Lama vs dragonfly | lama/dragonfly bezitters gevraagd

Ik kan me helemaal bij rikdragonfly aansluiten: Ik vlieg nog steeds met de "standaard" Dragonfly. De originele servo's werken prima en ik vind het overkill om direct andere servo's te plaatsen. Je moet ze alleen even goed vastzetten, ik heb dat gewoon met isolatietape gedaan.

Als je de DF4 krijgt, moet je hem gewoon helemaal nalopen: servoarmpjes haaks en recht zetten, ball links recht zetten en lengtes aanpassen. De heli waterpas zetten en kijken of swashplate, paddles, links en servoarmen mooi haaks en recht staan met de zender in de neutraalstand.

Als je deze procedure na iedere crash herhaalt vliegt ie lekker stabiel.

En als je het trainingskruis gebruikt: Zet de ballen er niet op op een gladde vloer want dat vliegt veel stabieler. En zodra je gecontroleerd een beetje stabiel kan hoveren, haal dat kruis er dan af want dat vliegt veel beter! :D

ok,

Dus afstellen lukt zelf wel, servo's niet nodig. dus ben ik voor 125 euro klaar.

Nu rest mij nog een vraag, indoormeetings, zijn die er vaak? Zoja waar? bestaat er een soort overkoepelende organisatie waar die te vinden zijn (data en plaats) Zijn er clubs in de buurt van Gent, Eeklo, Aalst, Terneuzen?

mvg,

Jan

Dia Heli waar je het over hebt Jan behoort tot de "ESKY-reeks"
Dat is echt geen kwaliteit, ik weet dat het een lage instapprijs is om ermee te beginnen maar ik kan je verzekeren dat eens je er een klein foutje mee maakt, de rotorhead makkelijk breekt.
Ze kunnen wel tegen een stootje maar ze zijn enorm fragiel op gebied van bewegende onderdelen (rotorhead-swashplate-paddles en ski's)
Als ik jou mocht zijn zou ik voor een budget gaan van rond de 225 euro, dan heb je een 6kanaals GWS zender met de Mini Dragonfly helicopter en die vliegen pas echt goed, ik heb ook al een paar heli's versleten en ook al veel spullen gecrashed.

vr groeten

Kurt "crazykuki"

crazykuki zei:
Dia Heli waar je het over hebt Jan behoort tot de "ESKY-reeks"
Dat is echt geen kwaliteit, ik weet dat het een lage instapprijs is om ermee te beginnen maar ik kan je verzekeren dat eens je er een klein foutje mee maakt, de rotorhead makkelijk breekt.
Ze kunnen wel tegen een stootje maar ze zijn enorm fragiel op gebied van bewegende onderdelen (rotorhead-swashplate-paddles en ski's)
Als ik jou mocht zijn zou ik voor een budget gaan van rond de 225 euro, dan heb je een 6kanaals GWS zender met de Mini Dragonfly helicopter en die vliegen pas echt goed, ik heb ook al een paar heli's versleten en ook al veel spullen gecrashed.

vr groeten

Kurt "crazykuki"

:roll: ik weet niet waar jij het over hebt met esky reeks, het is gewoon een Dragonfly van walkera. Dat heeft volgens mij niets te maken met esky(correct me if i'm wrong). Als jan het budget verhoogt naar 225 euro, en later blijkt dat hij het vliegen helemaal niet leuk vindt, dan zit ie daar te kijken met z'n heli van 225 €, die die nog maar voor de helft kan verkopen enzo. Dat jij het ervoor over hebt(ik ook overigens :wink: ) wil niet zeggen dat jan dat ook heeft. Daarom zou ik als ik jan was net als iedereen beginnen met een simpele heli, voor niet al te veel geld. Natuurlijk moet jan zelf beslissen, daarom geven we allemaal adviezen wij hij de beste die in zijn straatje past eruitpakt.

Jij hebt t over kwaliteit, maar ik vind dat je pas kwaliteit aanschaft als je er klaar voor bent. het is jammer om een heli van 225€ in de grond te boren. Dan doe ik dat toch liever met een heli van 125€.

succes bij je keuze jan,

gr Rik

hallo,

Nu een laatste vraag voor ik mijn bestelling plaats van zodra rcvliegshop.nl weer van start gaat

de elektronica die in de 04 zit, kan die gebruikt worden voor in een ander toestel in te bouwen? En die zender, kan die gewoon gebruikt worden met een andere ontvanger? Niet dat dit allemaal een vereiste is, maar wou het gewoon vragen. Want ik heb zoiets gelezen van een bepaalde chinese code waardoor een ontvanger van vb graupner niet zou werken. Ben ik hierin correct?

Sorry maar van de elektronika van een heli weet ik niets af, bij rc 1/10 wagens is het gewoon een ontvanger (2 kanaals), snelheidsregelaar, servo, 540 motor, en daar houdt het bij op :lol:

mvg,

Jan

Hallo,

ik zou volgende bestelling plaatsen (dit alles maal 2, nog voor een vriend ook)

HM004 - 01 - Rotor Head - Rotorkop 2.63EUR
HM004 - 01 - Rotor Head - Rotorkop 2.63EUR
HM004 - 02 - Rotor Head Ring - Roterend 1.31EUR
HM004 - 07 - Skid Landing Gear - Onderstel 2.63EUR
HM004 - 09 - Main Rotor Blades - Hoofd Rotors 2.63EUR
HM004 - 16 - Canopy - Kap 2.63EUR
HM004 - 19 - Tail Holder - Staart houder 2.63EUR
HM004 - 21 - Swash Plate - Tuimelschijf 2.10EUR
HM004 - 22 - Flybar Blade - Paddels 2.10EUR
HM004 - 24 - Battery Holder - Batterij Houder 2.10EUR
HM004 - 25 - Battery - 8.4V 650mAh Ni-MH Accu 9.19EUR
HM004 - 27 - MainFrame - Hoofd Frame 5.25EUR
Simulatorkabel 3.00EUR
Trainingskruis 3.00EUR
Walkera Dragonfly HM004 - Verbeterde Versie 94.00EUR

-------------------------------------------------- ------
137.83EUR

wat denken jullie hiervaan? Is dit een goed "starterspakket" zodat ik niet meteen aan de grond vastgenageld zit als er iets stuk gaat, of zijn er dingen die ik er voorlopig beter uit laat? of misschien zaken die ik beter nog zou toevoegen?

mvg,

Jan

paddles krijg je niet stuk lijkt me, die dingen kunnen zo een beetje alles hebben, wel zou ik er nog een extra lader bij doen zodat je allebij je accu's gelijk kan laden, anders heb je er nog weinig aan (spreek uit ervaring :oops: )

Back