan nog problemen, even een foto plaatsen van het geheel, weten wij ook wat meer.
Ow dus als ik nu bestel dat ik het over 1 uur heb ?
Dus ik dacht proberen.
De heli trilt ook wat ik wil flybar en main shaft vervangen en outer shaft misschien ook ?
 
Ow dus als ik nu bestel dat ik het over 1 uur heb ?
Dus ik dacht proberen.
De heli trilt ook wat ik wil flybar en main shaft vervangen en outer shaft misschien ook ?

?
waar begin je nu over?

je zult gewoon en voorraadje onderdelen aan moeten leggen, zoals de meeste vliegers hebben.
er kan altijd iets kapot gaan, en een betere raad dan voorraad...
dus even je leverancier opbellen/mailen/opzoeken.

voor je assen, eruithalen en even over een volkomen vlak ondergrond rollen.
dan kun je zien of ze krom zijn. inner moet je dus zowieso vervangen, outer kan ook nodig zijn.
 
Lekker alles terugbouwen naar plastic, daar rag ik al een maand of 6 mn zolder mee door, nog nooit wat mee aan de hand gehad, eventueel veil je de flybar holder ook wat uit, dat geeft je wat meer speelruimte voor snelle reacties. het alu op een lama is van esky sowieso troep, bij mij was de central hub gewoon krom, de feathershaft was er gewoon scheef ingefreest(esky+CNC zeggen ze.. uhu.. gegoten, geschuurd en toen geanodiseerd dus,) en het was nog eens zwaarder als plastic ook, dubbele verlies-verlies situatie.
 
?
waar begin je nu over?

je zult gewoon en voorraadje onderdelen aan moeten leggen, zoals de meeste vliegers hebben.
er kan altijd iets kapot gaan, en een betere raad dan voorraad...
dus even je leverancier opbellen/mailen/opzoeken.

voor je assen, eruithalen en even over een volkomen vlak ondergrond rollen.
dan kun je zien of ze krom zijn. inner moet je dus zowieso vervangen, outer kan ook nodig zijn.
Inner en outer zijn recht flybar ook.
 
Ik ga flybar en main shaft bestellen maar ik twijfel over alu inner shaft en inner shaft + 8 mm welke zou ik nemen ?
 
De standaard versie.. samen met het standaard plastic, heb ik je al 3 keer gezegt, maarja eigenwijs is eigenwijs, en dat alu BLIJFT je geld kosten.
 
Alu voegt bij dit soort heli niets toe, sterker nog. Het kost veel meer, weegt veel meer en is veel kwetsbaarder dan de plastic onderdelen. Pas bij grotere heli's (<450) en 3d vliegen zul je verschil merken met alu onderdelen omdat ze veel minder 'flexen' bij bewegingen die veel vragen van de onderdelen.

Kortom, plastic bestellen en bevestigen. Ik heb zelf een lama3 'visueel' omgebouwd met extreme onderdelen maar bijna geen enkel 'functioneel' onderdeel van extreme geïnstalleerd (behalve de bladen dan).
 
De standaard versie.. samen met het standaard plastic, heb ik je al 3 keer gezegt, maarja eigenwijs is eigenwijs, en dat alu BLIJFT je geld kosten.
Waarom standaard ?
Die gaat sneller kapot die plastic waar de flybar opgaat.
 
Alu voegt bij dit soort heli niets toe, sterker nog. Het kost veel meer, weegt veel meer en is veel kwetsbaarder dan de plastic onderdelen. Pas bij grotere heli's (<450) en 3d vliegen zul je verschil merken met alu onderdelen omdat ze veel minder 'flexen' bij bewegingen die veel vragen van de onderdelen.

Kortom, plastic bestellen en bevestigen. Ik heb zelf een lama3 'visueel' omgebouwd met extreme onderdelen maar bijna geen enkel 'functioneel' onderdeel van extreme geïnstalleerd (behalve de bladen dan).
Maar waarom geen alu ?
Gaat alu sneller of is het voor versiering ?
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp best dat je hier informatie zoekt en volgens je profiel ben je nog maar 11. Echter, in mijn vorige post heb ik precies antwoord gegeven op jouw vraag en op de vraag die je nu wederom weer stelt. Ik begrijp ondertussen dat enkele leden een beetje ongeduldig van je worden. Probeer goede vragen te stellen, goed te lezen en niet alles wat in je op komt hier neer te zetten want daar is dit forum niet voor.

Het is de bedoeling dat je hier wijzer van wordt en dat lukt alleen door veel te lezen en te luisteren naar de anderen (en die te vriend te houden). Ik zeg niet dat ik alle wijsheid in pacht heb maar over de lama kan ik je wel het een en ander vertellen en volgens mij heb je een prima antwoord gekregen op je vraag.
 
Hallo,ik heb reeds 2 jaar een G47 en na in het begin zelfde probleem te hebben gehad(onstabiel) heb ik raad kunnen vragen aan iemand die coax vliegt voor graupner op modelevenementen.. Eerst demonteer alle bladen en laat hem draaien dan kun je heel makkelijk zien of de shaft (as) gebogen is,indien ja vervangen. De schroefbladen monteren per paar (niet op de heli) en uitbalanceren. Dit doe je door de bladen met de bolletjes op twee evenhoge voorwerpen te laten balanceren en indien nodig te verzwaren door op één van de twee uiteinden kleine stickertjes te kleven tot deze in balance is. Deze uitgebanceerde bladen vormen nu een paar en dienen juist nog gemonteerd te worden... Nieuwe schroefbladen zijn NOOIT uitgebalanceerd uit de fabriek..
Hoop hiermee een paar mensen geholpen te hebben op een simpele manier.

Mvg
 
Back
Top