Lama V4 of Big Lama

Hallo,

Ik heb een vraag over een Lama V4 en een Big Lama.
Ik weet ook dat er genoeg posts over zijn, maar ik wil graag weten wat je beter kunt doen.

Ik ga vanavond een 2de hands heli kopen.
Degene waar ik hem van koop heeft 2 heli`s, een Lama V4(24Mhz.) en een Big Lama(2.4 Ghz).

Ik zal zowel binnen als buiten gaan vliegen, en ik heb gelezen dat je dit beter met een Big Lama kunt doen.
Ook zitten er onderdelen bij beide heli`s. Zoals voor de Big Lama een extended shaft.

Wat zijn de pluspunten van beide heli`s, en welke kan ik het beste kopen als beginner?

Het vliegen met een 3CH toestel gaat goed.

Alvast bedankt!

Tja, het maakt niet echt veel uit, de V4 is iets crashbestendiger, beide heli's kunnen niet buiten, alleen als het echt windstil is... de big lama heeft een schaalrompje eromheen, wat het erg moeilijk maakt om te sleutelen..

Tja, het maakt niet echt veel uit, de V4 is iets crashbestendiger, beide heli's kunnen niet buiten, alleen als het echt windstil is... de big lama heeft een schaalrompje eromheen, wat het erg moeilijk maakt om te sleutelen..
Maar de romp kun je er toch zo afhalen?

Met een beetje geluk kan ik vanavond beide kopen. Welke simulatiesoftware is geschikt om goed te oefenen?

Kan, maar is toch lastiger als bij de lama v4, die heeft nl een gesplitte kap(2 delen..) hoe dat bij de big lama zit weet ik niet..

Kwa simulator, standaard zit er al FMS bij.. eerst daarop maar eens een piepklein beetje oefenen, daarna zou ik voerstappen naar Phoenix, Realfligt, Reflex, zoon soort sim, met ook meerdere types heli.

Leren

Ok, ik zal daar ook mee moeten oefenen.
Als ik beide koop, ga ik eerst met de V4 laag boven de grond proberen te hoveren, en dan het hellen testen, dat is het enige wat ik nog niet ken.

Vliegt zon Big Lama lekker stabiel?

Zijn er btw ook nog bladen beschikbaar, die onder een bepaalde hoek staan net zoals bij de V3 voor extra stabiliteit?
Ik heb ze niet kunnen vinden voor de V4 of Big Lama.

Laatst bewerkt:
Nou, ik heb ze allebei gekocht.
Natuurlijk gisteravond meteen geprobeerd.
Het was alleen in onze keuken in een kleine ruimte, dus hij beweegde erg veel, en ik kon mijn vingers niet zo snel laten bewegen als ik wilde, dus het was nog erg stuntelig.

Alleen, als ik 25cm boven de grond hover, dan draait me Big LAMA naar links, en de Lama V4 naar rechts. Hoe kan dat en is dat erg?

De persoon waar ik hem van gekocht hebt, is een echte modelbouwer, dus het ligt denk ik niet aan de afstelling. Trimmen heeft ook geen nut. En hij draait maar heel iets om zijn as.

Dat draaien is er gewoon uit te trimmen hoor...
Nee, want als ik hem helemaal rechts heen trim, blijft hij heel langzaam draaien. Met heel iets tegensturen blijft hij netjes recht.. Vanavond ff opnieuw proberen en dan hoger vliegen..

Dan heb je een probleem.. hopenljk is een linkje scheef, of heveltje niet helemaal recht , anders is een van de motoren op.

Dan heb je een probleem.. hopenljk is een linkje scheef, of heveltje niet helemaal recht , anders is een van de motoren op.
Ik ben gister gaan kloten met de Proportional.
Hij reageert nu tenminste op het trimmen..
Vanavond ga ik in een grote ruimte opnieuw trimmen, en dan zorgen dat hij precies recht is.

is de Gain voor het sturen van de neus, en dan bedoel ik de reactiesnelheid?

Back