Lama vs dragonfly | lama/dragonfly bezitters gevraagd

hallo,

Eerst en vooral me even voorstellen,
Ikzelf ben 17 jaar
Ik rij al 11 jaar met 1/10 buggy's, 1/10 dtm en 1/18 in competitie verband, nu wou ik ook eens beginnen leren vliegen.

Nu heb ik een gelijkaardig topic lopen bij beginners (elektro vliegtuigen) dit is omdat ik er nog niet goed uit ben wat ik precies wil.

1. Eerst zou ik willen weten of het mogelijk is om heli vliegen alleen te leren, dus buiten een club.

2. welk model zou ik kunnen aanschaffen voor rond de 150 euro?

op conrad vond ik dit model

230416_RB_00_FB.EPS.jpg

149 euro

hier is het model te vinden:
Bewijs uw fijngevoelige vingers en verras uw familie en vrienden met uw talent voor het vliegen met modelhelikopters. Met deze elektro-indoor-heli van de nieuwste generatie kunt u al na een korte oefentijd de eerste langere zweefvluchten uitvoeren. En om u gelijkmet de training te kunnen laten beginnen, leveren wij uw heli incl. radiografische afstandsbediening en compleet afgebouwd.
Technische spec.: Rotor-Ø 510 mm • Romplengte 470 mm • Gewicht ca. 350 g.
Omvang levering: Vliegklaar gebouwde modelhelikopter • 4-kanaals FM afstandsbediening • Vliegaccu • Oplader voor vliegaccu • Uitvoerige bedieningshandleiding (Duitstalig).

Vliegplezier voor helikoptervrienden
Incl. 4-kanaals FM-radiografische besturingsinstallatie
Incl. accu en oplader

3. of eerder dit model?

iemand ervaring met dit model?

of ga ik toch beter voor de dragonfly?

Echter lijkt de dragonfly me al een vrij professioneel model, (mss ook moeilijker te besturen?) daarom dacht ik aan het model met de 2 rotors (en zonder staartrotor) heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben niet van plan om in een clug te gaan vliegen, daarom hoeft het voor mij geen professionele kwaliteit te zijn. (meeste van mijn geld gaat naar de 1/10 wagens)

vriendelijke groeten,

Jan[/url]

Hey jan,

Welkom op het forum. Gebruik ook eens de zoekfunctie van het forum. Er zijn in het verleden al diverse topics over dergelijke toestellen geschreven.

Stevo

hey,

dank je voor het advies, maar ik heb al enkele keren de zoek functie proberen te gebruiken, maar ik ken gewoon de juiste termen niet goed om zulke zaken op te zoeken.

Zoals: opzoeken naar die helikopter met dubbele rotor? het type en merk ken ik niet staat nergens vermeld.

groeten,

Jan

Jan,

Zoekfunctie op Picollo leverde 94 resultaten op voor eindeloos leesplezier.

Stevo

hallo,

229380_RB_00_FB.EPS.jpg

Deze is te koop bij conrad rtf voor 149 euro, kent iemand het type van deze heli? of is het die e-sky lama? Zoja, ervaring hiermee?

edit: hij gelijkt heel goed op die e-sky lama, dus ik neem aan dat het die is?

sorry dat ik niet goed vond op de search wat ik zoch, maar als beginner is het gewoon niet eenvoudig om eraan uit te geraken aan alle modellen etc.

groeten,

Jan[/img]

hoi jan,
allereerst welkom op dit forum natuurlijk :wink:
als je ons conrad producten wilt laten zien, moet je het bestelnummer geven. Dit omdat de links die jij geeft alleen bij jouw werkt, vanwege cookies, die wij niet hebben, dus geeft ie een fout. je moet dus ook even de conrad link verwijderen, omdat deze de pagina veel ste breed maakt.

gr Rik

hallo,

zo ik heb het aangepast, hopelijk is het nu wel zichtbaar,

dank je Arie, ik merk nu inderdaad dat het nog goedkoper kan.

Nu twijfel ik dus nog een beetje tussen het model van 149 euro (dubbele hoofdrotor, geen staartrotor, omdat dit naar het schijnt heel eenvoudig vliegt, en ik nog 0,0 vliegervaring heb) en de dragonfly, hier te vinden:

http://www.rcvliegshop.nl/product_info.php?cPath=21&products_id=28

graag jullie mening over deze keuze, welke zouden jullie maken, als leek in het vliegen. Ik zeg er dus nogmaals bij, ik heb 0,0 ervaring, het is enkel voor thuisgebruik.

graag hoorde ik jullie keuze,

mvg,

Jan

jan.van.gent zei:
hallo,

zo ik heb het aangepast, hopelijk is het nu wel zichtbaar,

dank je Arie, ik merk nu inderdaad dat het nog goedkoper kan.

Nu twijfel ik dus nog een beetje tussen het model van 149 euro (dubbele hoofdrotor, geen staartrotor, omdat dit naar het schijnt heel eenvoudig vliegt, en ik nog 0,0 vliegervaring heb) en de dragonfly, hier te vinden:

http://www.rcvliegshop.nl/product_info.php?cPath=21&products_id=28

graag jullie mening over deze keuze, welke zouden jullie maken, als leek in het vliegen. Ik zeg er dus nogmaals bij, ik heb 0,0 ervaring, het is enkel voor thuisgebruik.

graag hoorde ik jullie keuze,

mvg,

Jan

hallo jan,
als ik jouw was zou ik voor die van rcvliegshop gaan. Die van :sniper: conrad is ook wel leuk, maar zal wel een eendagsvlieg zijn :wink: .Als je kijkt naar dat je met de heli moet Leren vliegen, en je dus vele crashes zal maken, zou ik het niet te duur maken, en geld overhouden voor de onderdelen. wellicht is het daarom misschien slim om erbij te bestellen:
- HAT motor, de orginele motortjes v/d dragonfly begeven het snel(k heb er 3 versleten) als rcvliegshop m niet heeft, moet je m bij eheli bestellen. zij doen m voor je in een enveloppe, verzendkosten €2.
Let op!, de propjes van de HAT moeten eerst voorgeboord worden, anders druk je de achterkant van de motor kapot en kun je hem weggooien, meer hierover in deze topic:
http://modelbouwforum.nl/phpBB2/vie...at+motor&sid=302044097c4d30c949da1e66d0d083c4
- Een stel extra hoofdbladen (tail bladen hoeft niet, die krijg je bij de HAT,wel verstandig om bij de HAT 3 extra propjes erbij te doen.)
- wat rotor onderdelen, en bij mij was het landingsgestel er zo aan :wink:

gr Rik :bye:

Hoe zit dat met de moeilijkheidsgraad?

De lama moddelletjes hebben blijkbaar veel succes, zijn deze eenvoudig te besturen? gaat er vlug iets kapot? Of zou de dragonfly toch een betere investering zijn?

Hoe zit dat met de wisselstukken? De lama heb ik gehoord heeft goedkope wisselstukken, waar zijn deze te verkrijgen? De dragonfly heeft ook veel wisselstukken.

Hoe zit het met de accu's van beide modellen?

De lama trekt me sterk aan, maar misschien even een ideetje voor de lama bezitters, er bestaat dus al een ellen lang topic over de lama, waar de informatie heel verspreid staat, het zou eenvoudig zijn om misschien een nieuw topic hierover te starten, en de verzamelde informatie in een 1e pagina van dat topic te plaatsen, want ik geraak er gewoon niet aan uit aan dat topic.

Het is zo dat bij de lama de elektronika in een 4-in-1 dingetje zit gebakken, stel nu dat dit defect is, kan je dit appart ergens bestellen?
edit: de lama van conrad, is dat de v2?
groeten,

Jan

Een lama is ergg makkelijk te vliegen. Bijna iedereen kan die gaan vliegen. Als je echt voor heli vliegen wilt gaan dan zou ik de #04 nemen. Daar moet je het mee leren. Lama is voor erbij....gewoon ff in je huiskamer vliegen. De lama is eerder een speeltje. Lama is erg leuk, maar met die leer je geen heli vliegen.

wel ja, dat is het em juist, het is juist om het erbij te hebben, ik ben niet van plan me verder te verdiepen in helikopters, zoals reeds eerder vermeld rij ik al competitief met 1/10 buggy en 1/10 dtm en 1/18, daarom denk ik dat de lama het meest voor mij geschikt is

nu begin ik toch weer te twijfelen, na het lezen van alle goede dingen van de Lama EN de dragonfly

Is het veel moeilijker om vanaf 0 te beginnen met de dragonfly dan met de lama?

dragonfly is meteen ook een stuk goedkoper 94 euro ipv 110 euro (en de Lama is blijkbaar overal uitverkocht??)

gaat er veel stuk bij het leren vliegen? Zoja, welke onderdelen zijn het best aan te raden om te kopen? Lama onderdelen en Dragonfly onderdelen, vergelijking kwa prijs? en kwa vindbaarheid?

Bij de dragonfly, is de elektronika hier tevens 1 geheel zoals bij de lama? of bestaat deze uit verschillende "modules" (ontvanger, ...)

groeten,

Jan

De Lama is dusdanig eigenstabiel dat je eigenlijk niet van helivliegen kunt spreken, de dubbele hoofdrotor is ook niet fraai. De Dragonfly past daarom het best bij jou.

Tsja, er is voor elk wat wils.

Ik heb m'n GWS mini Dragonfly (Fixed Pitch) sinds een week en vlieg vanuit 'n luie zetel (nu al) zonder trainingswheels schadevrij door de huiskamer :D

heli_5.jpg

Om het (indoor) heli vliegen te leren heb je m.i. absoluut geen club of vliegschool nodig.
Een correct afgestelde en ingevlogen Heli wel.

Als je niet te hard van stapel loopt en eerst low level je reflexen (met trainingskruis) oefend dan komt het allemaal wel goed.

en dat correct afstellen, dat is helemaal zelf te doen?

Mijn keuze gaat nu nog altijd tussen de lama (129 euro, maar overal uitverkocht, of kan iemand mij een winkel aanduiden waar hij wel binnen is?)
en de dragonfly (99 euro), bij de dragonfly zou ik dan nog een trainingskruis bijbestellen, en meteen ook nog wat spare parts,

Nog een vraagje, de sim-kabel, die kan gewoon aangesloten worden op de zender die er wordt bijgeleverd?

Nu, het is zo dat mijn voorkeur nog steeds gaat naar de lama, maar kwa prijs is er toch een duidelijk verschil, zo kan je al een dragonfly bekomen voor 94 euro, terwijl je voor een lama eenvoudig 130 euro neertelt.

mvg,

Jan

Interesant draadje, want ik overweeg ook en heli aanschaf.

Mijn enigma, is uitgebouwd, en daar kan niet zoveel meer aan gebeuren, dus zoek ik een andere uitdaging!

Liefst iets wat veel tijd kost,en niet al te duur is, en die dragonfly is een koopje als je ziet wat er in mijn auto gaat!

het kost veeeeeeeel tijd om een df04 onder controle te krijgen, dus perfect voor jou psygho :wink:
en jan.van.gent, ik zou ook niet voor de lama gaan en wel voor de df04, of natuurlijk de gws dragonfly die al in de winkel wordt afgesteld als je hem bij de winkel koopt waar maybe hem ook heeft gekocht.
liever iets duurder met veel service, dan goedkoop en totaal geen hulp :o

Back